  • 1. Data: 2009-04-25 07:16:48
    Temat: Koszt wykonania piorunochronu
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ja wiem, że nie do końca tematyka grupy, ale podejrzewam, iż znajdą się
    tutaj kompetentne osoby. A mianowicie ile waszym zdaniem może
    orientacyjnie kosztować założenie instalacji odgromnikowej na domu
    jednorodzinnym? Nie mogę się doszukać wiarygodnych informacji na Googlach...
    Przodkowie oczywiście stawiając budynek kilka dekad temu woleli liczyć
    na łut szczęścia i gromnicę zapaloną w oknie niż wynalazek Bena Franklina...

  • 2. Data: 2009-04-25 08:51:58
    Temat: Re: Koszt wykonania piorunochronu
    Od: "Andy" <p...@p...de>

    "Atlantis" <m...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > łut szczęścia i gromnicę zapaloną w oknie niż wynalazek Bena Franklina...

    No to widac ta gromnica dobrze dzialala, jak masz na czym zakladac
    piorunochrony :)

  • 3. Data: 2009-04-25 09:28:02
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    > Ja wiem, że nie do końca tematyka grupy, ale podejrzewam, iż znajdą się
    > tutaj kompetentne osoby.

    Pytaj też na pl.misc.budowanie, albo w dziale "dla nieelektryków" na
    www.ise.pl

    > A mianowicie ile waszym zdaniem może orientacyjnie kosztować założenie
    > instalacji odgromnikowej na domu jednorodzinnym?

    Orientacyjnie to może ktoś wie - napisz jaki ten dom bo dołożenie
    piorunochronu do płaskiego krytego papą dachu to co innego niż piorunochron
    na dachówce.
    Ponadto uziom też nie zawsze kostuje tyle samo - jeśli mieszkasz na
    piaszczystej górce może kosztować o wiele drożej niż tam gdzie wodę gruntową
    masz na 2 sztychy szpadlem...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2009-04-25 09:28:47
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    A mianowicie ile waszym zdaniem może
    > orientacyjnie kosztować założenie instalacji odgromnikowej na domu
    > jednorodzinnym?
    Moim zdaniem może kosztować milion $.

  • 5. Data: 2009-04-25 09:36:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jd. pisze:

    > Orientacyjnie to może ktoś wie - napisz jaki ten dom bo dołożenie
    > piorunochronu do płaskiego krytego papą dachu to co innego niż piorunochron
    > na dachówce.

    Dom kryty blachą, 10m x 11m.

    > Ponadto uziom też nie zawsze kostuje tyle samo - jeśli mieszkasz na
    > piaszczystej górce może kosztować o wiele drożej niż tam gdzie wodę gruntową
    > masz na 2 sztychy szpadlem...

    Teren może i nieco piaszczysty, ale górka nie jest to z całą pewnością -
    raczej dość wyraźne zagłębienie. Co do wód gruntowych... Nie wiem czy to
    w tym wypadku będzie miało jakieś znaczenie, ale w pobliżu znajduje się
    niedziałająca od lat studnia z ręczną pompą. ;)

  • 6. Data: 2009-04-25 14:29:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > w tym wypadku będzie miało jakieś znaczenie, ale w pobliżu znajduje się
    > niedziałająca od lat studnia z ręczną pompą. ;)

    Co do wód gruntowych - chodzi o to jak są głęboko, bo na taką
    mniej-więcej głębokość trzeba będzie wkopać uziom.... możesz zajrzeć do
    tej studni, czy to nie taka do zaglądania??

  • 7. Data: 2009-04-25 16:35:43
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co do wód gruntowych - chodzi o to jak są głęboko, bo na taką mniej-więcej
    > głębokość trzeba będzie wkopać uziom.... możesz zajrzeć do tej studni, czy
    > to nie taka do zaglądania??

    A jak nie jest do zaglądania to też dobrze - rura studni głębinowej to uziom
    wprost gotowy ;)

    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 8. Data: 2009-04-25 17:22:22
    Od: "o" <...@p...st>

    > ile waszym zdaniem może orientacyjnie kosztować założenie instalacji
    > odgromnikowej na domu jednorodzinnym?

    Pi razy drzwi 5 tys. zł

  • 9. Data: 2009-04-25 18:28:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jd. pisze:

    > A jak nie jest do zaglądania to też dobrze - rura studni głębinowej to uziom
    > wprost gotowy ;)

    Nie jest do zaglądania. :) Nie ma żadnego zbiornika, kręgów wkopanych w
    grunt, ani niczego w tym stylu. Z ziemi wystaje zwyczajnie stylowa,
    zardzewiała pompa. ;)

  • 10. Data: 2009-04-25 20:05:24

    > Przodkowie oczywiście stawiając budynek kilka dekad temu woleli liczyć na
    > łut szczęścia i gromnicę zapaloną w oknie niż wynalazek Bena Franklina...

    Czyli teren nie jest narażony na pioruny
    Kiedy w okolicy walnął piorun i coś zniszczył ?
    Wynalazek Frankina ma skuteczność <100%
    Pioruny nie zawsze walą w najwyższe miejsca, ale dobrze zjonizowane, często
    w mokradła.
    Może się okazać, ze wydatek na piorunochron, to wyrzucony pieniądz, jeśli
    nie mieszkasz na wzgórzu pozbawionym drzew.