  • 1. Data: 2019-06-03 23:44:18
    Temat: Znaki na rondzie
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    Dziś z pewnym zdziwieniem zauważyłem, że na rondzie oddanym do ruchu
    minimum pół roku temu, powiesili pod znakiem ronda
    trójkąt podporządkowania - na wszystkich 4 wjazdach. Po co ?
    Za dużo znaków mają ? czy ja czegoś nie kumam ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-06-03 23:52:19
    Temat: Re: Znaki na rondzie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-03 o 23:44, Waldek pisze:
> [...]
    > trójkąt podporządkowania - na wszystkich 4 wjazdach. Po co ?
    > Za dużo znaków mają ? czy ja czegoś nie kumam ?

    A na ilu wjazdach powinni powiesić? :-)
    https://thumbs.dreamstime.com/z/rondo-samochody-rond
    o-znak-i-rondo-droga-asfaltujący-drogowy-okrąg-wekto
    rowa-isometric-ilustracja-dla-67093868.jpg

    Robert

  • 3. Data: 2019-06-04 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Waldek m...@o...pl ...

> [...]
    > trójkąt podporządkowania - na wszystkich 4 wjazdach. Po co ?
    > Za dużo znaków mają ? czy ja czegoś nie kumam ?

    A widziałes gdzies w Polsce rondo bez trojkątów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 4. Data: 2019-06-04 07:41:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Waldek m...@o...pl ...

    > A widziałes gdzies w Polsce rondo bez trojkątów?

    Wyjątki bywają.
    https://www.google.pl/maps/@50.2763605,18.9841875,3a
    ,75y,239.23h,93.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1soAP26zGyRymh
    M4sorhdZew!2e0!7i13312!8i6656

    Robert

  • 5. Data: 2019-06-04 08:13:34
    Od: p...@g...com

    pare metrow wczesniej jest A-8

    https://znaki-drogowe.dlakierowcy.info/s/4089/77039-
    lista/241155-Znak-A-8-Skrzyzowanie-o-ruchu-okreznym.
    htm

    ale faktycznie patrzac z drugiej strony jest A-7 czyli wjezdzamy na rondo na ostro
    :-)

    https://www.google.pl/maps/@50.2759603,18.9841553,3a
    ,33.8y,339.16h,85.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ1LIpiqzyCr
    p7zh-HDHsuQ!2e0!7i13312!8i6656

  • 6. Data: 2019-06-04 08:17:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Waldek m...@o...pl ...

    > A widziałes gdzies w Polsce rondo bez trojkątów?

    Na pewno są - do niedawna takie było rondo pod
    stadionem olimpijskim we Wrocławiu, ale zrobili
    remont i są trójkąty.

  • 7. Data: 2019-06-04 08:24:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 08:17, cef pisze:

    > Na pewno są - do niedawna takie było rondo pod
    > stadionem olimpijskim we Wrocławiu, ale zrobili
    > remont i są trójkąty.

    Ale zajrzałem sobie do googli i tam jeszcze widoki sprzed
    remontu, ale i tak nie było znaku ruch okrężny, więc to
    nie klasyczne skrzyżowanie z ruchem okrężnym było.
    Wydaje mi się, że ten znak przez pewien czas był a potem go zdjęli.

  • 8. Data: 2019-06-04 10:15:02
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-06-03 o 23:44, Waldek pisze:

    > Za dużo znaków mają ? czy ja czegoś nie kumam ?

    Radzę odświeżyć informacje z kodeksu drogowego, żebyś na takim rondzie
    BEZ trójkątów nie zrobił czegoś głupiego, wiki wystarczy:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_(drogownictwo)

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2019-06-04 10:18:17
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Waldek m...@o...pl ...

    > A widziałes gdzies w Polsce rondo bez trojkątów?

    W Katowicach są co najmniej dwa:

    https://www.google.pl/maps/@50.263267,19.0558982,3a,
    75y,281.47h,77.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1snn0_dYXcQIWHI
    UazJhvYRg!2e0!7i13312!8i6656

    https://www.google.pl/maps/@50.2759392,18.9827567,3a
    ,75y,106.79h,83.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTCSh3Xsn4cUx
    x13ipb7Epw!2e0!7i13312!8i6656

    Z tego co wiem, wypadków tam nie ma.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2019-06-04 10:57:50
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.06.2019 o 07:41, Robert Wańkowski pisze:

    > Wyjątki bywają.

    Znak ruch okrężny obowiązkowo stawia się razem z trójkątami. Bez
    trójkąta stoi nielegalnie. Zresztą te wyjątki są na ogół na jakichś
    drogach wewnętrznych...

    MJ