  • 31. Data: 2019-06-05 16:31:08
    Temat: Re: Koniec Atmana - jaki serwer news zamiast?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-06-2019 o 12:01, MF pisze:

    > Mówisz o sytuacji sprzed co najmniej 10 lat, gdy rzeczywiście był taki
    > problem. Od tego czasu raczej nikt nie blokuje tych dwóch.

    Mylisz się - sprawdzaliśmy kilka miesięcy temu casus Lepka.
    I jego postów z aioe nie było widać np. na atmanie.

  • 32. Data: 2019-06-06 13:48:39
    Od: p...@g...com

    moich postow tez nie bylo widac :/

  • 33. Data: 2019-06-06 15:28:08
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 03/06/2019 17:14, Cavallino wrote:
    > Ktoś coś wie, co sensownego zamiast serwera news Atmana?
    > Z końcem miesiąca ponoć go wyłączają, ale już teraz praktycznie nie
    > działa.....

    Ponieważ dyskusja zboczyła w kierunku misięwydajeamisięniewydaje, co
    jest mało pomocne (tu przepraszam za włączenie się), wysłałem 2 posty
    testowe na pl.test - jeden przez newsfront, drugi przez aioe, po czym
    sprawdziłem ich dostępność na serwerach z listy chmurki
    <http://news.chmurka.net/lista.php>. Uzyskane wyniki:
    (1) Post wysłany przez netfront pojawił się na następujących serwerach:
    o news.atman.pl
    o news.chmurka.net
    o news-archive.icm.edu.pl
    o news.neostrada.pl
    o news.aioe.org
    (2) Post wysłany przez aioe NIE POJAWIŁ SIĘ na atmanie; pojawił się na
    następujących serwerach:
    o news.chmurka.net
    o news-archive.icm.edu.pl
    o news.neostrada.pl
    o news.netfront.net
    (3) Następujące serwery odmówiły dostępu:
    o news.icm.edu.pl (odmowa dostępu
    )
    o news.man.lodz.pl (wymagane login i hasło
    )
    o news.man.poznan.pl (odmowa dostępu
    )
    o news.wit.edu.pl (wymagane login i hasło)
    (4) Następujące serwery nie działały. Mogło to być spowodowane
    przejściowymi problemami lub pracami konserwacyjnymi, ale możliwe też
    jest, że zostały wyłączone na stałe:
    o news.amu.edu.pl (timeout
    )
    o news.inetia.pl (timeout
    )
    o news.mm.pl (timeout
    )
    o news.interia.pl (connection refused)

    News.neostrada.pl nie pozwala postować z zagranicznych IP, podobno
    wszystkie polskie IP mogą postować, ale nie mam możliwości tego
    potwierdzić. Chmurka pozwala postować wszystkim zarejestrowanym.
    Netfront i aioe pozwalają postować każdemu. W przeciwieństwie do aioe
    netfront dodaje nagłówek Injection-info zawierający IP, z którego
    wysłano dany post, dzięki temu można odrzucać posty z określonych
    adresów względnie zakresów IP używanych przez spamerów czy abuserów bez
    konieczności wycinania całego serwera - czyli nie jest stricte anonimizerem.

    --
    MF

  • 34. Data: 2019-06-06 15:41:01
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 06.06.2019 o 15:28, MF pisze:
> [...]
    > adresów względnie zakresów IP używanych przez spamerów czy abuserów
    > bez konieczności wycinania całego serwera - czyli nie jest stricte

    Czyżby, próbowałeś wysłać wiadomość za pomocą aioe korzystając z IP Play?

  • 35. Data: 2019-06-06 15:57:16
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 03/06/2019 19:32, collie wrote:

    > Jak mówią admini - dziwne, u mnie działa. W czerwcu.

    Hmmm, sprawdźmy Twój NNTP-Posting-Host: 83.7.218.125:

    ~ $ whois 83.7.218.125
    % This is the RIPE Database query service.
    % The objects are in RPSL format.
    %
    % The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
    % See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.p
    df

    % Note: this output has been filtered.
    % To receive output for a database update, use the "-B" flag.

