  • 1. Data: 2009-06-03 14:51:10
    Temat: Komórka jako modem
    Od: "AU" <m...@m...com>

    Witam!

    Mam komórkę Nokia E51 i laptopa wyposażonego w BT.
    Mogę zatem łączyć się z Internetem używając komórki
    jako modemu.
    Czy podobnie można by zrobić w przypadku komputera
    stacjonarnego?
    Jak trzeba by doposażyć desktopa z XP Pro (hardware,
    software) żeby to działało?

    Proszę o radę i pozdrawiam
    AU

  • 2. Data: 2009-06-03 14:55:42
    Temat: Re: Komórka jako modem
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-06-03 16:51, AU pisze:
> [...]
    > Mogę zatem łączyć się z Internetem używając komórki
    > jako modemu.
    > Czy podobnie można by zrobić w przypadku komputera

    Można zrobić tak samo.

    > Jak trzeba by doposażyć desktopa z XP Pro (hardware,
    > software) żeby to działało?

    Musi posiadać to samo, co potrzebuje laptop, aby się połączyć. W tym
    przypadku jest to bluetooth. Może być w postaci dongla.

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 3. Data: 2009-06-03 15:06:55
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 03 cze 2009 o 16:51 GMT, AU napisał(a):

> [...]
    > Mogę zatem łączyć się z Internetem używając komórki
    > jako modemu.
    > Czy podobnie można by zrobić w przypadku komputera

    A odpowiedz sobie, czym sie rozni komputer stacjonarny od laptopa?
    podpowiem, nie wnikajac w szczegoly ktore nie maja znaczanie, rozni sie
    tylko obudowa...

    > Jak trzeba by doposażyć desktopa z XP Pro (hardware,
    > software) żeby to działało?
    >
    > Proszę o radę i pozdrawiam

    Z komorki mozesz sie identycznie laczyc przez laptopa, jak i z
    stacjonarnego, innymi slowy, mozesz to robic z kazdego komputera przez BT
    badz przez USB...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 4. Data: 2009-06-03 15:18:35
    Od: "AU" <m...@m...com>

    > Z komorki mozesz sie identycznie laczyc przez laptopa, jak i z
    > stacjonarnego, innymi slowy, mozesz to robic z kazdego komputera przez BT
    > badz przez USB...

    A jak przez USB? Moja komórka ma (mini) port USB i mam kabel. Ale chyba
    nie wystarczy połączyć komórkę z komputerem kablem USB? Jaki program
    jest niezbędny/najlepszy?

    Minęło sporo czasu od moich prób z użyciem komórki jako modemu do laptopa
    przez BT. O ile dobrze pamiętam to był to program PC Suite lub podobnie.
    Ale nie wiem czy będzie użyteczny przy korzystaniu z połączenia przez USB
    zamiast BT.

    Dzięki i pozdrawiam
    AU

  • 5. Data: 2009-06-03 15:24:54
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 03 cze 2009 o 17:18 GMT, AU napisał(a):

> [...]
    > Ale nie wiem czy będzie użyteczny przy korzystaniu z połączenia przez USB

    Zalezy od konkretnego telefonu, tak samo dla BT jak i USB, telefon moze po
    prostu udostepniac "funkcje modemu", wtedy w sytemie telefon jest widoczny
    jako modem, badz moze byc widoczny jako urzadzenie sieciowe, w innych
    telefonach moze byc potrzeba doinstalowania odpowiedniego
    oprogramowania/sterownikow, badz laczenie sie z internetem przez dedykowane
    oprogramowanie

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 6. Data: 2009-06-03 15:38:12
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Brzezi pisze:

    > mozesz to robic z kazdego komputera przez BT badz przez USB...

    Trzeba mieć tylko na uwadze, że są różne standardy bluetooth i usb i w
    związku z tym różna szybkość przesyłu danych..

    --
    pzdr, Piotr M

  • 7. Data: 2009-06-03 16:02:45
    Od: "AU" <m...@m...com>

    > Trzeba mieć tylko na uwadze, że są różne standardy bluetooth i usb i w związku z
    tym różna szybkość przesyłu danych..

    Czyli nie jest to takie banalne.
    Co zatem należy zrobić żeby wykonać bezpieczne próby?
    Jakiego dongla (jaka jest fachowa nazwa?) kupić do prób?
    Czy można takimi próbami coś zepsuć - komórkę, komputer?

    Pozdrawiam
    AU

  • 8. Data: 2009-06-03 16:26:54
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 03 cze 2009 o 18:02 GMT, AU napisał(a):

    tym różna szybkość przesyłu danych..

    > Czyli nie jest to takie banalne.

    zalezy od konkretneg przypadu(telefonu)

    > Co zatem należy zrobić żeby wykonać bezpieczne próby?

    zabezpieczyc sie :)

    > Jakiego dongla (jaka jest fachowa nazwa?) kupić do prób?

    albo bezposrednio kabelkiem kom->usb, albo BT na USB, tylko tak czy tak,
    musisz miec cos co bedzie pozwalalo nawiazac polaczenie, bo USB czy BT to
    tylko tak jak "kabel", a jeszcze cos musi umiec z niego skorzystac

    > Czy można takimi próbami coś zepsuć - komórkę, komputer?

    Mozesz co najwyzej popsuc sobie humor...:P

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 9. Data: 2009-06-03 17:25:41
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "AU" <m...@m...com> napisał
    > Jak trzeba by doposażyć desktopa z XP Pro (hardware,
    > software) żeby to działało?

    Zainstaluj Nokia PC Suite z płyty, którą dostałeś razem z telefonem.
    Następnie podłącz telefon do gniazda USB za pomocą kabla, który dostałeś
    razem z telefonem.
    Po podłączeniu telefonu przez kabel USB, znajdź w oknie PC Suite "Łączenie z
    Internetem".
    Dalej to już chyba dasz sobie radę?

    Maciek.

  • 10. Data: 2009-06-03 19:47:39
    Od: "AU" <m...@m...com>

> [...]
    telefonem.
    > Po podłączeniu telefonu przez kabel USB, znajdź w oknie PC Suite "Łączenie z
    Jeżeli tam będzie taki wariant, to mam nadzieję, że sobie poradzę. Nie pamiętam
    czy w tym programie jest łączenie przez USB. Mogę to sprawdzić dopiero jutro.
    Jeśli nie, to pozostanie wariant przez BT. Nie wiem jednak co dokupić żeby
    desktop mógł się przez BT łączyć z komórką (Nokia E51). Z poprzednich
    wiadomości wynikało, że może to nie chodzić, więc na próbę lepiej chyba
    kupić coś niedrogiego. Ale nie wiem co? Czy ktoś może podpowiedzieć
    konkretnie?

    Dziękuję i pozdrawiam
    AU