  • 11. Data: 2018-05-01 18:19:02
    Temat: Re: Krzyzowka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2018 o 16:41, TomN pisze:

    > ^^^^^ ^^^^^

    > Ty.

    Odważne stwierdzenie. To że nie wymusza nie znaczy, że ma pierwszeństwo.

    Shrek

  • 12. Data: 2018-05-01 18:38:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 16:41:47 +0200, TomN napisał(a):
    > J.F. w

    > ^^^^^ ^^^^^

    > Ty.

    Podkresliles "czeka" ?

    No coz, literalnie masz troche racji, ale niech ten z prawej ruszy,
    przyjedzie policjant - ten pan byl z prawej ? To czemu pan nie ustapil
    pierwszenstwa ? Mandat sie nalezy ...

    J.

  • 13. Data: 2018-05-01 19:06:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-01 o 12:50, J.F. pisze:

> [...]
    > (swoje).
    >
    > Kto tu ma pierwszensto ?
    >
    > Odpowiedz prawidlowa wydaje mi sie ze znam :-)

    Tu chyba wszystko widać i słychać.
    https://www.youtube.com/watch?v=n1dWJcK3Usc

    Robert

  • 14. Data: 2018-05-01 19:10:49
    Temat: Re: Krzyzowka. Pierwszenstwo masz ty,
    Od: "Polnew" <l...@w...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > (swoje).
    >
    > Kto tu ma pierwszensto ?
    >
    > Odpowiedz prawidlowa wydaje mi sie ze znam :-)

    Jezeli "problem dopadl cie" i "wydaje ci sie" tzn. ze nie znasz odpowiedzi.

    Pierwszenstwo masz ty, bo ten z prawej czeka i nie masz komu udzielic
    pierwszenstwa.

  • 15. Data: 2018-05-01 20:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > (swoje).
    >
    > Kto tu ma pierwszensto ?
    >
    > Odpowiedz prawidlowa wydaje mi sie ze znam :-)

    Najodwazniejszy :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 16. Data: 2018-05-02 08:01:21
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 19:11:40 UTC+2 użytkownik Polnew napisał:
    > Pierwszenstwo masz ty, bo ten z prawej czeka i nie masz komu udzielic
    > pierwszenstwa.

    No, nie do końca. To jest podobna sytuacja do tej, gdy do takiego skrzyżowania
    zbliżają się 4 auta, każde z każdej z 4 stron. Nikt tutaj nie ma pierwszeństwa.
    Praktyka jest taka, że auto z naprzeciwka wjeżdża na skrzyżowanie i czeka na autora
    wątku. J.F. może albo przejechać skrzyżowanie (ten z prawej i tak nie ruszy, bo
    blokuje go auto z naprzeciwka) albo przepuścić tego z naprzeciwka i wtedy przejeżdża
    ostatni.
    CTP

  • 17. Data: 2018-05-02 08:49:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 23:01:21 -0700 (PDT), CTP napisał(a):

> [...]
    > tutaj nie ma pierwszeństwa. Praktyka jest taka, że auto z
    > naprzeciwka wjeżdża na skrzyżowanie i czeka na autora wątku.

    Cos takiego mi sie z czasow egzaminu kojarzy - jak wjedzie i skreci,
    to on bedzie mial auto z prawej (moje), za to odblokuje ktore mam ja
    po prawej.

    niestety - tu uliczki waskie i gabaryty skrzyzowania uniemozliwiaja
    takie manewry.

    J.

  • 18. Data: 2018-05-02 11:04:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    blokuje go auto z naprzeciwka) albo przepuścić tego z naprzeciwka i wtedy przejeżdża

    Algorytm ustalania pierwszeństwa jest prosty.
    Pierwszeństwo udziela się pojazdowi który "nadjeżdża" z prawej (lub z
    przeciwka przy skręcaniu w lewo).
    Również definicja ustąpienia pierwszeństwa mówi o zmuszaniu innego do
    zmiany prędkości lub kierunku.

    I istotnie w polskich (europejskich?) przepisach komuś kto się nie porusza
    - pierwszeństwa ustąpić się nie da.

    W sytuacji kiedy 4 się zbliża, pierwszeństwo będzie miał ten ostatni, który
    jeszcze będzie jechał, podczas gdy reszta stanie.

    Problem tylko z ewetualnym udowodnieniem tego co się stało w sytuacji
    dynamicznej - kiedy stojący nagle ruszył.

    W myśl przepisów on już nie nabywa ponownie pierwszeństwa.
    W art 25.1 mowa jedynie o nadjeżdżających, a nie tych będących już na
    skrzyżowaniu - pierwszeństwo ustala się więc niejako przed skrzyżowaniem,
    obdzielając kierujących powinnościami ustąpienia pierwszeństwa konkretnym
    innym uczestnikom ruchu.

    Natomiast wiadomo jak to jest po kolizji - policja wskaże winnego tego
    który dostał w prawy bok, sąd rejonowy to już zupełnie nie wiadomo, SN też
    na dwoje babka wróżyła (też już tu chyba dyskutowane sprzeczne wyroki).

  • 19. Data: 2018-05-02 11:09:35
    Temat: Re: Krzyzowka. Pierwszenstwo
    Od: "Polnew" <l...@w...pl>

    Użytkownik "CTP" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > No, nie do końca. To jest podobna sytuacja do tej, gdy do takiego
    > skrzyżowania zbliżają się 4 auta, każde z każdej z 4 stron.

    > CTP

    Czytaj uważnie. Nie było pisane "zbliżają się", napisane jest "czeka".
    Jeżeli ten z prawej czeka to można jechać, bo nie ma komu udzielić
    pierwszeństwa.

  • 20. Data: 2018-05-02 11:42:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2018 11:04:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    >
    > W sytuacji kiedy 4 się zbliża, pierwszeństwo będzie miał ten ostatni, który
    > jeszcze będzie jechał, podczas gdy reszta stanie.

    Literalnie jakbys mial racje, ale czy to nie za duzy skok ?
    Dojezdzam do skrzyzowania, zatrzymuje sie zeby zobaczyc czy ktos nie
    jedzie z prawej, a jak sie komus nie podoba - to zeby przepuscic
    jadacego z prawej ... i teraz caly ciag pojazdow z lewej jedzie mi
    przed nosem, bo pan stoi, to panu nie ustepujemy :-)

    A tu ... nie byloby tej sprawy, gdyby nie chwilowe zwiekszenie ruchu,
    kolejki sie z 3 stron utworzyly, co chwila ktos ruszal ... czy to
    pasuje do twojego opisu ?

> [...]
    > W myśl przepisów on już nie nabywa ponownie pierwszeństwa.
    > W art 25.1 mowa jedynie o nadjeżdżających, a nie tych będących już na

    Ale ... czy cos mu nakazuje ustapic pierwszenstwa innym?
    Bo to ze nie nabywa, nie oznacza ze musi czekac, o ile tylko zostawi
    wystarczajace miejsce innym na hamowanie.

    > skrzyżowaniu - pierwszeństwo ustala się więc niejako przed skrzyżowaniem,
    > obdzielając kierujących powinnościami ustąpienia pierwszeństwa konkretnym
    > innym uczestnikom ruchu.

    No to sie zacznie kolejny problem - jaki jest obszar skrzyzowania, i
    co wtedy, gdy przednie kola stoja na, a tylne jeszcze nie :-)

    > Natomiast wiadomo jak to jest po kolizji - policja wskaże winnego tego
    > który dostał w prawy bok, sąd rejonowy to już zupełnie nie wiadomo,

    Na 95% tak jak policja.

    J.