  • 1. Data: 2009-06-24 08:17:49
    Temat: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: falco <m...@w...pl>

    Siema,

    jak w temacie a dokładniej mówiąc...

    Czy możecie mi +- nakreślić, które marki mają w miarę przystępne ceny
    eksploatacyjne, zakładając nieduży, klasyczny motocykl ok. 250-350ccm,
    typu delikatny czoper czy szosowo-turystyczny? Motocykl w niskim
    budżecie <3000 złociszy.
    Ważne pod kątem laika, który przynajmniej na początku sam nie poradzi
    sobie z regulacjami, drobnymi naprawami, itp...?

    Na które marki warto zwrócić uwagę, które omijać z daleka, ze względu na
    drogi serwis, (nie)dostępność części, łatwość podstawowej obsługi, itp?
    Pytanie trochę teoretyczne, ale z czasem mam nadzieję będzie
    praktyczne... ;)

    Jak zawsze liczę na konkrety!

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 2. Data: 2009-06-24 08:21:11
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: falco <m...@w...pl>

    Delikatny czoper - może niezbyt jasno określiłem - chodzi o typowy,
    klasyczny, nieduży motocykl z niemal zerową ilością plastiku a kilkoma
    dodatkami w chromie bez owiewek, baloniastych gum, normalną pozycją na
    własną dupcię itp... ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 3. Data: 2009-06-24 08:48:27
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "falco" napisał w wiadomości

> [...]
    > budżecie <3000 złociszy.
    > Ważne pod kątem laika, który przynajmniej na początku
    > sam nie poradzi sobie z regulacjami, drobnymi

    A taki mały musi być? Czemu?
    Bo jak się zdecydujesz, że to ma być łagodny motocykl
    bezproblemowy, to ja typuję hondę ntv 600 - 650. Ta
    mniejsza i starsza to revere, bywa też wersja bros -
    400. Ale ona ma napęd łańcuchem, a nie jak 600 wałem
    kardana.
    Motocykl pełnoletni, dość wygodny i bezproblemowy.
    Myślę, że pamiętasz o tym, że kupując w PL sprzęta za
    <3000zł powinieneś się liczyć z kwiatkami ukrytymi przez
    sprzedającego. No, cena powyżej 3000zł też w sumie nie
    gwarantuje, że będzie inaczej. A za 4000zł to już NTV
    będzie:
    http://www.allegro.pl/search.php?string=ntv&sourceid
    =Mozilla-search&category=5557&order=p&change_view=1

    Jak poszukasz, to znajdziesz ograniczone do 33KM, jeżeli
    mała pojemność dla Ciebie miała oznaczać mało mocy.
    A jak bardziej typowo - to niestety, nieśmiertelne
    pięćsetki - er-5, gs 500 itp.

> [...]
    > części, łatwość podstawowej obsługi, itp?
    > Pytanie trochę teoretyczne, ale z czasem mam nadzieję

    Myślę, że zwyczajowo warto się trzymać japońskiej
    czwórki a problem z dostępnością części będzie
    zminimalizowany.
    Chyba, że ucelujesz w jakiegoś nietypowca jak virago 400
    albo vtr 250.

    > Jak zawsze liczę na konkrety!

    Aaa - konkretnie to nie do mnie.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 4. Data: 2009-06-24 14:38:54
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    On 2009-06-24 10:17:49 +0200, falco <m...@w...pl> said:

    > Motocykl w niskim budżecie <3000 złociszy.
    > Ważne pod kątem laika, który przynajmniej na początku sam nie poradzi
    > sobie z regulacjami, drobnymi naprawami, itp...?

    Konkretnie to za taka kase zawsze to bedzie to moto w ktorym trzeba
    bedzie grzebac.
    Obstawiam Honde - albo wspomniana Revere (chociaz za 3k to IMHO bedzie
    raczej pazdzierz)
    albo jakas CB400/450.

    Mozesz polowac tez na Suzuki GN 250, chopkowaty i jak bedziesz mial
    farta to za ok. 3K upolujesz.

