  • 61. Data: 2019-12-12 16:00:16
    Temat: Re: Kondensator między stroną pierwotną i wtórną
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Hmm, chyba jednak niezbyt dobrych. W spektroskopie masowym mam
    > przetwornicę impulsową. To ustrojstwo wykrywa kilkaset jonów w ciągu
    > milisekundy. Wiesz, jaki prąd musi zmierzyć?

    Tylko pytanie, czy takich przetwornic nie robi się pod konkretne
    zastosowanie, kładąc szczególny nacisk na zakłócenia. Sam spektroskop
    pewnie też ma jakieś porządne filtry.

  • 62. Data: 2019-12-12 16:05:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Tylko pytanie, czy takich przetwornic nie robi się pod konkretne
    > zastosowanie, kładąc szczególny nacisk na zakłócenia.

    Są specjalizowane chipy do takich zastosowań, np. LT3439.
    Sam z tego powodu używam go w urządzeniu mającym 16 izolowanych
    24-bitowych ADC.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 63. Data: 2019-12-12 17:12:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 12:45, Queequeg pisze:

    > Pytanie czy ktoś wziąłby go, żeby mieć oscyloskop czy po to, żeby
    > zobaczyć, jak działa oscyloskop, i czegoś się nauczyć.

    Do "zobaczenia jak działa" wystarczy schemat.

    No chyba, że ktoś ma drugi oscyloskop, aby nim zaglądać w bebechy
    pierwszego. Ale i tak zobaczy tylko tyle, że działa tak jak wynika ze
    schematu.
    P.G.

  • 64. Data: 2019-12-12 18:30:29
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Są specjalizowane chipy do takich zastosowań, np. LT3439.
    > Sam z tego powodu używam go w urządzeniu mającym 16 izolowanych
    > 24-bitowych ADC.

    Witam,
    czy przetwornik ma izolację po stronie analogowej czy cyfrowej?
    Możesz zdradzić jego symbol tak po prostu z ciekawości...

    --
    pzdr, j.r.

  • 65. Data: 2019-12-12 20:07:55
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 12.12.2019 o 18:30, jacek pisze:

    > Witam,
    > czy przetwornik ma izolację po stronie analogowej czy cyfrowej?
    > Możesz zdradzić jego symbol tak po prostu z ciekawości...

    To ja się dołączę do pytania. Jaki ENOB uzyskujesz?

    P.P.

  • 66. Data: 2019-12-12 21:58:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    jacek wrote:

    > czy przetwornik ma izolację po stronie analogowej czy cyfrowej?

    Izolacja jest dodana z zewnątrz do cyfrowej części interfejsu.
    Wielonapięciowe zasilanie izolowanego bloku zapewnia wspomniana kostka
    LTC, umieszczona po przeciwnej stronie 27cm aluminiowego bloku w
    stosunku do części pomiarowej.

    > Możesz zdradzić jego symbol tak po prostu z ciekawości...

    2x taki, 16 kanałów różnicowo:

    https://pl.mouser.com/_/?Keyword=ADS131E08IPAGR

    Nie używam wbudowanego źródła napięcia odniesienia, lecz LTC6655.

    ENOB nie mam czym zmierzyć.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 67. Data: 2019-12-13 10:11:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Do "zobaczenia jak działa" wystarczy schemat.
    >
    > No chyba, że ktoś ma drugi oscyloskop, aby nim zaglądać w bebechy
    > pierwszego. Ale i tak zobaczy tylko tyle, że działa tak jak wynika ze
    > schematu.

    Też racja. Chyba, że chciałby coś modyfikować i oglądać, jak wtedy działa.