  • 1. Data: 2010-06-12 08:26:36
    Temat: Komarzyce atakują
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    Witam
    Mam dość spryskiwania płynami, w sieci jest masę generatorków do
    odstraszania komarów, czy sprawdzaliście któryś układ? Poszukuję czegoś
    skutecznego, może byc klasycznie lub na procesorze byle działało.
    Pocięty przez komarzyce :)

  • 2. Data: 2010-06-12 08:52:22
    Temat: Re: Komarzyce atakują
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PP,

    Saturday, June 12, 2010, 10:26:36 AM, you wrote:

> [...]
    > odstraszania komarów, czy sprawdzaliście któryś układ? Poszukuję czegoś
    > skutecznego, może byc klasycznie lub na procesorze byle działało.

    W domu niezastąpione są elektrofumigatory z buteleczkami. Nieważne,
    czy Bayer, Raid czy Bros - wszystkie działają. Dawniej Bayer był
    dwuskładnikowy i był trochę bardziej skuteczny.

    Lojalnie uprzedzam - w temperaturze powyżej 30 stopni ta trucizna
    działa słabo. Jest to ustrojstwo oparte o tempo metabolizmu - ma
    truć, zanim metabolizm się rozprawi z trucizną. Przy temperaturze
    powyżej 30 stopni tempo metabolizmu u owadów zbliża się do tempa
    metabolizmu ssaków i trucizna jest rozkładana szybciej niż zdoła
    zadziałać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-06-12 16:56:21
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    Raida znam, komarzyce kłują ręce Raid kłuje kieszenie :) aczkolwiek
    stosowałem i jest skuteczny w pomieszczeniach, może być szkodliwy o czym
    lojalnie ostrzegają ale jak coś bzyczy nad uchem to włączałem w pokoju 4m2
    na całą noc :(.
    Na spacer też raczej tego nie pociągnę :) więc szukam elektronicznego.
    Piotr

  • 4. Data: 2010-06-12 17:27:09
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-12 17:56, PP pisze:
> [...]
    > 4m2 na całą noc :(.
    > Na spacer też raczej tego nie pociągnę :) więc szukam elektronicznego.

    Trenowałem kiedyś... to działa na 20-30 minut, a potem albo komarzyce
    się do tego przyzwyczajają albo coś bo atakują ponownie i to całkiem
    skutecznie. Do tego psy uciekają ;)
    Jak dobrze pamiętam to najpierw miałem wersję z 555 która generowała coś
    około 26-28 kHz, potem wersja na Atmelku która pływała od 26 do 32 kHz i
    dodatkowo pseudolosowo się włączała i wyłączała.
    Jakkolwiek tak czy owak przy chodzeniu z tym ustrojstwem czy siedzeniu
    po jakimś czasie komarzyce dopełniały swej powinności.
    Ten temat wraca co rok, więc jak poszukasz w archiwum to znajdziesz
    więcej wypowiedzi.

  • 5. Data: 2010-06-12 17:27:58
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Na spacer też raczej tego nie pociągnę :) więc szukam elektronicznego.

    Coś w rodzaju lokalizatora 3D i lasera IR ?
    Namierzyć i ustrzelić.

  • 6. Data: 2010-06-12 17:46:19
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    PP pisze:
> [...]
    > stosowałem i jest skuteczny w pomieszczeniach, może być szkodliwy o czym
    > lojalnie ostrzegają ale jak coś bzyczy nad uchem to włączałem w pokoju

    To może stacjonarnie zastosować step-up na kilkaset V podane na kratę i
    diodę podczerwona w roli wabika?

    Michoo

  • 7. Data: 2010-06-12 18:15:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-06-12 18:17:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > To może stacjonarnie zastosować step-up na kilkaset V podane
    > na kratę i diodę podczerwona w roli wabika?

    Komary lecą do dwutlenku węgla. Lepszym wabikiem jest na przykład
    świeczka. Są takie lampy na komary z siatką pod prądem i lampką
    na gaz do zapalniczki.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-06-12 20:22:17
    Od: "kk" <...@...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk

    dobre, ale chyba lekko przegięli z mocą. :)

    kk

  • 10. Data: 2010-06-12 20:31:00
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2010-06-12 10:26, PP wrote:
> [...]
    > odstraszania komarów, czy sprawdzaliście któryś układ? Poszukuję czegoś
    > skutecznego, może byc klasycznie lub na procesorze byle działało.

    Hmmm... jakos rok czy 2 a moze i wiecej wstecz, na tej grupie, po
    dlugiej dyskusji padla konkluzja ze jedyna elektronika jaka sie nadaje
    do walki z komarami, to ta odpalajaca bombe atomowa w bezposrednim
    sasiedztwie tych malych brzeczacych sk...ubancow:DDD

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl