  • 1. Data: 2009-04-24 19:35:18
    Temat: [protel] zgodność płytki ze schematem
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    nie wiecie może Panowie czy w protelu 99 se da się w jakiś
    sposób sprawdzić czy wszystkie połączenia na płytce drukowanej
    zgadzają się ze schematem? coś co tworzy listę połączeń z pcb i
    później porównuje ją z netlistą ze schematu... da się? jak?

  • 2. Data: 2009-04-24 20:40:19
    Temat: Re: [protel] zgodność płytki ze schematem
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > sprawdzić czy wszystkie połączenia na płytce drukowanej zgadzają się ze
    > schematem? coś co tworzy listę połączeń z pcb i później porównuje ją z

    Wiemy. Jest mozliwość utworzenia listy połaczeń zarówno ze schematu jak
    i połączeń na PCB. Następnie można je automatycznie porównać.
    K.

  • 3. Data: 2009-04-24 20:45:41
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > sprawdzić czy wszystkie połączenia na płytce drukowanej zgadzają się ze
    > schematem? coś co tworzy listę połączeń z pcb i później porównuje ją z

    Normalnie to :
    1. Tworzysz schemat
    2 Na podstawie schematu tworzysz listę podłączyć
    3. Tworzysz pcb

    Prawidłowych połączeń pilnuje Protel, błędy zaznacza na bieżąco....

    zk

  • 4. Data: 2009-04-25 08:13:24
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Wiemy. Jest mozliwość utworzenia listy połaczeń

    można prosić o jakieś bliższe wskazówki - chodzi o Protela 99 SE

  • 5. Data: 2009-04-25 08:35:22
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > można prosić o jakieś bliższe wskazówki - chodzi o Protela 99 SE
    Można.
    W Schematicu wykonujesz netlist-ę, opcja Design->Create Netlist i traktujesz ją jako
    wzór.
    W PCB, Design->Netlist Manager->przycisk Menu->Create Netlist from Connected Copper
    (utworzył
    się plik o nazwie Generated xxxx)
    Wracasz do Schematica, Reports->Netlist Compare, podajesz te dwa pliki i gotowe, masz
    raport
    ze zgodności i różnic.
    Jak coś nie będzie "grać", daj znać.
    K.

  • 6. Data: 2009-04-25 09:27:26
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    it works! dzięki

  • 7. Data: 2009-04-25 10:14:42
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    mam tylko krótkie pytanie, jak interpretować tą informację:

    Partially Matched Nets GND and GND
    Extra Nodes in Generated PCB1.Net Net GND
    Extra Nodes in Projekt.NET Net GND
    C1-2 C3-2 JP1-29 U1-14
    U4-8

    Extra Net GND In Generated PCB1.Net

    pierwszą linię rozumiem, dwie kolejne też, ale co protel
    wyświetla w czwartej i piątej?

  • 8. Data: 2009-04-25 11:40:10
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > C1-2 C3-2 JP1-29 U1-14 U4-8
    >
    > Extra Net GND In Generated PCB1.Net
    >
    > pierwszą linię rozumiem, dwie kolejne też, ale co protel wyświetla w

    To oznacza, że net GND jest podzielony na dwa podobszary. Tylko domyślam
    się iż płytkę robiłeś ręcznie w oderwaniu od sporządzonej netlisty
    i na PCB masz połączenie GND z:
    C1-2 C3-2 JP1-29 U1-14 U4-8
    Którego nie ma na schemacie. Domysły.

    Możesz też w czasie robienia raportu zamienić pliki i "Generated"
    podać jako pierwszy, może raport będzie czytelniejszy.
    Ja zawsze wczytuję netlistę i dopiero wtedy robię PCB.
    K.

  • 9. Data: 2009-04-25 18:47:27
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    a może Ktoś wie jak tworzy się w protelu otwory do wiercenia? na
    jakiej warstwie - dla drukowane.pl...

  • 10. Data: 2009-04-25 19:00:37
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    i jeszcze jedno, czy w protelu pcb jest jakiś klawisz typu
    odśwież?