  • 1. Data: 2015-04-28 10:30:09
    Temat: Klima - nabicie, czyszczenie
    Od: "Velman" <A...@w...pl>

    W ub. robiłem nabicie i oczyszczenie klimy.
    Czy w tym roku robić to samo: dopełnienie + czyszczenie?
    Czy czekać aż zabraknie chłodziwa i wtedy uzupełniać i robić
    czyszczenie/sprawdzanie szczelności.
    Generalnie czy klimą zajmować się od czasu do czasu czy regularnie co rok
    przed sezonem?

  • 2. Data: 2015-04-28 13:57:01
    Temat: Re: Klima - nabicie, czyszczenie
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-04-28 10:30, Velman wrote:
> [...]
    > czyszczenie/sprawdzanie szczelności.
    > Generalnie czy klimą zajmować się od czasu do czasu czy regularnie co

    ja to robię profilaktycznie co 4-5 lat (czyszczenie, sprawdzenie i ew,
    dobicie czynnika).
    Jeśli klima przestaje działać np. na skutek braku czynnika - to
    zainteresowałbym się przyczyną i tam szukał rozwiązania.

  • 3. Data: 2015-04-29 08:22:58
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-28 o 10:30, Velman pisze:
> [...]
    > czyszczenie/sprawdzanie szczelności.
    > Generalnie czy klimą zajmować się od czasu do czasu czy regularnie co

    W instrukcji obsługi nic nie ma o serwisowaniu. Jest tylko zalecenie jej
    włączania, nawet zimą, co najmniej raz na tydzień.

  • 4. Data: 2015-04-29 09:47:20
    Od: p...@g...com

    --Czy w tym roku robić to samo: dopełnienie + czyszczenie?

    Czynności serwisowe
    Po upływie trzech lat od daty pierwszej rejestracji samochodu zalecane jest
    wykonywanie przeglądu układów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji raz w roku.
    Zapewni to ich optymalną sprawność.

    Przegląd obejmuje:
    ? Kontrola poprawności działania i ciśnienia roboczego
    ? Kontrola układu ogrzewania
    ? Kontrola szczelności
    ? Kontrola pasków napędowych
    ? Czyszczenie skraplacza i opróżnienie parownika
    ? Kontrola wydajności

    --Czy czekać aż zabraknie chłodziwa i wtedy uzupełniać i robić
    czyszczenie/sprawdzanie szczelności. Generalnie czy klimą zajmować się od czasu do
    czasu czy regularnie co rok przed sezonem?

    auta jezdza w roznych warunkach wiec jakies ogolne opinie w dupe mozna sobie wsadzic
    ... zasadniczo sa dwie szkoly:
    -pierwsza robimy zeby nie smierdzialo
    -robimy bo smierdzi

    P.

  • 5. Data: 2015-04-29 10:02:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 10:30, Velman pisze:
    > W ub. robiłem nabicie i oczyszczenie klimy.
    > Czy w tym roku robić to samo: dopełnienie + czyszczenie?
    Proponuję raczej naprawić, jeśli co roku musisz dopełniać. Lodówkę też
    co roku dopełniasz?

    > Czy czekać aż zabraknie chłodziwa i wtedy uzupełniać i robić
    > czyszczenie/sprawdzanie szczelności.
    Nie czekać - naprawiać.

    > Generalnie czy klimą zajmować się od czasu do czasu czy regularnie co rok
    > przed sezonem?
    Przed sezonem, to chyba tylko przeczyścić, ale i to nie koniecznie
    (jeśli nie śmierdzi). Przejrzeć i ewentualnie wymienić filtr kabinowy.

    Maciek

  • 6. Data: 2015-04-29 10:17:29
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Velman" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyszczenie/sprawdzanie szczelności.
    > Generalnie czy klimą zajmować się od czasu do czasu czy regularnie co rok

    Regularnie trzeba odgrzybiać, żeby nie śmierdziało.
    Jeśli ucieka Ci czynnik, to trzeba naprawić nieszczelność.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-04-29 12:07:27
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

> [...]
    > czyszczenie/sprawdzanie szczelności.
    > Generalnie czy klimą zajmować się od czasu do czasu czy regularnie co

    Zależy jak stare auto i jak długo będziesz je exploatował. Naprawa klimy
    zaczyna się od ok 500zł. Napełnienie co roku (nawet)100zł. Miałem kilka
    aut z taką usterką, że co roku trzeba było napełniać i wystarczało na
    sezon letni, logiczne zatem iż wiedząc że klima nie działa, nie musiałem
    kombinować zimą :) Podczas napełniania jest próba szczelnosci/wydruk i
    to głównie decyduje o stanie klimy (pomijam usterki sprężarki itp). Auta
    sprzedane. Co zrobił nowy nabywca, raczej mnie nie obchodzi. Jesli
    chodzi o ścisłość, to kupiłem te pojazdy z tą usterką. Gdyby klima nie
    działała wcale, wtedy rozważałbym naprawę.

    --
    LordBluzg(R)

  • 8. Data: 2015-05-01 01:01:17
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 29 Apr 2015 12:07:27 +0200, LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    >Podczas napełniania jest próba szczelnosci

    Którą można sobie wsadzić w buty ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 9. Data: 2015-05-01 12:25:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-01 o 01:01, jerzu pisze:

    > Którą można sobie wsadzić w buty ;)

    Bo wychwyci grubsze wycieki.

    Lepiej jest odessać czynnik, napełnić azotem i po dobie (lub dłużej)
    sprawdzić, czy ciśnienie nie spadło. Azot ma małą rozszerzalność
    termiczną, więc wynik będzie dość wiarygodny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-05-07 15:55:17
    Od: klechu <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 maja 2015 12:25:35 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Bo wychwyci grubsze wycieki.
    >
    > Lepiej jest odessać czynnik, napełnić azotem i po dobie (lub dłużej)
    > sprawdzić, czy ciśnienie nie spadło. Azot ma małą rozszerzalność
    > termiczną, więc wynik będzie dość wiarygodny.

    Małą rozszerzalność termiczną w porównaniu do czego? Bo ogólnie to gazy mają bardzo
    dużą rozszerzalność termiczną.
    Jeśli porównujemy do czynnika chłodzącego, to stawiałbym, że będzie on miał mniejszą
    rozszerzalność termiczną niż azot.
    kk