  • 1. Data: 2015-05-09 23:15:51
    Temat: Kolejne testy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Tym razem lanie wody, zwiększanie
    temperatury i upadki nie tylko moralności.

    [napisałbym 'podgrzewanie atmosfery', ale podgrzewana była
    woda; 'atmosfera' to kula pary wodnej, nie kula wodna]

    Przedmioty badane:

    -- spodnie
    ..
    -- spodnie
    -- penflaszka

    Temperatura wg pralki:

    -- grzanie kranowej wody do temperatury 40 stopni Celsjusza

    Czas trwania eksperymentu:

    -- ponoć około 160 minut

    Efekt:

    -- spodnie raczej wyprane
    -- z penflaszki wypływały drobne krople wody ;)
    [widocznie wirowanie z szybkością 1200 obrotów
    na minutę nie usunęło wody starannie]

    -- brak efektów specjalnych zarówno na flaszce, jak i na
    spodniach; napisy z flaszki nie są starte, obudowa nie
    jest podrapana... ;) flaszka po eksperymencie jest niemal
    jak nowa ;)

    Dodatkowe atrakcje:

    -- flaszka wypadła ze spodni na terakotę;
    trudno określić wysokość zrzutu

    -=-

    A... Byłbym zapomniał... ;) Sprawdziłem flaszkę na starym
    komputerze z USB 1.1 -- nie widzę żadnych problemów. Niestety
    jeszcze nie testowałem flaszki na laptopie z USB 2.0... ;) Być
    może tu buchną kłęby czarnego dymu lub białej, skondensowanej
    lekko pary wodnej... ;)

    -=-

    Choć ślę na cyfrową -- nie interesują mnie odpowiedzi
    z tej grupy. [wystarczą mi odpowiedzi z gsm]

    -=-

    Mogę postawić fotkę flaszki; mogę też postawić fotkę
    ukazującą drogę lotniczą tabletu q terakocie.

    -=-

    Znam opowieści o skracaniu żywotności ,,dzisiejszych'' produktów,
    ale ja akurat pamiętam świat sprzed 40 lat -- dzisiejszy świat
    jest zdecydowanie trwalszy i bardziej idiotoodporny niż świat
    sprzed kilkudziesięciu lat, który pamiętam.

    -=-

    Ciężki szmal prałem nieraz. Pod tym względem dawne
    monety niewiele odbiegają od dzisiejszych. [nie
    wiem, co z akcjami, obligacjami i reakcjami -- nie
    prałem; IMO dawne obligacje polskiego państwa były
    lepsze niż obecne]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-05-10 11:57:40
    Temat: Re: Kolejne testy
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest zdecydowanie trwalszy i bardziej idiotoodporny niż świat
    > sprzed kilkudziesięciu lat, który pamiętam.

    Wcale mnie to nie dziwi, że teraz działa. Za tydzień przestanie. Jak
    dostaniesz się do środka to zobaczysz piękną korozję. Jeśli pen jest
    rozbieralny to rozbierz, zamocz w izopropanolu kilka razy, żeby usunąć
    wodę i wysusz dokładnie zanim zaczniesz używać. Jeśli nie da się dostać
    do środka, to czym prędzej zgrywaj dane.

    pzdr
    JS

  • 3. Data: 2015-05-10 17:31:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JS" mina2k$4l8$...@n...news.atman.pl

> [...]
    wodę i wysusz dokładnie zanim zaczniesz używać.
    > Jeśli nie da się dostać do środka, to czym prędzej zgrywaj dane.

    Raczej nie można rozebrać. Danych ciekawych tam nie ma.
    Może warto po prostu wysuszyć -- włączając do zasilacza sieciowego. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-05-11 09:43:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-10 o 11:57, JS pisze:

> [...]
    > wodę i wysusz dokładnie zanim zaczniesz używać. Jeśli nie da się dostać
    > do środka, to czym prędzej zgrywaj dane.

    Przesadzasz. Kiedyś do wanny wpadł mi cyfrowy aparat foto. Cały się
    zanurzył na kilka sekund. Po wysuszenie działa do dzisiaj - czyli ponad
    10 lat.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-05-11 09:57:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

    >Przesadzasz. Kiedyś do wanny wpadł mi cyfrowy aparat foto. Cały się
    >zanurzył na kilka sekund. Po wysuszenie działa do dzisiaj - czyli
    >ponad 10 lat.

    Wcale nie przesadza - woda w drobnych szczelinach, np miedzy ukladem
    smd a plytka moze dlugo sie utrzymywac.
    Pare dni suszenia. A kto bedzie niecierpliwy, ten zobaczy elektrolize
    sciezek i koncowek.
    Jak wejdzie pod gumowe klawisze, to i tydzien bedzie za malo.

    A nawet jak dobrze wysuszy, to po "zwyklej wodzie" zostana osady, i
    kto wie czy nie beda lapac wilgoci z powietrza ...

    J.

  • 6. Data: 2015-05-11 11:51:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-11 o 09:57, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A nawet jak dobrze wysuszy, to po "zwyklej wodzie" zostana osady, i kto
    > wie czy nie beda lapac wilgoci z powietrza ...

    Jednak przesadza - powiedział, że pendrajw zaraz przestanie działać.
    Tymczasem może przestanie, może nie przestanie, czego dowodzi moja
    sytuacja. Fakt, że mój aparat suszył się dwa dni.

    Prawdę piszesz, że woda potrafi się długo trzymać i narobić szkód.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-05-11 13:18:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 55507bb2$0$8366$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > się dwa dni.

    > Prawdę piszesz, że woda potrafi się długo trzymać i narobić szkód.

    Na razie penflaszka pracuje na oko poprawnie.
    Suszyłem ją trochę gorącym powietrzem i być może jeszcze posuszę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-05-11 13:19:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 555060da$0$2202$6...@n...neostrada.pl

    > A nawet jak dobrze wysuszy, to po "zwyklej wodzie" zostana
    > osady, i kto wie czy nie beda lapac wilgoci z powietrza ...

    No wiesz co? W zwykłej wodzie? Ja piorę w środkach
    pralniczych a płuczę w zewnętrzach typu Lenor. ;)

    Okazało się, że moja penflaszka jest z grupy priper -- diabli
    wiedzą, co tam ukryłem. :) Ale bez względu na to, co tam jest,
    jest także zamieszczone w wielu innych miejscach. Może kiedyś
    sprawdzę, co za skarby mam na tej flaszce. Mam tam 9 partycji
    i kilka z nich to startowa zawartość notebooka, lecz nie wiem
    tego, co zawierają miejsca zupełnie ukryte... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2015-05-30 01:28:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JS" mina2k$4l8$...@n...news.atman.pl

    > Wcale mnie to nie dziwi, że teraz działa. Za tydzień przestanie.

    Złe wieści!!! Nadal OK! Minęły trzy tygodnie.

> [...]
    > razy, żeby usunąć wodę i wysusz dokładnie zanim zaczniesz używać. Jeśli nie da się
    dostać do środka, to czym prędzej zgrywaj dane.

    Jasne... Cały gigabajt... Gdzie ja to upchnę? ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'