  • 181. Data: 2016-08-23 11:17:44
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Cóż, jak mawiał ks. Tischner, jest trzeci rodzaj prawdy.
    >
    > Jeżeli jakiś cwaniaczek pisze "w Polsce ludzie nie lubią czytać" to
    > jaki kwalifikator został użyty? Dla ułatwienia przemyśl sobie (masz
    > na to parę dni, poszukaj, może Wikipedia, użyj Google) co oznacza
    > zdanie "są w Polsce ludzie, którzy nie lubią czytać".

    Mamy tu przpadek nieuctwa -- tym razem dotyczący gramatyki języka polskiego.
    W poddawanej wcześniejszej analize zdaniu liczba mnoga dotyczyła piewszej
    osoby. Tu odnosi się do trzeciej osoby, co czyni tę cwaną analogię całkiem
    nietrafioną. Zaznaczyć trzeba, że pierwsza osoba liczby mnogiej często
    potrafi sprawiać trudności w analizie logicznej, początkującym zwłaszcza.

    "Mamy w Polsce szesnaście województw" i "Mamy w lodówce cztery piwa" --
    te zdania z punktu widzenia gramatyki mają identyczną konstrukcję. Jednak
    sematycznie są zupełnie czym innym. Tak więc należy dobrze się zastnowić,
    kto co ma w przypadku "wypaczonego obrazu" albo "nieuctwa" -- bo znowu
    będziemy musieli oddać głos nieodżałowanemu Józefowi z Łopusznej.

    > I muszę cię zmartwić: jeżeli chodzi o czytanie ze zrozumieniem to
    > najwyraźniej masz z tym bardzo duże problemy. Bo nie potrafisz nawet
    > zrozumieć jaki jest temat dyskusji.

    To już jest niezrozumienie życia. Albo Usenetu (co wbrew pozorom nie jest
    tym samym, jak może niektórym się wydawać).

    Jarek

    --
    Bedym teroz opowiadoł, jak było naprowde z tymi mędrolami. Cystóm prowde
    bede godoł. Niby, jaki byk mioł interes, coby śklić?

  • 182. Data: 2016-08-23 11:26:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-08-23 o 09:41, slawek pisze:
    > [przy 1Mbps i beznadziejnym routerze plus zrywki co kwadrans]
    >
    > No właśnie, potrafisz odpowiedzieć na to pytanie?
    >
    > Oj, coś mi się widzi że nawet taki bystrzak jak ty... nie ma pojęcia.

    Jak już wcześniej pisałem, odpowiedź zna ten, kto się zgodził na warunki
    zaproponowane w umowie potwierdzając ją własnoręcznym podpisem.
    Czyli to jego powinieneś zapytać.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 183. Data: 2016-08-23 11:28:06
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 11:17:44 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > W poddawanej wcześniejszej analize zdaniu liczba mnoga dotyczyła
    piewszej

    Czy nie powinieneś więcej udzielać się na grupie pl.misc.polonistyka
    lub pl.misc.belfer?

    Ogarniasz w ogóle że ta grupa jest jakoś tak związana z elektroniką,
    lutowaniem, może nawet prądem trojfazowym i mikrokontrolerami?

  • 184. Data: 2016-08-23 11:35:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > sematycznie są zupełnie czym innym. Tak więc należy dobrze się
    zastnowić,

    Nie jest to jakiś hejt, ale zwyczajnie dobra rada: jak chcesz udawać
    mistrza ortografii, to używaj spell-checkera.

  • 185. Data: 2016-08-23 12:01:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 11:26:06 +0200, Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Jak już wcześniej pisałem, odpowiedź zna ten, kto się zgodził na
    warunki
    > zaproponowane w umowie potwierdzając ją własnoręcznym podpisem.

    Niekoniecznie. Klient Orange nie musi być specjalistą od
    telekomunikacji i tych ten tego... internetów. Klient ma prawo
    twierdzić że nie był świadomy itd. itp. A nawet powołać się na tzw.
    błąd oświadczenia woli.

    Zupełnie inaczej Orange. Sprzedając dostęp do Internetu działa
    komercyjnie i profesjonalnie. Musi wiedzieć co sprzedaje. Oczywiście
    może odmówić stronie trzeciej, ale na pytanie klienta musi udzielić
    wyjaśnień.

