  • 1. Data: 2010-06-12 00:05:40
    Temat: Taki przekaźnik
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    Jak się nazywa taki przekaźnik, który ma dwa wejścia sterujące -
    otwierające i zamykające i zostaje w pozycji ostatnio ustawionej nawet
    po zaniku napięcia. Pasowała by nazwa "przekaźnik bistabilny", ale
    akurat tą nazwą co innego nazywają.

    --
    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2010-06-12 06:46:00
    Temat: Re: Taki przekaźnik
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com> napisał w
    wiadomości news:huuj0i$8n5$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zaniku napięcia. Pasowała by nazwa "przekaźnik bistabilny", ale akurat tą

    Elektronicznie, to takie coś zwykle jest przerzutnikiem RS, ale jako
    komponent czysto elektryczny to jak najbardziej przekaźnik bistabilny, F&F
    takie robi.

    J.

  • 3. Data: 2010-06-12 06:46:14
    Od: "Ela W." <e...@o...pl>

    > Jak się nazywa taki przekaźnik, który ma dwa wejścia sterujące -
    > otwierające i zamykające i zostaje w pozycji ostatnio ustawionej nawet po
    > zaniku napięcia.

    Przekaźnik polaryzowany?

    Teatime

  • 4. Data: 2010-06-12 09:16:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Przekaźnik polaryzowany?

    Polaryzowany jak nazwa wskazuje zmienia stan w zależności od kierunku
    przepływu prądu (ma jedno wejście sterujące).
    Przekaźnik polaryzowany moze być przekaźnikiem bistabilnym.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2010-06-12 09:21:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-12 11:16, Desoft pisze:

    > Polaryzowany jak nazwa wskazuje zmienia stan w zależności od kierunku
    > przepływu prądu (ma jedno wejście sterujące).
    > Przekaźnik polaryzowany moze być przekaźnikiem bistabilnym.

    No to poszukam polaryzowanego.

    "Bistabilnym" w katalogach nazywają taki, którego 1 impulsem się włącza,
    a następnym impulsem wyłącza. Jak długopis. Ale one zazwyczaj nie mają
    pamięci stanu. Po odcięciu zasilania zewnętrznego wracają do stanu
    początkowego.

  • 6. Data: 2010-06-12 14:21:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

> [...]
    > a następnym impulsem wyłącza. Jak długopis. Ale one zazwyczaj nie mają
    > pamięci stanu. Po odcięciu zasilania zewnętrznego wracają do stanu

    no to cosik jest to popierstawiane. Bistabilny jest bistabilnym, bo jest
    stabilny w dwóch stanach, też po odłączeniu zasilania. To, co ty opisujesz,
    to przekaźniki udarowo-prądowe, choć te też bywają bistabilne.

    Waldek

  • 7. Data: 2010-06-12 18:16:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-12 16:21, Waldemar Krzok pisze:

    > no to cosik jest to popierstawiane. Bistabilny jest bistabilnym, bo jest
    > stabilny w dwóch stanach, też po odłączeniu zasilania. To, co ty opisujesz,
    > to przekaźniki udarowo-prądowe, choć te też bywają bistabilne.

    Zgadzam się. Ale wpisuję w google "przekaźnik bistabilny" i wyskakują
    oferty sklepów dot. przekaźników udarowo-prądowych i to bez
    bistabilności. Bo tak sobie marketroidy to nazwały. Dlatego straciłem
    wiarę w to, że przekaźnik bistabilny będzie tym, czego szukam.

  • 8. Data: 2010-06-12 19:02:16
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > zaniku napięcia. Pasowała by nazwa "przekaźnik bistabilny", ale akurat tą

    No własnie bistabilny z tego co pamietam. Zamawiałem kiedys takich siemensa
    trochę sztuk i gdzies jeszcze leżą bo na 3V są.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2010-06-12 21:31:12
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:87hjeeFqvvU1@mid.uni-berlin.de...
    (ciap)
> [...]
    opisujesz,
    > to przekaźniki udarowo-prądowe, choć te też bywają bistabilne.

    Ale mam deja vu!
    http://tinyurl.com/35lpw68

    --
    Włodek

  • 10. Data: 2010-06-12 21:51:31
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-12 21:02, Irokez pisze:
> [...]
    >
    > No własnie bistabilny z tego co pamietam. Zamawiałem kiedys takich
    > siemensa trochę sztuk i gdzies jeszcze leżą bo na 3V są.

    Niestety, ale jak już pisałem, sklepy internetowe bistabilnym nazywają
    udarowo-prądowy i to niekoniecznie posiadający podtrzymanie po wyłączeniu.