  • 11. Data: 2015-10-31 05:38:00
    Temat: Re: Kondensator podtrzymujący RTC
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:

    > timera

    > dosłownie

    > Ale przyznaj, że jest satysfakcja z obejścia takiej fabrycznej
    > upierdliwości? :)

    A jakże. Tylko nie zawsze to jest najlepsze rozwiązanie. W tym
    konkretnym przypadku tak. Jednak nie wiem jak jest z czasem pracy zegara
    użytego przez wątkotwórcę. Baterie są tanie i te kilka lat
    bezproblemowej pracy może być bardziej opłacalne, niż zabawa z
    zasilaniem i dużo droższym supercapem. Będzie musiał dostać zasilanie
    np. raz na dobę lub częściej, bo to "zaledwie" 0,1F.
    Mam bardzo stary zegarek naręczny Seiko z ogniwem słonecznym,
    doładowującym specjalną baterię. To nie jest kondensator, tylko coś w
    rodzaju akumulatora, czy raczej ładowalnej baterii. Trwałość 7 lat a
    koszt absurdalnie wysoki. Wstawiałem zwykłą baterię w miejsce tej
    "słonecznej". I tak wychodziło dużo taniej a zegarek mógł lądować w
    szufladzie. Można przekombinować.