  • 21. Data: 2018-07-30 09:50:25
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-07-28 o 23:00, BaSk pisze:

    >bierz APC - nawet jak zapomnisz zainstalować sterów to windows
    >obsługuje protokół APC w standardzie i będzie twój komputer działał
    >jak laptop (ikonka ładowania, rozładowania, ilość baterii itd).

    Jest to jakis argument.

    Ale dobrze obsluguje ? Chodzi mi o opcje wylaczania.

    No i stacja robocza, czy serwer - to jest podstawowe pytanie ...

    J.

  • 22. Data: 2018-07-30 11:26:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jest to jakis argument.
    >
    > Ale dobrze obsluguje ? Chodzi mi o opcje wylaczania.

    Domyślnie masz uśpienie w opcjach zasilania, ale jak sobie ustawisz tak
    będzie. Windows pięknie wie kiedy jest ups zasilany a kiedy nie, APC
    podaje też stan baterii.

    > No i stacja robocza, czy serwer - to jest podstawowe pytanie ...

    Ostatnio wymieniam u klientów i tu i tu.
    BR550 albo BR900 - zwykłe akumulatory 7,2Ah. Pierwszy z jednym drugi z
    dwoma. Nie dają co prawda sinusa i są droższe niż lepsze, ale mają mało
    strat własnych (nie mierzyłem, ale wyraźnie dłużej pracują bez obciążeia
    i braku zasilania).

  • 23. Data: 2018-07-30 12:03:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale chyba bardziej "perspektywiczna" konstrukcja obudowy, ułatwiająca
    > wymianę aku - kosztować będzie co-nieco?
    Najprostsze są APC białe jednoakumulatorowe (nie pamiętam serii - z
    przyciskiem i diodami w osi urządzenia). Od spodu klapka. Prościej się
    nie da.

  • 24. Data: 2018-07-30 12:06:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Bo sporo ważą, aku opłaca się kupić w mlokalnym klepie elektronicznym
    > lub z alarmami,
    > ceny od 50zł w górę. Najtańsze wystarczają.

    do ups jest kolosalna różnica w koszcie zakupu i wynikającej z tego jakości.
    Obecnie testuję Lawus lestara. Te najtańsze nadają się tylko do pracy
    buforowej dla alarmu lub innego niskopoborowego urządzenia a nie ups.

    Te najtańsze - zwłaszcza w podwyższonej temperaturze bez klimy -
    wytrzumują niekiedy 1,5 roku... Podczas gdy oryginalne CSB lub inne
    lepsiejsze 3-5 lat (w tych samych warunkach).

  • 25. Data: 2018-07-30 12:13:11
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Najprostsze to chyba te o wyglądzie dużego rozgałęziacza.
    Brak wentylatora ma i zalety (cisza, kurz) i wady (możliwe przegrzewanie).

    -----

  • 26. Data: 2018-07-30 12:30:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-30 o 09:43, ń pisze:
    > Podrzuć link pls.
    >

    > -----

    Link nic Ci nie da, bo musiałbyś mieć dostęp do stron dystrybucyjnych.
    Przykładowe modele:

    Producent: CSB
    Kod dostawcy: GPL12120F2
    Kod EAN: 5902002048552

    albo:

    Producent: CSB
    Kod dostawcy: HRL1234WF2
    Kod EAN: 5902002032506

    Parametry:

    Napięcie 12 V
    Pojemność akumulatora 9 Ah
    Wymagania środowiskowe
    - Dopuszczalny zakres temperatur dla rozładowania: -15 ~ 50 stopni C
    - Dopuszczalny zakres temperatur dla ładowania: -15 ~ 40 stopni C
    - Dopuszczalny zakres temperatur dla przechowywania: -15 ~ 40 stopni C
    - Zalecany zakres średniej temperatury: 25 stopni C

    Kolor Czarny
    Wymiary 94 x 151 x 65 mm
    Waga 2.7 kg

    Pozostałe parametry

    - Maksymalny prąd rozładowania: 130A (5 sek)
    - Rezystancja wewnętrzna: 17 m?
    - Dopuszczalne napięcie ładowania (buforowo): 13.5 do 13.8 VCD / 25 stopni C
    - Dopuszczalne napięcie ładowania (cyklicznie): 14.4 do 15 VCD / 25 stopni C
    - Zalecany maksymalny prąd ładowania: 3.4 A

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2018-07-30 12:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >Domyślnie masz uśpienie w opcjach zasilania, ale jak sobie ustawisz
    >tak będzie. Windows pięknie wie kiedy jest ups zasilany a kiedy nie,
    >APC podaje też stan baterii.

    Ale mnie o ambitniejsze ustawienia chodzi.
    Np zacznij zamykac system po 10 min braku pradu, lub po zejsciu
    baterii do 50%.
    A jeszcze lepiej - po zejsciu prognozowanego czasu pracy do 10 minut.

    >Ostatnio wymieniam u klientów i tu i tu.

    Tylko ze serwer ma dalsze wymagania - np dobrze by bylo, zeby po
    wylaczeniu i powrocie zasilania komputer zostal uruchomiony.
    Nawet wtedy, gdy zasilanie wroci zaraz po rozpoczeciu zamykania - bo z
    glupim UPS to sie system zamknie, a nie wstanie.
    Czyli jak procedure zaczeto, to powinno byc zasilanie komputera
    wylaczone.

    Ale zasilanie wyjscia UPS powinnien wlaczyc dopiero jak podladuje
    akumulatory na tyle, zeby mu energii starczylo na drugie wylaczenie.

    Co lepsze APC tak maja, ale czy ma to domyslny driver z Windows ?

    J.

  • 28. Data: 2018-07-30 15:04:14
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie rozumiem.
    Pod jakim linkiem można kupić?

    -----

  • 29. Data: 2018-07-30 16:23:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 12:13, ń pisze:
    > Najprostsze to chyba te o wyglądzie dużego rozgałęziacza.
    > Brak wentylatora ma i zalety (cisza, kurz) i wady (możliwe przegrzewanie).

    Po pierwsze mogą nie mieć standardowego akumulatora (co jest dużą wadą),
    po drugie może nie być możliwości wygodnej wymiany (bez rozkręcania)

  • 30. Data: 2018-07-30 19:56:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-30 o 15:04, ń pisze:
    > Nie rozumiem.
    > Pod jakim linkiem można kupić?
    >

    > -----

    Ja nie kupuję w detalu, nie wiem.
    Może Batimex albo jakaś inna firma specjalizująca się w akumulatorach?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam