  • 1. Data: 2016-08-07 08:33:50
    Temat: Kompilowanie apulse
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Na https://github.com/i-rinat/apulse jest zamieszczony projekt programu
    emulującego pulseaudio. Chciałbym go skompilować (mój OS to Mint 18 64b)
    ale próba wygląda tak:

    jacek@jacek-desktop ~/build $ CFLAGS=-m32 cmake -DAPULSEPATH=/usr/lib
    -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release .
    -- The C compiler identification is GNU 5.4.0
    -- The CXX compiler identification is GNU 5.4.0
    -- Check for working C compiler: /usr/bin/cc
    -- Check for working C compiler: /usr/bin/cc -- broken
    CMake Error at /usr/share/cmake-3.5/Modules/CMakeTestCCompiler.cmak
    e:61
    (message):
    The C compiler "/usr/bin/cc" is not able to compile a simple test
    program.

    It fails with the following output:

    Change Dir: /home/jacek/build/CMakeFiles/CMakeTmp

    Run Build Command:"/usr/bin/make" "cmTC_7cc7c/fast"

    /usr/bin/make -f CMakeFiles/cmTC_7cc7c.dir/build.make
    CMakeFiles/cmTC_7cc7c.dir/build

    make[1]: Wejście do katalogu '/home/jacek/build/CMakeFiles/CMakeTmp'

    Building C object CMakeFiles/cmTC_7cc7c.dir/testCCompiler.c.o

    /usr/bin/cc -m32 -o CMakeFiles/cmTC_7cc7c.dir/testCCompiler.c.o -c
    /home/jacek/build/CMakeFiles/CMakeTmp/testCCompiler.

    Linking C executable cmTC_7cc7c

    /usr/bin/cmake -E cmake_link_script CMakeFiles/cmTC_7cc7c.dir/link.txt
    --verbose=1

    /usr/bin/cc -m32 CMakeFiles/cmTC_7cc7c.dir/testCCompiler.c.o -o
    cmTC_7cc7c
    -rdynamic

    /usr/bin/ld: cannot find crt1.o: Nie ma takiego pliku ani katalogu

    /usr/bin/ld: cannot find crti.o: Nie ma takiego pliku ani katalogu

    /usr/bin/ld: opuszczanie niekompatybilnego
    /usr/lib/gcc/x86_64-linux-gnu/5/libgcc.a, gdy szukane jest -lgcc

    /usr/bin/ld: cannot find -lgcc

    /usr/bin/ld: opuszczanie niekompatybilnego
    /usr/lib/gcc/x86_64-linux-gnu/5/libgcc_s.so, gdy szukane jest -lgcc_s

    /usr/bin/ld: cannot find -lgcc_s

    /usr/bin/ld: cannot find -lc

[...]

    /usr/bin/ld: cannot find crtn.o: Nie ma takiego pliku ani katalogu

    collect2: error: ld returned 1 exit status

    CMakeFiles/cmTC_7cc7c.dir/build.make:97: polecenia dla obiektu
    'cmTC_7cc7c'
    nie powiodły się

    make[1]: *** [cmTC_7cc7c] Błąd 1

    make[1]: Opuszczenie katalogu '/home/jacek/build/CMakeFiles/CMakeTmp'

    Makefile:126: polecenia dla obiektu 'cmTC_7cc7c/fast' nie powiodły się

    make: *** [cmTC_7cc7c/fast] Błąd 2

    CMake will not be able to correctly generate this project.
    Call Stack (most recent call first):
    CMakeLists.txt:1 (project)

    -- Configuring incomplete, errors occurred!
    See also "/home/jacek/build/CMakeFiles/CMakeOutput.log".
    See also "/home/jacek/build/CMakeFiles/CMakeError.log".
    jacek@jacek-desktop ~/build $

    Czy ktoś nie zechciałby pomóc? Dodam że nie jestem informatykiem i
    trzeba mi mówić prosto :)

    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 2. Data: 2016-08-07 19:41:43
    Temat: Re: Kompilowanie apulse
    Od: g...@g...com

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 08:33:51 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > Witam
    > Na https://github.com/i-rinat/apulse jest zamieszczony projekt programu
    > emulującego pulseaudio. Chciałbym go skompilować (mój OS to Mint 18 64b)
    > ale próba wygląda tak:

    [...]

> [...]
    >
    > collect2: error: ld returned 1 exit status

    [...]

