  • 1. Data: 2010-06-11 19:18:44
    Temat: MC145027
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    telecontrolli + MC145027

    Czy zdarzyło się Wam że MC145027 zdekodował sobie coś z eteru i zmienił
    stany na wyjściach D6-D9.

    --
    mariusz

  • 2. Data: 2010-06-11 21:15:37
    Temat: Re: MC145027
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > telecontrolli + MC145027
    >
    > Czy zdarzyło się Wam że MC145027 zdekodował sobie coś z eteru i zmienił
    > stany na wyjściach D6-D9.

    Dawno temu użyłem go do sterowania radiowo pompy hydroforowej oddalonej o
    2km. Coś tam na rzeczy było bo ostatecznie odbiornik zastapiłem atmelem w
    którym wymyśliłem algorytm dekodowania wymagający 3-krotnego powtórzenia
    tego samego kodu jeden po drugim. Działało 100/100.

    Marek

  • 3. Data: 2010-06-13 18:44:00
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    tarnus pisze tak:

    > Coś tam na rzeczy było bo ostatecznie odbiornik zastapiłem atmelem
    > w którym wymyśliłem algorytm dekodowania wymagający 3-krotnego
    > powtórzenia

    W MC145026 mam niewykorzystane i ustawione D6 - H i D7 - H na stałe
    a z D8 i D9 korzystam.

    Na D8 wystawiam sobie H co 5 minut a na D9 ma być cisza tygodniami.
    Zonk polega na tym że MC145027 co parę dni wystawia na D9 jakieś bardzo
    krótkie jedynki co jest dla mnie nie do przyjęcia :/

    Jak całkiem wyłącze zasilanie nadajnika to raczej tego nie ma albo nie
    czekałem wystarczająco długo.

    --
    mariusz

  • 4. Data: 2010-06-14 07:45:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Zonk polega na tym że MC145027 co parę dni wystawia na D9 jakieś bardzo
    > krótkie jedynki co jest dla mnie nie do przyjęcia :/

    Te linie są trójstanowe D9 jest u ciebie normalnie H, L czy otwarty? Być
    może jak jest otwarty to się cos dziwnego z tym wejściem dzieje , np. ładuje
    się albo zabrudzona scieżka i wtedy masz krótka szpilkę H.

    Marek

  • 5. Data: 2010-06-14 21:31:25
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    marko1a pisze tak:

> [...]
    > otwarty? Być może jak jest otwarty to się cos dziwnego z tym
    > wejściem dzieje , np. ładuje się albo zabrudzona scieżka i wtedy

    Niedługo po wysłaniu posta zwarłem D6 D7 D8 do plusa. Czyste zwarcie
    kablem. No i niby jest dobrze. W sumie to zapomniałem że MC145026 jest
    jednakowy dla MC145027 i dla MC145028, i te nogi > A5 są trójstanowe.

    Bardzo mi nie pasuje wysyłanie za pomoca TE najpierw L na D9 potem H i
    potem znowu gaszenie L Wolałbym wyjście momentary niż latch no ale cóż.

    Na D9 przychodzi VDD który ustawia H i jednocześnie zasila hybrydę
    nadajnika. Jak nie ma VDD to na nodze D9 jest 4k7 do masy ściągający do
    L ale pewnie jest zbyt duży i ten układ od wykrywania 3 stanu głupieje
    hmm.

    --
    mariusz