    Umowa została potwierdzona podpisami przez obie strony. Twierdzenie.
    że tylko klient wie co i jak ma być świadczone przez Orange jako
    usługodawcę, jest fałszywe. Co łatwo dowieść: gdyby tak było, to
    Orange nie mogłoby wywiązać się z umowy, bo nie wiedziałoby czego
    umowa ta dotyczy. Trywialne.

  • 186. Data: 2016-08-23 12:03:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Czy nie powinieneś więcej udzielać się na grupie pl.misc.polonistyka

    Ta grupa wprawdzie nazywa się nieco inaczej, ale tak, w swoim czasie
    sporo tam pisałem. A także czytałem -- co niemniej ważne. Teraz jednak
    ruch tam prawie zerowy. Widać wszyscy wszystko wiedzą. A przynakniej
    tak im się wydaje.

    > Ogarniasz w ogóle że ta grupa jest jakoś tak związana z elektroniką,
    > lutowaniem, może nawet prądem trojfazowym i mikrokontrolerami?

    Żeby można było o prądzie trójfazowym, to trzeba mieć narzędzie -- czyli
    język. Bez jego opanowania dyskusje są niemożliwe, mamy wtedy tylko
    karykaturę dyskusji. Dobrym zwyczajem jest, gdy się czegoś nie zrozumiało,
    to dopytać. Przypisywanie na siłę czyimś słowom swojej własnej pokrętniej
    interpretacji zwasze wiedzie na manowce -- dowodzi tylko braku zdoności
    pojmowania istoty rzeczy u takiego polemisty.

    Jarek

    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty
    tak, by swoim pojmowaniem istoty sprawy nie peszył przełożonego.

  • 187. Data: 2016-08-23 12:07:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wujek slawek napisał:

    > Nie jest to jakiś hejt, ale zwyczajnie dobra rada: jak chcesz udawać
    > mistrza ortografii, to używaj spell-checkera.

    A co w przypadku, gdy nie chcę?

    Jarek

    --
    To jest wspaniała rada! Pycha! Świetna rada Wujku Dobra Rada. Bardzo dobra rada!

  • 188. Data: 2016-08-23 13:11:30
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 12:03:57 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Żeby można było o prądzie trójfazowym, to trzeba mieć narzędzie --
    czyli
    > język. Bez jego opanowania dyskusje są niemożliwe, mamy wtedy tylko

    Ale zdajesz sobie sprawę, że nawet jak utniesz sobie język to nie
    staniesz się odporny na porażenie prądem trojfazowym?

    Innymi słowy: że zjawiska fizyczne istnieją niezależnie od tego jakie
    IQ masz, co jadłeś na śniadanie i czy potrafisz wyrecytować epos o
    Gilameszu w jezyku starocerkiewnosłowiańskim?

  • 189. Data: 2016-08-23 13:22:24
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 12:07:21 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A co w przypadku, gdy nie chcę?

    No cóż, ja ci nie będę liczyć literówek i innych błędów
    ortograficznych. Ale przyznaj: trochę to dziwne gdy pouczając innych
    o niuansach gramatyki... nie potrafisz napisać zdania poprawnego
    ortograficznie.

    Smutne.

  • 190. Data: 2016-08-23 13:40:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że nawet jak utniesz sobie język to nie
    > staniesz się odporny na porażenie prądem trojfazowym?

    Zdaję też sobie sprawę, że jeśli mnie prąd ten skutecznie tentego,
    to już nic mi po języku. Choćby nie wiem jak giętkim.

    > Innymi słowy: że zjawiska fizyczne istnieją niezależnie od tego jakie
    > IQ masz, co jadłeś na śniadanie i czy potrafisz wyrecytować epos o
    > Gilameszu w jezyku starocerkiewnosłowiańskim?

    Jeśli oba zdania miały być wyrażeniem "innymi słowy" tej samej myśli,
    to myśl ta musiała być wyjątkowo mętna. Albo nawet żadnej myśli nie
    było, tylko takie tam czcze pisanie.

    Jarek

    --
    Chodzi mi o to, aby język giętki