  • 31. Data: 2016-08-04 14:13:38
    Temat: Re: Kłopoty z elektryką w mieszkaniu
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 13:52:18 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    w trakcie dnia kiedy ten przepływowy w kuchni jest wykorzystywany.

    tak aby był dostępny dla osoby która tam mieszka.

    > Kolego! Czy aby wiesz o czym piszesz?
    >
    > Nie ma bezpieczników o charakterystyce A
    >
    > Jako A kiedyś oznaczono rozłączniki, które nie wyłączają samoczynnie
    > prądów przetężeniowych, ani też zwarciowych.
    >
    > Zatem Twoja porada należy do tych bardzo szkodliwych.

    A widzisz tego nie wiedziałem.
    Zakładałem że charakterystyka A jest mało popularna ale nie sądziłem że aż tak.

  • 32. Data: 2016-08-04 14:27:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Bo charakterystyki trzeba rozumieć i wiedzieć, że selektywność
    >zabezpieczeń nie uzyskuje się tylko poprzez zastosowanie zabezpieczeń
    >o kolejnych charakterystykach: B, C, D i identycznych prądach
    >wyłączenia.

    A jak sie uzyskuje ?

    >Trzeba też wiedzieć, że zabezpieczenia B, C i D o takim samym
    >znamionowym prądzie wyłączenia w pewnym zakresie przeciążeń zachowują
    >się dokładnie tak samo. O tym, które wyłączy się jako pierwsze,
    >decyduje tylko i wyłącznie rozrzut parametrów, czyli loteria.

    Otoz to ... ale jak w takim razie uzyskac selektywnosc ?

    >Wbrew pozorom elektryk musi się uczyć przez całe życie, zwłaszcza
    >ten, którego nie nauczono w szkole ;)

    Podejrzewam, ze jednak rozroznialy, tylko trzeba je sprawdac, tam
    gdzie roznica powinna byc widoczna.

    J.

  • 33. Data: 2016-08-04 16:41:22
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-04 o 14:13, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > A widzisz tego nie wiedziałem.
    > Zakładałem że charakterystyka A jest mało popularna ale nie sądziłem że aż tak.

    Charakterystyka ostrzejsza od B nosi symbol Z. Służy do ochrony np.
    półprzewodników mocy. Przy czym nie widziałem jeszcze "esek" Z i nie
    wiem w jakiej formie występują te zabezpieczenia.

  • 34. Data: 2016-08-04 22:48:26
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-08-04 o 16:41, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Charakterystyka ostrzejsza od B nosi symbol Z. Służy do ochrony np.
    > półprzewodników mocy. Przy czym nie widziałem jeszcze "esek" Z i nie
    > wiem w jakiej formie występują te zabezpieczenia.

    tu masz przykład:
    http://www.abb.com/product/seitp329/49a79353b0194401
    c12572ab00257544.aspx?tabKey=2&gid=ABB2CDS254001R046
    8&cid=9AAC100489

    Wystarczy w Google wpisać np. ABB S20x-Zyy, gdzie z to liczba pól (1 - 1
    faz, 2- 1faz+N, 3 - 3faz, 4 - 3faz+N), yy to prąd znamionowy.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 35. Data: 2016-08-04 23:13:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-04 o 22:48, Michał Baszyński pisze:

> [...]
    >

    > Wystarczy w Google wpisać np. ABB S20x-Zyy, gdzie z to liczba pól (1 - 1
    > faz, 2- 1faz+N, 3 - 3faz, 4 - 3faz+N), yy to prąd znamionowy.

    OK, dzięki.

  • 36. Data: 2016-08-05 01:48:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-31 o 14:19, PeJot pisze:
    > Czołem. Poszukiwane jest *doraźne* rozwiązanie problemu z elektryką w
    > mieszkaniu starszej osoby. Napięcie w sieci jest ponad 240 V, a w
    > mieszkaniu jest przepływowy ogrzewacz wody 3.5 kW ( kuchnia ) i terma
    > elektryczna 1.5 kW ( łazienka ).