    > Czy ktoś nie zechciałby pomóc? Dodam że nie jestem informatykiem i

    Mozesz sprobowac zastosowac sie do ktorejs sugestii zawartych na stronie
    http://stackoverflow.com/questions/6329887/compiling
    -problems-cannot-find-crt1-o

  • 3. Data: 2016-08-07 20:46:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:41:43 -0700 (PDT), g...@g...com
    napisał(a):

    > Mozesz sprobowac zastosowac sie do ktorejs sugestii zawartych na stronie
    > http://stackoverflow.com/questions/6329887/compiling
    -problems-cannot-find-crt1-o

    crt1.o i inne potrzebne rzeczy mam w /usr/lib/x86_64-linux-gnu. Zgodnie
    z receptą zrobiłem dowiązanie:
    jacek@jacek-desktop ~ $ sudo ln -s /usr/lib/x86_64-linux-gnu /usr/lib64
    Ale ponowna próba kompilowania kończy sie identycznie, komunikatem o
    braku crt1.o

  • 4. Data: 2016-08-07 21:38:21
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 07.08.2016 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > jacek@jacek-desktop ~ $ sudo ln -s /usr/lib/x86_64-linux-gnu /usr/lib64
    > Ale ponowna próba kompilowania kończy sie identycznie, komunikatem o

    Może spróbuj tak,
    head -c 1023 /dev/urandom > /usr/lib/x86_64-linux-gnu/crt1.o
    lub
    touch /usr/lib/x86_64-linux-gnu/crt1.o
    albo
    echo "nie wiem co robię" >> /usr/lib/x86_64-linux-gnu/crt1.o

    Twoja deklaracja w CFLAGS wyraźnie wskazuje że w architekturze x86_64
    chcesz kompilować pod arch 32-bit.

    Wymagany jest do tego kompilator i linker, który będzie ją obsługiwał.
    Najprostszy z możliwych sposobów.

    aptitude install gcc-multilib

    Tylko to nie zmniejszy twoich problemów. W następnym poście będziesz
    pisał jak przeskoczyć inną przeszkodę. Nie zainstalowałeś pliku nagłówkowego.
    W kolejnym że nie ma śmakiej biblioteki potrzebnej do konsolidacji, itd.

    Najlepszym rozwiązaniem jest dodanie takiego repozytorium gotowych
    binariów w którym owa aplikacja się znajduje. Inny poprosić kogoś kto
    wie co trzeba czynić i poświęcił te 30s na jej kompilację.

  • 5. Data: 2016-08-08 10:29:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 19:38:21 -0000 (UTC), grapeli23 napisał(a):

> [...]
    > W kolejnym że nie ma śmakiej biblioteki potrzebnej do konsolidacji, itd.
    Ano prawda :)

    > Najlepszym rozwiązaniem jest dodanie takiego repozytorium gotowych
    > binariów w którym owa aplikacja się znajduje. Inny poprosić kogoś kto
    > wie co trzeba czynić i poświęcił te 30s na jej kompilację.
    Nie ma takiego repo. A ktoś już mi skompilował tyle że efekt końcowy nie
    działa :) Chodzi o zastąpienie pulseaudio dla skype czymś innym. Nie
    umiem spowodować żeby skype dostrzegało nowoskompilowane biblioteki.

  • 6. Data: 2016-08-08 12:20:03
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 08.08.2016 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > działa :) Chodzi o zastąpienie pulseaudio dla skype czymś innym. Nie
    > umiem spowodować żeby skype dostrzegało nowoskompilowane biblioteki.

    Jeśli nie ma jej w żadnym z repozytoriów, może to oznaczać że nie ma na
    nią zapotrzebowania lub nie spełnia innych kryteriów aby ktoś poświęcał
    czas na przygotowywanie binarek.
    https://launchpad.net/~kirillshkrogalev/+archive/ubu
    ntu/apulse/+index?field.series_filter=trusty

    PulseAudio jest ściśle integralną częścią dystrybucji ubuntowatych.
    Pewnie i mało kto próbuje tak szaleńczych pomysłów aby pod tym system z
    niego rezygnować, ponieważ nastręczy to nie lada kłopotów.
    Z tego co dedukuję używanie Apulse ma sens wtedy gdy ktoś nie potrzebuje
    (nie chce) używać serwera PA a ma jedną aplikację, która jego się
    domaga. Sercem i najważniejszym elementem Apulse jest główna biblioteka
    PA.
    Czyli, użycie Apulse nie rozwiąże żadnych problemów pierwotnych jakie
    nastręcza konkretna aplikacja. Jeśli twórca jej coś zepsuł to i niech
    naprawia. Użycie Apulse jej nie naprawi. Będzie identyczny efekt jak pod
    PA. Hint. Serwer PA można konfigurować zawiera w tym celu całkiem sporo
    opcji.

    Jeśli tak bardzo chcesz samodzielnie skompilować. Próbuj.
    Crt1.o wchodzi w skład biblioteki podstawowej C. Jest częścią
    toolchainu - konkretnie glibc. Doinstaluj pełną (developerską) część
    glibc w wersji 32-bit. Zainstaluj takież wersje glib2 i alsa-lib.