  • 1. Data: 2011-09-13 19:54:05
    Temat: Kupno starego wozu bez dowodu rej ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Czesc.

    No i znowu mnie cos ugryzlo i jak zwykle musialem cos wynalesc.

    Znalazlem od dziadka samochod. Stoi pod dachem juz 5 lat, ani kawalka rdzy.
    No ogolnie ok pasuje mi. Cene dogadalismy.

    Ale w trakcie sie okazalo ze dowodu rejestracyjnego nima i jest mala szansa
    na odzyskanie go bo samochod byl zarejestrowany z tego co zrozumialem na
    byla zone owego pana.

    No i... kurde da sie to znowu zarejestrowac ? Pojazd ma tablice stare bardzo
    stare czarne. Jego wiek jak i w sumie stan kwalifikuje to zeby postarac sie
    nawet o zolte tablice. Ow czlowiek ma jakies papiery jak ten samochod
    sprawadzal, jakas fahrkarte i cos tam jeszcze.

    Pomysly ?

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2011-09-13 20:41:29
    Temat: Re: Kupno starego wozu bez dowodu rej ?
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale w trakcie sie okazalo ze dowodu rejestracyjnego nima i jest mala
    > szansa na odzyskanie go bo samochod byl zarejestrowany z tego co
    > zrozumialem na byla zone owego pana.

    A kto jest właścicielem tego samochodu? Bo na podstawie tego co napisałeś,
    to ten pan jest co najwyżej współwłaścicielem i w zasadzie nie ma prawa
    sprzedawać tego samochodu.

  • 3. Data: 2011-09-13 20:48:12
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Iksinski" napisał w wiadomości grup

> [...]

    to ten pan jest co najwyżej współwłaścicielem i w zasadzie nie ma prawa

    No wlasnie musze sie dopytac dokladnie, czy byl wpisany do dowodu, czy
    poprostu samochod u niego zostal. Bo to jednak nieciekawie wyglada.

    Adam

  • 5. Data: 2011-09-13 20:56:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > No wlasnie musze sie dopytac dokladnie, czy byl wpisany do dowodu, czy
    > poprostu samochod u niego zostal. Bo to jednak nieciekawie wyglada.

    Eeee tam, bez znaczenia, raczej dowiedz się kto był spadkobiercą jego żony.
    Gorzej jak nie przeprowadzono tego postępowania, wtedy auta zbyć nie może.

  • 4. Data: 2011-09-13 20:56:27
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-09-13 20:48, Adam Szewczak pisze:
> [...]
    >
    > No wlasnie musze sie dopytac dokladnie, czy byl wpisany do dowodu, czy
    > poprostu samochod u niego zostal. Bo to jednak nieciekawie wyglada.

    A co z właścicielką? Czy był rozwód i nastąpił podział majątku, czy nie
    żyje i wymagane jest postępowanie spadkowe?
    Tak, czy inaczej sprawa zagmatwana :( - bez wyjaśnienia statusu prawnego
    auta może być bardzo ciężko coś wykroić.

    Bo już kiedyś czaiłem się na autko porzucone u mechanika (2 lata
    stało!)- i nic z tego nie wyszło :(

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 6. Data: 2011-09-13 21:05:45
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > No wlasnie musze sie dopytac dokladnie, czy byl wpisany do dowodu, czy
    > poprostu samochod u niego zostal. Bo to jednak nieciekawie wyglada.

    Nawet jak był wpisany do dowodu, to tak naprawdę niewiele zmienia. Być może
    w dowodzie go nie ma, ale jest współwłaścicielem (wspólnota majątkowa).
    Sprzedaż auta nie wchodzi w zakres zwykłego zarządu i na sprzedaż jest
    wymagana zgoda współwłaścicieli.
    Jeżeli ten człowiek jest współwłaścicielem, to może Ci najwyżej sprzedać
    swój udział, ale to Ciebie chyba nie zadowoli. ;-)
    Jeżeli z tą byłą żoną nie ma kontaktu to w zasadzie pozostaje sąd, który
    powinien ustalić właściciela (np. żona zostawiła samochód mężowi).

    Uważałbym na Twoim miejscu na upoważnienia wystawione przez żonę, które mogą
    się nagle "odnaleźć". Może na podstawie numeru rejestracyjnego mógłbyś we
    właściwym urzędzie wybadać kto jest właścicielem w dokumentach? Chociaż to
    też mało pewne, bo może się nagle odnaleźć jakaś niezarejestrowana umowa,
    albo wyrok sądowy (np. po podziale majątku).

    Generalnie sprawa śmierdząca. Jeśli facet rozstał się byłą w konflikcie, to
    znając życie, kiedy ona się dowie o sprzedaży samochodu, zapragnie go
    odzyskać. Wtedy Ty będziesz miał problem.

  • 7. Data: 2011-09-13 21:07:14
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 20:56, Cavallino pisze:
> [...]
    > Gorzej jak nie przeprowadzono tego postępowania, wtedy auta zbyć nie może.

    W ostateczności można napisać lewą umowę "za życia" żony w której
    sprzedała auto mężowi za kwotę poniżej 1kPLN (odpada problem z US)
    jedynie WK może się czepiać że auto w terminie nie zostało
    przerejestrowane. Chyba że żona żyje a nastąpił rozwód bez podziału
    majątku...

    Tak tak wiem, to nielegalne i to wielka zbrodnia, ale w tym kraju nie da
    się logicznie i zgodnie z prawem prawie niczego załatwić.

    Dla przykładu: miałem wypadek auto stało przez półtora roku rozbite,
    najpierw na parkingu policyjnym później u mnie w garażu, zanim nasze
    wielmożne sądy zakończyły sprawę uznania winnym ruska, który nie stawiał
    się na wezwania. Ja oczywiście po wszystkim musiałem zabulić za parking
    strzeżony (tu na szczęście dostałem zwrot z ubezpieczalni) ale za OC to
    musiałem sam płacić za dwa lata... HDI w pupie miało że auto nie mogło
    zostać ani sprzedane ani zezłomowane ani użytkowane bo w naszym cudownym
    kraju nie ma czegoś takiego jak wyrejestrowanie czasowe... pojazd jest
    zarejestrowany to masz bulić OC i tyle.

    Tak więc pozostaje jedynie mądrze kombinować...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2011-09-13 21:12:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tak tak wiem, to nielegalne i to wielka zbrodnia, ale w tym kraju nie da
    > się logicznie i zgodnie z prawem prawie niczego załatwić.

    Akurat to się da, więc nie wiem po co namawiasz do przestępstwa.
    To też jest karalne.

  • 9. Data: 2011-09-13 21:12:35
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > W ostateczności można napisać lewą umowę "za życia" żony w której
    > sprzedała auto mężowi za kwotę poniżej 1kPLN (odpada problem z US) jedynie
    > WK może się czepiać że auto w terminie nie zostało przerejestrowane.

    Chyba że żyją spadkobiercy, wtedy może być mało śmiesznie.

  • 10. Data: 2011-09-13 21:16:03
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 21:12, Iksinski pisze:

    > Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba że żyją spadkobiercy, wtedy może być mało śmiesznie.
    >
    > Pozdrawiam

    Owszem dlatego solidne zbadanie tematu to podstawa. Jeżeli wszystko jest
    OK a żona zmarła to wiadomo.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis