  • 1. Data: 2009-10-26 17:27:16
    Temat: Kupno moto z UK
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    Witajcie.
    Mam pytanko do wtajemniczonych :-)
    Chce kupic moto od goscia ktory sprowadzil je w zeszlym roku
    jesienia z UK, ale do dzis nie przerejestrowal...
    I teraz moje pytanko...
    Wiem ze powinien miec dokument stwierdzajacy ze moto zostalo
    wyrejestrowane w UK (v5c) i mowi ze ma v5c/3...
    Pytanie teraz czy umowe mam pisac z poprzednim wlascicielem
    figurujacym na tym dokumencie czy jednak spisac umowe z tym ktory
    sprowadzil..?
    Wiem ze bezpieczniej byloby z nim tu w Polsce tyle ze dojdzie 2% podatku
    ale za to jest bezpieczniej, tyle ze jak to jest PRAWNIE ze moto jest w PL
    od roku
    a nie jest zarejestrowane..?? Wiem ze tak sie robi ale jak to wyglada w
    praktyce z
    rejestracja teraz??

    Ps. Gosciu mowi ze ma zrobione tlumaczenia itd...

    Pozdrawiam Gumis

  • 2. Data: 2009-10-26 18:14:11
    Temat: Re: Kupno moto z UK
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 26 Paź, 18:27, "Gumis" <m...@g...pl> wrote:
    > Witajcie.
    > Mam pytanko do wtajemniczonych :-)
    > Chce kupic moto od goscia ktory sprowadzil je w zeszlym roku
    > jesienia z UK, ale do dzis nie przerejestrowal...
    A po co miałby to robić jak sprowadzał w celu sprzedaży? Żeby płacić
    OC? :-)
> [...]
    > Pytanie teraz czy umowe mam pisac z poprzednim wlascicielem
    > figurujacym na tym dokumencie czy jednak spisac umowe z tym ktory
    Najprościej będzie spisać z właścicielem z UK, może niech ten
    sprzedający się podpisze za niego, przecież nikt tego nie będzie
    sprawdzał - wszystkich których sumienie/moralność na to by nie
    pozwoliło proszę o nie komentowanie.
> [...]
    > od roku
    > a nie jest zarejestrowane..?? Wiem ze tak sie robi ale jak to wyglada w

    Zależy jaka wartość moto ale tak czy siak masz do zostawienia OIDP
    160zł w US. Co do drugiej kwestii nie pomogę.
    > Ps. Gosciu mowi ze ma zrobione tlumaczenia itd...

    No to jeszcze lepiej tylko lecieć do US i do UK ;-)

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 3. Data: 2009-10-26 18:17:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Artur Zabroński wydusił z siebie te słowy:

    > On 26 Paź, 18:27, "Gumis" <m...@g...pl> wrote:
    > wszystkich których sumienie/moralność na to by nie
    > pozwoliło proszę o nie komentowanie.

    nie ma czego komentować. Praktyka tak bardzo powszechna w PL (dot.
    samochodów i motocykli), ze nawet trudno kupic pojazd inaczej ;)

    > Zależy jaka wartość moto ale tak czy siak masz do zostawienia OIDP
    > 160zł w US. Co do drugiej kwestii nie pomogę.

    160 zł to wartość stała, bez względu na wartość moto
    Do tego tłumaczenia (50-100) + rejestracja OIDP 188zł

    > No to jeszcze lepiej tylko lecieć do US i do UK ;-)

    no nie wiem. Patrząc na ogłoszenia np. na mobile.de .. to w PL jest taniej
    ;)

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

    Kupie R1100RT/K1200RS lub czegoś podobnego 10-12tys

  • 4. Data: 2009-10-26 18:52:03
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    Artur Zabroński pisze:

> [...]

    Spisz umowe z gosciem ktory sprowadzil - na wyrejestrowaniu moto z UK
    powinny byc jego dane wiec tak defacto to jego moto i w WK mozesz miec
    problemy.

    A nijak - jesli masz wszystkie papiery ok - to idziesz do US - bierzesz
    VAT 24 - oplacasz ok 160 zl i dostajesz nastepnego dnia VAT 25 - ciekawe
    tylko czy beda sie krzywic na tak dlugi czas od zakupu...