    Lukasz Baranski
    Honda NT650V Deauville

  • 5. Data: 2009-06-24 17:32:33
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    > SenNa... Jawa 356 '58 175

    Jawa 350 '87 w gore - spelnia Twoje zalozenia i jak widze masz
    praktyke
    w pozostalych przypadkach limit cenowy ktory postawiles bedzie wymagal
    dodatkowego budzetu i sporych umiejetnosci

  • 6. Data: 2009-06-24 17:46:33
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    On 2009-06-24 19:32:33 +0200, scibor1 <s...@e...pl> said:

    > Jawa 350 '87 w gore - spelnia Twoje zalozenia i jak widze masz
    > praktyke
    > w pozostalych przypadkach limit cenowy ktory postawiles bedzie wymagal
    > dodatkowego budzetu i sporych umiejetnosci

    Z takich moto to tez ew. MZ 251 - nawet troche kasy zostanie :)

    Ale tym motocyklom to daleko do bezobslugowosci no i na stacji
    benzynowej obowiazkowy
    ceremonial z dolewaniem oleju do baku.

    Lukasz Baranski
    Honda NT650V Deauville

  • 7. Data: 2009-06-24 19:32:11
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jasio pisze:

    > A taki mały musi być? Czemu?

    Zależy mi na małym, ekonomicznym motocyklu, myślę, że w tych granicach
    są właśnie niezbyt duże, mało żerne maszyny, chyba, że się mylę...? Po
    za tym nie chcę, aby mnie kusiło... ;)

    > ja typuję hondę ntv 600 - 650.

    Nie podobają mi się. ;)
    Nie odnoszę się, bo nie znam do jakości, itp, ale myślałem o czymś w tym
    stylu:
    http://www2.diariomotor.com/imagenes/yamaha_sr_250_0
    2.jpg
    Delikatna, klasyczna linia bez żadnych udziwnień.

    > Myślę, że pamiętasz o tym, że kupując w PL sprzęta za <3000zł
    powinieneś się liczyć z
    > kwiatkami ukrytymi przez sprzedającego. No, cena powyżej 3000zł też w
    > sumie nie gwarantuje, że będzie inaczej.

    Oczywiście, dlatego już się nie napinam, tylko swobodnie żegluję po
    ogłoszeniach, itp, pełen luz...

    > jeżeli mała pojemność dla Ciebie miała oznaczać mało mocy.

    Dokładnie tak.

    > Aaa - konkretnie to nie do mnie.

    Uwierz w siebie, dobrze Ci wyszło. Dzięki! ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 8. Data: 2009-06-24 19:38:02
    Od: falco <m...@w...pl>

    Lukasz Baranski pisze:

    > Konkretnie to za taka kase zawsze to bedzie to moto w ktorym trzeba
    > bedzie grzebac.

    Zdaję sobie z tego sprawę i z autopsji wiem, że następnego motocykla na
    pewno nie będę kupował sam... ;)

    > Mozesz polowac tez na Suzuki GN 250...

    O! Coś w ten deseń się mi widzi najbardziej... ;) Dzięki!
    P.S. MZ chciałem kupić jako małolat, ale rodzice zabronili... ;) Wtedy
    nie specjalnie było w czym wybierać (z nowych), ale zdecydowanie wolałem
    Jawy 350 TS.
    Jednak mój znajomym mechanior co zjadł zęby na 2T skutecznie wybił mi ją
    z głowy, więc odpuściłem.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 9. Data: 2009-06-24 19:38:46
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 21:32:11 +0200, falco <m...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Nie podobają mi się. ;)

    Poza tym ciężkie bydlę jest w porównaniu do 250-ek,
    które są takimi większymi rowerami. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 10. Data: 2009-06-24 19:42:36
    Od: falco <m...@w...pl>

    scibor1 pisze:

    > Jawa 350 '87 w gore - spelnia Twoje zalozenia i jak widze masz
    > praktyke

    Przymierzałem się, pisałem też na Preclu o pomocą przy oględzinach, ale
    jak wspomniałem jednak odpuściłem temat TS.

    P.S. Z praktyką, to jeszcze wiele przede mną...
    Na dobrą sprawę dopiero od maja tego lata na pełnym legalu pokonuję
    pierwsze setki kilometrów na 2 oo, więc jeszcze duuużo nauki przede
    mną... ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT