  • 1. Data: 2011-09-13 21:45:11
    Temat: Moje foto-boje część któraś tam
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przyszedł do mnie wyrok sądu rejonowego w sprawie mojej szaleńczej jazdy
    przez wieś z prędkością wyższą od dozwolonej o mniej niż dokładność
    wskazań fotoradaru.

    Co prawda sąd w postępowania nakazowym jednak uznał mnie za winnego, ale
    bez gary grzywny i punktów karnych, oraz zwolnił z kosztów postępowania.
    Czyli w sumie nic...

    W wyroku ani słowa komentarza czy wyjaśnienia.
    No ale pieniędzy już nie chcą :)

  • 2. Data: 2011-09-13 21:55:49
    Temat: Re: Moje foto-boje część któraś tam
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:4e6fb2c7$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Przyszedł do mnie wyrok sądu rejonowego w sprawie mojej szaleńczej jazdy
    > przez wieś z prędkością wyższą od dozwolonej o mniej niż dokładność
    > wskazań fotoradaru.

    O ile dobrze pamiętam, to miała być sprawa o niewskazanie -- cos kręcisz ;P

    > Co prawda sąd w postępowania nakazowym jednak uznał mnie za winnego, ale
    > bez gary grzywny i punktów karnych, oraz zwolnił z kosztów postępowania.
    > Czyli w sumie nic...

    Skoro uznał, żeś winny przekroczenia prędkości, to punkty są rejestrowane,
    również te zerowe -- w gestii sądu było tylko nienałożenie grzywny i
    zwolnienie z kosztów

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2011-09-13 22:11:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-13 21:55, 'Tom N' pisze:

    > O ile dobrze pamiętam, to miała być sprawa o niewskazanie -- cos kręcisz ;P

    A o niewskazanie to jest inna sprawa.
    SG wysłała mi mandat za niewskazanie, którego również nieprzyjąłem.
    Na internetowej stronie SG sprawa o niewskazanie ma status "zakończona".
    W sumie też ciekawe jakim prawem, bo wystawili mandat, ja odmówiłem
    przyjęcia mandatu, a oni "sprawa zakończona".

    Bo sprawa o przekroczenie prędkości ma status "skierowano do sądu
    wniosek o ukaranie".

    > Skoro uznał, żeś winny przekroczenia prędkości, to punkty są rejestrowane,
    > również te zerowe -- w gestii sądu było tylko nienałożenie grzywny i
    > zwolnienie z kosztów

    A to już nie wiem - w wyroku o punktach (konkretnie jednym punkcie) nie
    ma słowa.

  • 4. Data: 2011-09-13 22:28:47
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:4e6fb8d5$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    > W sumie też ciekawe jakim prawem, bo wystawili mandat, ja odmówiłem
    > przyjęcia mandatu, a oni "sprawa zakończona".

    Zmusiłeś jakiegoś prawnika gminnego do pomyślenia -- i ten połączył sprawy,
    doczytał, że się przyznałeś do kierowania...

    > Bo sprawa o przekroczenie prędkości ma status "skierowano do sądu
    > wniosek o ukaranie".

    > A to już nie wiem - w wyroku o punktach (konkretnie jednym punkcie) nie
    > ma słowa.

    Punkty są z automatu, i sąd nie może decydować, czy wpisać, czy nie, skoro
    uznał winnym wykroczenia, to: "Wpisu ostatecznego do ewidencji dokonuje się,
    z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, jeżeli naruszenia zostaną stwierdzone
    prawomocnymi wyrokami sądów"

    --
    Tomasz Nycz

  • 5. Data: 2011-09-13 22:38:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-13 22:28, 'Tom N' pisze:

    > Zmusiłeś jakiegoś prawnika gminnego do pomyślenia -- i ten połączył sprawy,
    > doczytał, że się przyznałeś do kierowania...

    No to ja się domyślam, ale nie widzę podstawy prawnej do cofnięcia już
    wystawionego mandatu (mandat karny zaoczny) - nawet jeżeli połapali się
    po fakcie że nałożony został niesłusznie.

    Nie żebym miał jakieś pretensje o to że sprawę zakończyli bez słowa
    wyjaśnienia, ale raczej podstawy prawnej nie mieli.

    No to niech im będzie ten punkt...

  • 6. Data: 2011-09-13 22:40:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Co prawda sąd w postępowania nakazowym jednak uznał mnie za winnego, ale
    > bez gary grzywny i punktów karnych, oraz zwolnił z kosztów postępowania.

    Tak sam z siebie?
    No to chyba rzadkość.
    I nie bardzo jest się od czego odwołać, bo w procesie mogą zmienić zdanie.

    W każdym razie pogratulować takiego zakończenia.

  • 7. Data: 2011-09-13 23:08:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-13 22:40, Cavallino pisze:

    > Tak sam z siebie?
    > No to chyba rzadkość.

    Sam z siebie.
    O nic takiego nie wnioskowałem - liczyłem na uniewinnienie :)

    > I nie bardzo jest się od czego odwołać, bo w procesie mogą zmienić zdanie.

    No i na rozprawy to już by się wypadało stawić, a to jakieś 160km w
    jedną stronę.

    > W każdym razie pogratulować takiego zakończenia.

    Pokazuje że jednak warto nie przyjmować gminnych mandatów i nie
    sponsorować gminnych foto-biznesów.

    Ciekawe czy inne wątki które z rozpędu porozrzucałem po różnych
    instytucjach będą miały jakiś ciąg dalszy? :)

  • 8. Data: 2011-09-14 08:10:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2011 21:45, Tomasz Pyra pisze:
    > Przyszedł do mnie wyrok sądu rejonowego w sprawie mojej szaleńczej jazdy
    > przez wieś z prędkością wyższą od dozwolonej o mniej niż dokładność
    > wskazań fotoradaru.

    To może ta sprawa, co się przyznałeś ale odmówiłeś zapłacenia i
    zażądałeś skierowania sprawy do sądu, a oni wysłali sprawę do sądu i
    jednocześnie ukarali za niewskazanie?

  • 9. Data: 2011-09-14 21:42:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-14 08:10, Andrzej Lawa pisze:

    > To może ta sprawa, co się przyznałeś ale odmówiłeś zapłacenia i
    > zażądałeś skierowania sprawy do sądu, a oni wysłali sprawę do sądu i
    > jednocześnie ukarali za niewskazanie?

    Ta sama.
    Wysłali do sądu za przekroczenie prędkości.

    Sprawa niewskazania u nich w systemie jest "zakończona", pomimo że
    wystawili mandat karny zaoczny którego nie opłaciłem - widać się
    opamiętali i posłali sprawę do kosza.

  • 10. Data: 2011-09-14 22:20:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.09.2011 21:42, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Sprawa niewskazania u nich w systemie jest "zakończona", pomimo że
    > wystawili mandat karny zaoczny którego nie opłaciłem - widać się

    A o tego mandatu się odwołałeś? Bo jak nie, to możesz mieć niespodziankę
    przy zwrocie podatku...