  • 11. Data: 2010-01-20 17:49:17
    Temat: Re: Konwencje programistyczne dla nieprogramistow
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 20 Sty, 08:53, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
    > W związku z rozwojem opcji programu, pasuje mi przemyśleć jak kodowac
    > pewne dane, chodzi o jaką-taką strawność tego  dla nieinformatyków.
    > Czasem trzeba będzie dyktowac to przez telefon np. z Wysp bahama (czego
    > autorowi życzę)
    >
    > O przepracowanie tego się nie boję (Java/C++) tylko pytam o odbiór przez
    > nie-programistów.

    Pokaż parę przykładów znajomym, których profil jest bliższy
    pracownikowi biurowemu. Będziesz miał wiedzę z pierwszej ręki.
    Wypowiedzi ludzi z tej grupy to są tylko domysły...

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 12. Data: 2010-01-20 18:04:38
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wit Jakuczun pisze:

    > Ok. Zrozumiałem, że ten pracownik biurowy będzie musiał sam coś
    > wymyśleć i napisać.
    Myslec nie, pisac tak.

    > Z tego co piszesz On będzie musiał wklepać
    > ileś znaków, które mu ktoś podyktuje. A mejlem nie można tego
    > tekstu przesłać? :)
    Zwłaszcza z deski surfingowej na Bahama.

    > Jeśli 1x na 3 lata to chyba nie ma znaczenia jak taką liczbę
    > zapiszesz.
    > Czy inne komunikaty też będą dyktowane raz na 3 lata?
    Optymistycznie to kwartalna wizyta, kawa z mleczkiem i faktura.

  • 13. Data: 2010-01-20 18:33:21
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Oto tekst: ?????

    > Dodam, ze tekst oryginalny pochodzi z dotykowego panelu
    > sterowania maszy do produkcji papierowych gilz.

    Zadanie zakłada, że nie mam pojęcia o chińskim, a założenie to jest niestety
    tylko w 98% prawidłowe.
    Nie wiem na przykład, czy ? to przymiotnik do ?? czy przyimek do ??, i czy ?
    jako potencjalny licznik do ? może oznaczać "cosie (kawałki) pocięte" czy
    raczej będzie to "blat/maszyna tnąca", ale nie jest to przypadkiem regulacja
    szerokości gilz?

    --
    Azarien

  • 14. Data: 2010-01-20 19:31:40
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 20 Sty, 19:04, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    >  > Z tego co piszesz On będzie musiał wklepać> ileś znaków, które mu ktoś
    podyktuje. A mejlem nie można tego

    > Zwłaszcza z deski surfingowej na Bahama.

    A komórki mają na Bahama? :)

    > Optymistycznie to kwartalna wizyta, kawa z mleczkiem i faktura.
    Jeśli raz na 3 miesiące należy komuś przekazać ileś tam znaków przez
    telefon to ja bym za bardzo nie kombinował.
    Chyba, że tych osób będzie 1000...

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 15. Data: 2010-01-21 07:10:21
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 20 Jan 2010 08:53:01 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >b) kodowanie końca linii "Pozdrawiamy i \n zapraszamy ponownie !\n\f"
    >czy inaczej?
    >
    >c) wplatanie zmiennych (makrogeneracja, template)
    >$zmienna $zmienna$ {zmienna} czy inne ?

    Zwracam Ci uwage, ze skoro zakladasz (c) to (b) wylatuje -- nowa linia
    to po prostu jedna z predefiniowanych zmiennych, np. $NL

    milego dnia, hej

  • 16. Data: 2010-01-21 18:24:46
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wit Jakuczun pisze:

> [...]
    > Jeśli raz na 3 miesiące należy komuś przekazać ileś tam znaków przez
    > telefon to ja bym za bardzo nie kombinował.

    Raz na trzy miesiące to się nazywa specjalistyczny support np. osobiście
    z odpowiednia fakturą...

    Wciągnął mnie temat intelektualnie. Popularne miejsce w systemie, gdzie
    zadaje się schemat numeracji np. faktur
    NNNN/MM/RRRR wydaje się dośc czytelne.

    Wariant trudniejszy:
    NNNN/MM/SP/RRRR (SP to banalne literki SP - umówmy się dla ustalenia
    uwagi, ze nie ma makra 'prefix').
    Jako rasowy programista kodował bym NNNN/MM/\S\P/RRRR co jest dość
    średnie dla tzw zwykłych, zdrowych na umyśle ludzi.

    Wracając do pierwszego przykładu, wydaje mi się że elementarz
    podstawiania zmiennych(makr) jest strawny dla statystycznego człowieka z
    maturą uzyskaną nie za łapówkę. Tak mi się wydaje (nie mam na to
    dowodów). Pytanie jaka notacja makr (podstawień, substytucji) jest
    optymalna.

  • 17. Data: 2010-01-21 18:55:57
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 21 Sty, 19:24, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Wracaj c do pierwszego przyk adu, wydaje mi si e elementarz
    > podstawiania zmiennych(makr) jest strawny dla statystycznego cz owieka z

    Podstawianie zmiennych wymaga myślenia abstrakcyjnego. Z mojego
    doświadczenia
    dydaktycznego wynika, że dla studentów ISTOTNIE różne jest napisanie:
    x=2*e
    niż x=2*2.72. Dlaczego? Bo 2.72 to KONKRETNA liczba a e to jakiś
    symbol (mimo, że
    też konkretna liczba).
    Podobnie jest z pi...

    > matur uzyskan nie za ap wk . Tak mi si wydaje (nie mam na to
    > dowod w). Pytanie jaka notacja makr (podstawie , substytucji) jest
    > optymalna.

    Ja bym jednak skonsultował temat z ludźmi nie z branży. Dla mnie
    wszystkie
    podawane tutaj przykłady są równie trudne lub równie łatwe. Jakby to
    do mnie
    miał ktoś dzwonić to @#$%%^@%^@#$% też byłoby ok :).

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 18. Data: 2010-01-23 22:31:35
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > różne jest napisanie:
    > x=2*e
    > niż x=2*2.72. Dlaczego? Bo 2.72 to KONKRETNA liczba a e to jakiś

    Przecież e nie równa się 2,72.
    Ale już pomijając przybliżenia: pi to pi, a 3,14 to jakieś 3,14 - bez
    głębszego znaczenia.. skąd? i po co? nie wiadomo...

    Tak samo zupełnie inaczej patrzy się na

    x:=maxlongint;

    niż na

    x:=2147483647;

    --
    Azarien

  • 19. Data: 2010-01-24 12:20:53
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 23 Sty, 23:31, "Wiktor S." <wswiktor&poczta,f...@no.spam> wrote:

    > Przecież e nie równa się 2,72.
    Tak, 2.72 użyłem jako przybliżenia e.

    > Ale już pomijając przybliżenia: pi to pi, a 3,14 to jakieś 3,14 - bez
    > głębszego znaczenia.. skąd? i po co? nie wiadomo...

    Głębszeg zrozumienia czego?

    > Tak samo zupełnie inaczej patrzy się na
    >
    > x:=maxlongint;
    >
    > niż na
    >
    > x:=2147483647;

    No inaczej... Ale chyba nie rozumiem do czego zmierzasz.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 20. Data: 2010-01-24 15:37:43
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > No inaczej... Ale chyba nie rozumiem do czego zmierzasz.

    Do wykazania, że twoi studenci, dla których jest to "istotnie różne", mają
    rację.

    --
    Azarien