    + do tego 2% od wartosci - nie ma co oszczedzac...

    > Zależy jaka wartość moto ale tak czy siak masz do zostawienia OIDP
    > 160zł w US. Co do drugiej kwestii nie pomogę.

    Dochodzi do tego jeszcze cos w stylu poswiadczenie danych odnosnie
    mocy, wagi, nacisku na osie itd do zrobienia na stacjach diagnostycznych
    i normalny przeglad od razu - calosc 120 zl. Niby nie ma pierwszego
    przegladu ktory kosztowal 180 zl - ale nikomu w WK sie nie chce
    sprawdzac danych motocykla i maja to gleboko w....

    Sprawdzone - 2 tyg. temu chcialem zarejestrowac podobnie moto :)
    tyle ze moje przyjechalo w sierpniu tego roku wiec nie wstydzilem
    sie w US :)

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 5. Data: 2009-10-26 18:59:24
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 26 Paź, 19:52, Norbi <n...@o...pl> wrote:

    > A nijak - jesli masz wszystkie papiery ok - to idziesz do US - bierzesz
    > VAT 24 - oplacasz ok 160 zl i dostajesz nastepnego dnia VAT 25 - ciekawe
    > tylko czy beda sie krzywic na tak dlugi czas od zakupu...

    Gość sobie mógł wyrejestrować i sprzedać rok później, datę na umowie
    można wpisać bardziej aktualną :-)
    > + do tego 2% od wartosci - nie ma co oszczedzac...

    A z jakiej racji te 2%? Za sprowadzane się nie płaci.

    > Sprawdzone - 2 tyg. temu chcialem zarejestrowac podobnie moto :)
    > tyle ze moje przyjechalo w sierpniu tego roku wiec nie wstydzilem
    > sie w US :)

    A dlaczego odpisujesz na mój post? ;-)

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 6. Data: 2009-10-26 18:59:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Norbi wydusił z siebie te słowy:

    > + do tego 2% od wartosci - nie ma co oszczedzac...

    Albo VAT 24/25 jak przy sprowadzeniu, albo 2% jak za umowe sporządzoną w
    Polsce.

  • 7. Data: 2009-10-26 20:00:20
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

[...]

    To jest normalna praktyka w PL:-)

    Zależy jaka wartość moto

    ok 9k...

  • 8. Data: 2009-10-26 20:01:36
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    Gość sobie mógł wyrejestrować i sprzedać rok później, datę na umowie
    można wpisać bardziej aktualną :-)

    i to jest jakas sensowna odpowiedz :-)

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 9. Data: 2009-10-26 20:06:08
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    > Spisz umowe z gosciem ktory sprowadzil - na wyrejestrowaniu moto z UK
    > powinny byc jego dane wiec tak defacto to jego moto i w WK mozesz miec
    > problemy.

    Tu nie wiem czy to tak prosto...
    Bo jesli sprowadzil to co robil przez rok??
    A jesli sie zgodzi tak to ON bedzie musial zerejestrowac moto na siebie
    najpierw
    na siebie (chyba ze sie myle to mnie poprawcie)

> [...]
    > przegladu ktory kosztowal 180 zl - ale nikomu w WK sie nie chce sprawdzac
    > danych motocykla i maja to gleboko w....

    Te dane sa chyba w V5C jak sie nie myle...

  • 10. Data: 2009-10-27 09:59:06
    Od: maciek <m...@g...com>

    Nie ma znaczenie ile motocykl byl w kraju od sprowadzenia bo umowe
    piszesz na pana z UK. Podpisac mozesz sie sam.
    Nie ma tez powodu czuc sie winnym omijania pierdolnietych przepisow i
    urzedniczych mzonek.
    Dlatego interesuje Cie sprzet sprowadzony ze mozesz miec go taniej,
    lepszy rocznik, stan itd.
    Ja bym pisal umowe na angola i koniec. Daty dopasuj jak sobie chcesz.
    Mysle ze takie 'kiwanie przepisow' to i tak duza powsciagliwosc bo
    kupno/rejestracja/sprzedaz pojazdu u nas to koszmar i paranoja podczas
    ktorej jestes bezprawnie skubany z kasy.
    Jak chcecie to mozecie sobie po mnie pojechac :)
    maciek