  • 1. Data: 2009-09-14 09:37:18
    Temat: Komunikaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dzwonie sobie na komorkew Erze:

    - z drugiej komorki w Erze - krotkie "ti ta" [czyzby telefon ?
    E ] i rozlaczone, zero informacji.
    - z telefonu stacjonarnego TP - zajete
    - z Orange - "abonent ma wylaczony telefon lub jest poza
    zasiegiem".
    - z Plusa "przepraszamy, wybrany abonent jest w tej chwili
    nieosiagalny".

    Nie mozna jednakowo ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2009-09-14 10:33:45
    Temat: Re: Komunikaty
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie mozna jednakowo ?

    Mozna, ale sie nie oplaca. Kada siec woli odtwarzac wlasny komunikat na
    podtstawie stosownego komunikatu systemowego zwroconego przez centrale
    abonenta docelowego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-09-14 12:30:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    SDD wrote:

    > Mozna, ale sie nie oplaca. Kada siec woli odtwarzac wlasny komunikat na
    > podtstawie stosownego komunikatu systemowego zwroconego przez centrale
    > abonenta docelowego.

    Dowcip polega bardziej na tym, że Era ma od lat piiiip sygnalizację
    międzyoperatorską, a jak wynika z powyższego przykładu, również
    międzycentralową.
    Dla analogowego fiksa komunikat powinien odgrywać operator docelowy, dla
    komórek i ISDN- operator inicjujący.

    M.

  • 4. Data: 2009-09-14 12:40:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:h8ld1b$nci$1@news.onet.pl...

    > Dla analogowego fiksa komunikat powinien odgrywać operator docelowy, dla
    > komórek i ISDN- operator inicjujący.

    A czym sie tak naprawde rozni analog od fiksa?
    Przeciez centrala (jesli cyfrowa) jest ta sama a wyposazenie analogowe to
    takie jakby tylko nieco ulomne NT :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-09-14 12:41:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    w wiadomości news:h8ld1b$nci$1@news.onet.pl...

    > Dla analogowego fiksa komunikat powinien odgrywać operator docelowy, dla

    A czym sie tak naprawde rozni analog od ISDNa?

  • 6. Data: 2009-09-14 16:01:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    SDD wrote:
> [...]
    >
    > A czym sie tak naprawde rozni analog od ISDNa?
    > Przeciez centrala (jesli cyfrowa) jest ta sama a wyposazenie analogowe to

    Dla użytkownika? Właśnie między innymi obsługą sygnalizacji. W IDSN
    komunikaty są bezpośrednio przekazywane do terminala, w analogu trzeba
    je wygenerować autopaszczowo :-)

    M.

  • 7. Data: 2009-09-14 18:16:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:h8lpct$r6l$1@news.onet.pl...

    > Dla użytkownika? Właśnie między innymi obsługą sygnalizacji. W IDSN
    > komunikaty są bezpośrednio przekazywane do terminala, w analogu trzeba je
    > wygenerować autopaszczowo :-)

    Hmmm - ja tam jak mialem ISDNa mialem komunikaty paszczowe z mojej E10B.
    Na terminalu tez sie wystwietlaly komunikaty tekstowe - a jakze - jednakze
    komunikaty glosowe jak najbardziej paszczowo z centrali przychodzily

    Pozdrawiam
    SDD