    % Information related to '83.4.0.0 - 83.11.255.255'

    % Abuse contact for '83.4.0.0 - 83.11.255.255' is 'c...@o...com'

    inetnum: 83.4.0.0 - 83.11.255.255
    netname: NEOSTRADA-ADSL
    descr: Neostrada Plus
    descr: Warszawa
    country: PL
    admin-c: TPHT
    tech-c: HT2189-RIPE
    status: SUB-ALLOCATED PA
    mnt-by: TPNET
    mnt-lower: TPNET
    mnt-routes: TPNET
    created: 2015-03-11T14:02:00Z
    last-modified: 2016-04-05T13:19:44Z
    source: RIPE

    role: TP S.A. Hostmaster
    address: Orange Polska S.A.
    address: ul. Nowogrodzka 47A
    address: 00-695 Warszawa
    address: Poland
    [...]

    Z całkowitą pewnością piszesz z Polski, więc na jakiej podstawie
    twierdzisz, że to dowód na możliwość pisania z zagranicy?

    --
    MF

  • 36. Data: 2019-06-06 16:02:46
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 03/06/2019 19:18, abn140 wrote:

    > jesli widzisz tego posta to znaczy ze dziala.....

    Hmmm, sprawdźmy Twój NNTP-Posting-Host: 195.110.51.136:

    ~ $ whois 195.110.51.136
[...]

    % Information related to '195.110.50.0 - 195.110.51.255'

    % Abuse contact for '195.110.50.0 - 195.110.51.255' is 'a...@m...pl'

    inetnum: 195.110.50.0 - 195.110.51.255
    netname: CZARNET-NET
    country: PL
    geoloc: 50.2218 18.6706
    org: ORG-CZAR1-RIPE
    admin-c: AO344-RIPE
    tech-c: AO344-RIPE
    status: ASSIGNED PI
    mnt-by: RIPE-NCC-END-MNT
    mnt-by: CZARNET-MNT
    mnt-by: multiplaypl-mnt
    mnt-routes: MULTIPLAYPL-MNT
    mnt-routes: CZARNET-MNT
    mnt-domains: MULTIPLAYPL-MNT
    mnt-domains: CZARNET-MNT
    remarks: --- Abuse Contact ---
    remarks: a...@m...pl
    remarks: --- End Section ---
    created: 2009-09-28T07:37:37Z
    last-modified: 2017-11-15T14:25:34Z
    source: RIPE
    sponsoring-org: ORG-MSzo24-RIPE

    organisation: ORG-CZAR1-RIPE
    org-name: Czarnet Krzysztof Szymura Andrzej Owczarek Spolka Jawna
    org-type: OTHER
    address: Czarnet Krzysztof Szymura Andrzej Owczarek Spolka Jawna
    address: Szpitalna 8
    address: 44-190 Knurow
    address: PL
    [...]

  • 37. Data: 2019-06-07 22:54:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >   o news.neostrada.pl
    >   o news.aioe.org
    > (2) Post wysłany przez aioe NIE POJAWIŁ SIĘ na atmanie;

    Czyli aioe odpada, a netfront ujdzie, nie wiadomo na jak długo....

  • 38. Data: 2019-06-09 23:29:47
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    jak sie wpienię, to w końcu wyżebrzę u pracodawcy zasoby i postawię u
    nas, bo Tomek obiecał, ale się coś nie kwapi.

    Tymczasem - news.man.poznan.pl ratuje, chłopaki z PCSSu dbają, żeby
    działało.

  • 39. Data: 2019-06-09 23:59:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2019 o 23:29, scobowski pisze:
> [...]
    > nas, bo Tomek obiecał, ale się coś nie kwapi.
    >
    > Tymczasem - news.man.poznan.pl ratuje, chłopaki z PCSSu dbają, żeby

    Z tego co piszą na chmurce, to nie przyjmuje postów.

  • 40. Data: 2019-06-10 08:27:06
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 09.06.2019 o 23:59, Cavallino pisze:

    > Z tego co piszą na chmurce, to nie przyjmuje postów.

    A jednak:
    From: scobowski <...@...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koniec Atmana - jaki serwer news zamiast?