  • 11. Data: 2009-06-03 20:18:59
    Temat: Re: Komórka jako modem
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "AU" <m...@m...com> napisał
    > Jeśli nie, to pozostanie wariant przez BT. Nie wiem jednak co dokupić żeby
    > desktop mógł się przez BT łączyć z komórką (Nokia E51).

    Zapomnij o BT. Chyba, że lubisz patrzeć na dane przepływające z prędkością
    śniętej muchy, która wpadła w smołę.
    Pozostaje jeszcze kwestia sterownika modemu BT, okresowe problemy z
    połączeniem telefon - PC via BT, itp.

    > wiadomości wynikało, że może to nie chodzić, więc na próbę lepiej chyba
    > kupić coś niedrogiego. Ale nie wiem co? Czy ktoś może podpowiedzieć
    > konkretnie?

    Na Allegro dongle (wygląda jak pendrive) kosztuje ze 20 zł. A kabel już
    masz.
    Prościej się nie da.

    Na http://www.nokia-e51.net też nic ciekawszego nie przeczytasz ale umówmy
    się, że zanim tutaj zadasz następne pytanie o E51 wcześniej tam zajrzysz.
    Powodzenia.

    M.

  • 12. Data: 2009-06-03 20:43:00
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 03 cze 2009 o 22:18 GMT, Maciek napisał(a):

    > Zapomnij o BT. Chyba, że lubisz patrzeć na dane przepływające z prędkością
    > śniętej muchy, która wpadła w smołę.

    Bez przesady, BT 2.0 ma transfer >=2.1Mbits, raczej i tak nie osiagnie
    sie wiekszej predkosci na zwyklym laczu GSM

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 13. Data: 2009-06-03 22:39:17
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał
    > Bez przesady, BT 2.0 ma transfer >=2.1Mbits, raczej i tak nie osiagnie
    > sie wiekszej predkosci na zwyklym laczu GSM

    Masz rację. U mnie to po prostu zawsze kiepsko działa i stąd ten wtręt o
    jakości BT :)

    M.

  • 14. Data: 2009-06-04 06:56:31
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    Przez PC Suite działa na 100%, tylko przy pierwszym podłączeniu musisz
    zainstalować MMSync w telefonie (będzie komunikat). Można jeszcze prościej.
    Ściągasz sterowniki modemu ze strony nokii i tworzysz zwykłe połączenie
    dial-up na numer *99#

    tu masz jakiś tutorial http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211
    --
    Radosny

  • 15. Data: 2009-06-04 07:43:15
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    AU ni au koto ha itsumo tanosii

    > Czyli nie jest to takie banalne.

    Owszem to jest banalne. BT z BT zobaczy się *zawsze*, co najwyżej transmisja
    danych będzie w wolniejszym standarcie.

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 16. Data: 2009-06-04 12:02:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ggx" <g...@g...ggx> napisał w wiadomości

    > Musi posiadać to samo, co potrzebuje laptop, aby się połączyć. W
    > tym przypadku jest to bluetooth. Może być w postaci dongla.

    Mozna tez sprobowac uzyc stacjonarnego kabla :-)

    J.

  • 17. Data: 2009-06-04 13:59:59
    Od: "AU" <m...@m...com>

> [...]
    telefonem.
    > Po podłączeniu telefonu przez kabel USB, znajdź w oknie PC Suite "Łączenie z

    Po zainstalowaniu Nokia PC Suite z płytki i połączeniu kablem USB
    komórki z gniazdem USB w komputerze wszystko poszło automatycznie.
    Pojawił się napis:
    Nokia E51 USB Modem (OTA) jest teraz podłączone
    (OTA = One Touch Access)
    Szybkość 460,8 kb/s

    Martwi mnie jednak, że strony otwierają się bardzo wolno, a podana
    w rejestrze komórki ilość wysłanych i odebranych kB wskazuje, że będzie
    to drogie korzystanie z Internetu. :-(

    Myślę, że poprawiło by szybkość odbieranie poczty z programu do e-maili,
    a nie poprzez stronę internetową providera. Ale na razie nie wiem jak to zrobić.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam
    AU

  • 18. Data: 2009-06-05 05:39:46
    Od: "AU" <m...@m...com>

> [...]
    > a nie poprzez stronę internetową providera. Ale na razie nie wiem jak to zrobić.

    Mam jeszcze jedno pytanie - jak można zmierzyć szybkość połączenia
    komputera z Internetem przy pomocy komórki?
    Czy podana prędkość 460,8 kb/s jest wiarygodna? Czy może jest to tylko
    teoretyczna prędkość pożądana?
    Była tutaj dyskusja o szybkości przy połączeniu przez BT. O ile wolniejsze
    byłoby takie połączenie w stosunku do połączenia przez USB (procentowo)?

    I jeszcze jedno - czy zawsze kB oznaczają kilobajty a kb kilobity? Czy można
    zakładać, że jest to stosowane konsekwentnie?

    Pozdrawiam
    AU

  • 19. Data: 2009-06-05 07:02:22
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

> [...]
    > Pojawił się napis:
    > Nokia E51 USB Modem (OTA) jest teraz podłączone

    Ta szybkosc to zapewne szybkosc polaczenia komputer <--> telefon, a nie
    telefon <--> internet.

    Dla sprawdzenia faktycznej predkosci mozesz zaczac sciagac jakis duzy plik i
    zobaczyc na jakiej predkosci sie ustabilizuje jego sciaganie, np. mozesz
    sciagac stad:
    http://noc.gts.pl/

    Jesli nie jestes w zasiegu 3G, to predkosc moze byc rzeczywiscie kiepska, ja w
    miejscach dosc odleglych od miast mam predkosc czesto ok. 2-3 KB/s, czyli
    znacznie mniej niz teoretycznie mozna miesc na GPRS-ie.

    > Martwi mnie jednak, że strony otwierają się bardzo wolno, a podana
    > w rejestrze komórki ilość wysłanych i odebranych kB wskazuje, że będzie
    > to drogie korzystanie z Internetu. :-(

    Nie wiem, czy masz abonament, czy tez prepaid i nie wiem jak czesto bedziesz
    korzystal z interentu, ale warto wybrac taka oferte, zeby placic niewiele, np.
    w prepaidach ciekawa oferta to Simplus, bo ma ciekawe pakiety internetowe.

    > Myślę, że poprawiło by szybkość odbieranie poczty z programu do e-maili,
    > a nie poprzez stronę internetową providera. Ale na razie nie wiem jak to zrobić

    Poczte mozesz prezeciez sprawdzac przez program pocztowy, np. Outlook Express
    lub inny, a nie przez www.

  • 20. Data: 2009-06-06 17:05:08
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Au !

    W środę, 3 czerwca 2009, o godz. 18:02:45, napisałeś na temat: "Komórka jako
    modem"
    AU m...@m...com, news:h066v5$8pk$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Jakiego dongla (jaka jest fachowa nazwa?) kupić do prób?

    Kup dongla BT u this.pl z oryginalnym adresem MAC, wtedy BlueSoleil będzie w
    pełni funkcjonalne.

    > Czy można takimi próbami coś zepsuć - komórkę, komputer?

    Nie sądzę. Ale są pewnie i tacy zdolni :)

    --
    Hej!

    - Napoleon po klęsce w Rosji zrobił się jeszcze niższy. -