    A gdyby wywalić termę i całą ciepłą wodę w mieszkaniu grzać przepływowym
    ogrzewaczem? Wówczas problem zbyt dużego prądu zmieniłby się w problem
    zbyt dużego strumienia wody - albo spadła by temperatura, albo spadłoby
    ciśnienie.

    Zresztą przepływowy ogrzewacz wody ma raczej wyższą sprawność niż terma,
    bo ogrzana woda natychmiast jest konsumowana, natomiast terma ogrzewa
    pomieszczenie tym, co ucieknie przez izolację.

  • 37. Data: 2016-08-05 09:34:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-08-05 o 01:48, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > A gdyby wywalić termę i całą ciepłą wodę w mieszkaniu grzać
    > przepływowym ogrzewaczem? Wówczas problem zbyt dużego prądu zmieniłby
    > się w problem zbyt dużego strumienia wody

    Zbyt dużego strumienia wody?
    Raczej zbyt małego strumienia.

    > - albo spadła by temperatura, albo spadłoby ciśnienie.

    Ciśnienie nie spada - jest takie samo jak przy zaworze głównym.
    Natomiast zostaje ograniczony przepływ.

    > Zresztą przepływowy ogrzewacz wody ma raczej wyższą sprawność niż
    > terma, bo ogrzana woda natychmiast jest konsumowana, natomiast terma
    > ogrzewa pomieszczenie tym, co ucieknie przez izolację.

    Ale nie w tych warunkach.

    Aby nagrzać wodę do kąpieli pod prysznic i to jeszcze taki prysznic z
    dość mocno zredukowanym wypływem wody, potrzebna jest moc grzewcza
    minimum 9kW, co daje pobór prądu o natężeniu prawie 40A przy zasilaniu
    1-fazowym. Z treści opisu autora wątku wynika, że w mieszkaniu jest
    instalacja 1-fazowa. Tak więc to rozwiązanie odpada, zwłaszcza, że
    trzeba by było poprowadzić dodatkową rurę z ciepłą wodą pomiędzy kuchnią
    i łazienką. Nie muszę chyba dodawać, że trzeba by było także wystąpić o
    zwiększenie przydziału mocy i wymienić przewody zasilające, bo dla 40A
    to musi być już przewód minimum 4mm2 , a najlepiej przerobić instalację
    na 3-fazową, zwłaszcza, że podgrzewacze o tych mocach się robi tylko
    3-fazowe.

    Jedyne rozwiązanie dla autora to przekaźnik priorytetowy lub wymiana w
    kuchni podgrzewacza przepływowego na pojemnościowy z grzałką 1-1,5kW.

  • 38. Data: 2016-08-06 16:20:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-08-05 o 09:34, Uzytkownik pisze:

    > Jedyne rozwiązanie dla autora to przekaźnik priorytetowy lub wymiana w
    > kuchni podgrzewacza przepływowego na pojemnościowy z grzałką 1-1,5kW.

    Pisałem już - w planach jest CWU więc inwestowanie czy przeróbki nie
    mają sensu ekonomicznego. Wygrywa rozwiązanie w postaci zasilania termy
    poprzez stycznik NC z cewką podpiętą pod grzałkę ogrzewacza przepływowego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 39. Data: 2016-08-07 16:36:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-08-06 o 16:20, PeJot pisze:

> [...]
    > mają sensu ekonomicznego. Wygrywa rozwiązanie w postaci zasilania
    > termy poprzez stycznik NC z cewką podpiętą pod grzałkę ogrzewacza

    Czyli wybrałeś "przekaźnik priorytetowy", ale w wersji wymagającej
    ingerencji we wnętrze ogrzewacza. W przypadku przekaźników
    priorytetowych, które są w sprzedaży niepotrzebna jest taka ingerencja.

  • 40. Data: 2016-08-07 20:00:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-08-07 o 16:36, Uzytkownik pisze:

    > Czyli wybrałeś "przekaźnik priorytetowy", ale w wersji wymagającej
    > ingerencji we wnętrze ogrzewacza. W przypadku przekaźników
    > priorytetowych, które są w sprzedaży niepotrzebna jest taka ingerencja.

    Za to moje rozwiązanie jest na częściach z szuflady.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem