  • 1. Data: 2013-10-17 21:17:53
    Temat: Kompresja falkowa
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Czy kompresja falkowa dla dużego współczynniika kompresji daje lepsze
    rezultaty niż kompresja kosinusowa w jpeg? Dla jpeg dla dużego stopnia
    kompresji najbardziej rzucają się w oczy nieciągłości między kwadratami 8x8
    piskeli.
    Dla transformacji Fouriera istnieją szybkie algorytmy, czy transformaty
    falkowe mają równie szybkie algorytmy rzędu O(n lgn)?
    Czy format Jpeg2000 używa falek? jakie programy tworzą obrazy w Jpeg2000?
    Są ciągłe i najprostsze nieciągłe falki, chyba te nieciągłe nie nadają się
    do kompresji obrazów

    Jeszcze się przyjrzę:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Transformacja_falkowa
    https://en.wikipedia.org/wiki/Continuous_wavelet_tra
    nsform
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wavelet_transform

  • 2. Data: 2013-10-21 06:57:26
    Temat: Re: Kompresja falkowa
    Od: s <f...@f...com>

    Wavelets mają koszt liniowy i artefakty przyjazne dla precepcji.
    Niewykluczone że mózg używa wavelets (dla audio to już udowodniono).

  • 3. Data: 2013-10-21 08:46:24
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "s" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > Wavelets mają koszt liniowy i artefakty przyjazne dla precepcji.
    > Niewykluczone że mózg używa wavelets (dla audio to już udowodniono).

    Kompresja dźwięku - czy takie mp3 czy ogg używają falek czy FFT?

  • 4. Data: 2013-10-21 09:23:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "s" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kompresja dźwięku - czy takie mp3 czy ogg używają falek czy FFT?

    FFT i przede wszystkim efekt maskowania

  • 5. Data: 2013-10-21 09:59:05
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    > FFT i przede wszystkim efekt maskowania

    Transformata Fouriera sprawuje się dobrze, gdy okres sygnału (możemy nawet
    założyć że jest sinusoidalny i tylko jedna częśtotliwość) mieści się
    całkowitą ilość razy w oknie czasowym. Sprawdzałem na programach do audio,
    że gdy się nie mieści, wtedy transformata daje wiele innych częstotliwości,
    które w rzeczywistości nie istnieją dla dowolnie długiego okna czasowego.
    Gdy sygnał jest urwany na prostokątnym oknie, tworzy dodatkowo cała serię.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Okno_czasowe
    Okno Gaussa czy Hamminga znacznie poprawia, chociaż też występują dodatki
    częstotliwości.
    Dlatego falki mogły by dawać nawet lepsze rezultaty niż te okna, ponieważ
    falka nie ciągnie się w nieskończonośc w obie strony jak sinusoida, ale
    zanika na końcach okna czasowego.

  • 6. Data: 2013-10-21 12:17:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Dlatego falki mogły by dawać nawet lepsze rezultaty niż te okna, ponieważ
    > falka nie ciągnie się w nieskończonośc w obie strony jak sinusoida, ale

    Jak wygladalaby funkcja podstawowa tej falki?

    http://www.mp3-tech.org/programmer/docs/mp3_theory.p
    df

  • 7. Data: 2013-10-21 12:55:36
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    > Jak wygladalaby funkcja podstawowa tej falki?

    No tak, problem, bo mają tylko kilka oscylacji,
    a może falka Daubechies, różnych rzędów?

  • 8. Data: 2013-10-21 13:30:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No tak, problem, bo mają tylko kilka oscylacji,
    > a może falka Daubechies, różnych rzędów?

    a moze morze?

  • 9. Data: 2013-10-24 17:08:09
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup

    >No tak, problem, bo mają tylko kilka oscylacji,
    >a może falka Daubechies, różnych rzędów?

    Krótko, bo nie chce mi się długo... ;)

    1. Rodzaj falek jest bez znaczenia, bo i tak przekształcenie bazy w bazę
    jest wzajemnie jednoznaczne.

    2. Prędkość O(N^1) wychodzi z gęstości próbkowania sygnałów.

    3. Ucho wewnętrzne (anatomicznie potwierdzone) robi transformację falkową.

    4. Nietoperki piszczą falkami, są w tym naprawdę dobre.

    5. Artefakty przy kompresji falkowej wyglądają (a przynajmniej powinny) jak
    naturalna tekstura. To też fajne.

    0. Radzę zacząć od "10 lectures on wavelets" Ingrid D.