  • 41. Data: 2012-07-09 11:07:59
    Temat: Re: Klawiaturki to szybkiego pisania
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/07/2012 01:09, Szymon von Ulezalka wrote:
    > ja korzystalem z programu, oidp, "mistrz klawiatury" czy jakos tak.
    > generalnie- bez wiekszych problemow, najpierw proste slowa skladajace
    > sie z "podstawowych" liter, pozniej wiecej owych slow...
    > najwazniejsze bedzie oduczenie sie zlych nawykow :)

    To chyba najtrudniejsze, za każdym razem kiedy próbuję zmusić się do
    używania wszystkich palców zgodnie z ponoć optymalnym rozkładem na
    klawiszach, po 5 minutach wracam do swojego stylu. :)

    Spróbuję tego mistrza, dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 42. Data: 2012-07-10 03:31:18
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 09 Jul 2012 10:07:59 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]
    >używania wszystkich palców zgodnie z ponoć optymalnym rozkładem na
    >klawiszach, po 5 minutach wracam do swojego stylu. :)

    podobno to nie ma znaczenia, jak sie palce uklada. wazne tylko, zeby
    zawsze tak samo. standardowy uklad ma te zalete, ze umozliwia kontrole
    pozycji wszystkich palcow, dzieki tym dwom pipkom w klawiszach [F] i
    [J] poprzez place wskazujace. <rs>

  • 43. Data: 2012-07-11 02:53:08
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 06 Jul 2012 14:33:53 +0100, kamil napisał(a):

    > Klawiatur używam już ze 20 lat z kawałkiem i nie wiem jak zabrać się za
    > przestawienie z takiego pisania na nawyk używania całej reki.
    > Korzystaliście z jakiś kursów bezwzrokowego pisania, czy wszystko samemu?

    Skorzystałem kiedyś z jakiegoś darmowego programu, nie pamiętam jakiego.
    Jak opanowałem całą klawiaturę (chyba 3 tygodnie mi to zajęło), to od razu
    zacząłem pisać WSZYSTKO bezwzrokowo. To jak z nałogiem - jeśli będziesz
    gotów, to trzeba odrzucić stary styl pisania raz na zawsze. Ale szybko się
    przyzwyczaisz, bo do lepszego człowiek się szybko przyzwyczaja.
    --
    GLaF

  • 44. Data: 2012-07-11 13:41:03
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    tak googlujac sobie natrafilem na toto
    http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboar
    d-guide
    z tego co jeszcze wygooglowalem to radzilbym szukac czegos z
    mechanicznymi swiczami (przelacznikami?)- niestety wspomniana
    przezemnie MSEK 4k do takowych nie nalezy :/, najlepiej- cherry mx
    blue (i glosne- nie tak jak sprezynkowe, ale zawsze- i dajace "odczuc"
    kiedy sie literka "zalapuje" /nie trzeba dociskac do konca klawisza/)

    szymon