  • 41. Data: 2018-07-31 08:50:40
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To co sądzisz o takich taniochach, używkach:

    0&string=POWERCOM%20BNT%20800AP&description=1&order=
    m&bmatch=baseline-ele-1-5-0725

    Ten ups to zwykły najtańszy chinol. Akumulator jeśli to nowe CSB to cena
    bardzo rozsądna.

    > Spieszę wyjaśnić, że los właśnie rzucił mnie w miejsce, gdzie zaniki
    > napięcia zdarzają się ze 4 razy na tydzień, i trochę mnie to już
    > wnerwia. Prócz dość solidnego UPS-asa do kompa potrzebował chyba będę
    > jeszcze dwa, do telefonu z VOIP-em (ruter!), TV + dekoder, coby się u
    > nie resetowały ustawienia, i może jeszcze zasilanie dzwonka do drzwi.
    > Wszystko odbiorniki niskowatowe, więc celuję w jakieś tanie, używane
    > UPS-y, najwyżej wymienię w nich akumulatory...
    Tym bardziej APC bym polecał. Mogę ci nawet zrobić ile wytrzyma z
    podtrzymaniem niskowatowego urządzenia na akumulatorze lestara (prawie
    nowym). Polecam też polskiego Fideltronika. Robią naprawdę świetny
    sprzęt. Nie przypominam sobie, bym widział kiedyś zjaranego fidela.
    Na APC przesiadłem się z niego, bo żadna moja hurtownia nie ma oferty
    fidela u siebie i musiałem kombinować oraz co dla mnie ważne (odkąd
    poznałem zalety) nie ma protokołu APC....

    > Pytanie dodatkowe:
    > po co UPS-y mają kilka gniazd, na kilka urządzeń, czy nie wystarczyłby
    > ordynarny rozgałęziacz? Jakiś *ważny* powód być musi, skoro to reguła.
    Kilka gniazd mają by nie było ordynarnego rozgałęziacza :))
    Po co robić plątaninę kabli skoro możesz cały komputer podłączyć do ups
    włącznie z drukarką.
    > Domyślam się, że chodzi też i o to, aby ktoś do takiego źródła prądu nie
    > podłączył dajmy na to Farela 3 kW, no ale na to wymyśliłem sobie
    Farela nie, ale każda laserówka starszej daty (a i współczesne też)
    przeciążą UPSa nawet sporej mocy. Do tego służy gniazdo opisane jako
    SURGE. To zwykła przelotka tylko przez warystor, by złapać przepięcia.
    Są też upsy z gniazdami jak w Polsce BR550FR bodajże. Są też listwy z
    wtykiem IEC do upsa i 3-5 gniazdami zwykłymi w listwie.

  • 42. Data: 2018-07-31 09:04:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 31 Jul 2018 08:50:40 +0200, sirapacz wrote:
    > Polecam też polskiego Fideltronika. Robią naprawdę świetny
    > sprzęt. Nie przypominam sobie, bym widział kiedyś zjaranego fidela.

    Potwierdzam. Kupiłem małego Fideltronika jakoś w... 1998. Żyje do dziś, i
    sprawuje się świetnie. Akumulator już 2x wymieniany, no ale nie ma cudów.
    Sama elektronika nie do zdarcia.

    > Farela nie, ale każda laserówka starszej daty (a i współczesne też)
    > przeciążą UPSa nawet sporej mocy. Do tego służy gniazdo opisane jako
    > SURGE. To zwykła przelotka tylko przez warystor, by złapać przepięcia.

    Mam laserówkę relatywnie młodą, Samsung ML2850, i póki nie przejdzie w
    tryb uśpienia to światło mi w domu przygasa co 30s. Nie wiem co tam
    siedzi w tych laserówkach że tak ciągną prądu, nawet nic nie drukując.
    Przedtem miałem starszego Lexmarka i światło przygasało jeszcze bardziej.

    Wracając do tematu, na moim (marketowym, najtańszym możliwym) UPSie
    wyraźnie napisane by nigdy nie podłączać laserówki. Raz przez pomyłkę
    podłączyłem to upaliło ścieżkę ze 3mm szeroką. Po zalutowaniu UPS działa
    dalej.

    Mateusz

  • 43. Data: 2018-07-31 09:37:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Tuesday, July 31, 2018, 9:04:38 AM, you wrote:

    [...]

    > Mam laserówkę relatywnie młodą, Samsung ML2850, i póki nie przejdzie w
    > tryb uśpienia to światło mi w domu przygasa co 30s. Nie wiem co tam
    > siedzi w tych laserówkach że tak ciągną prądu, nawet nic nie drukując.

    Grzałka (w postaci lampy halogenowej zresztą) o mocy kilkuset watów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2018-07-31 10:07:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Grzałka (w postaci lampy halogenowej zresztą) o mocy kilkuset watów.

    która przeciąża upsy bo na dziendobry - jak każda żarówka - ma bardzo
    duży pobór prądu zanim się zacznie żarzyć

  • 45. Data: 2018-07-31 10:40:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-31 o 08:35, sirapacz pisze:
    > (...)
    > Dlatego też na apca sam się przesiadam ze wszystkim. To, że kasę
    > szanujesz to jedno ale większym problemem będzie, jeśli padnie ci
    > bateria akumulatorów bo jakiś jeden odstawał bardziej od parametrów i
    > ups zamiast podtrzymać to padnie natychmiast.

    Te "lepsze" UPS-y (nie tylko APC) mają autodiagnozę, więc mało
    prawdopodobne, aby coś nagle padło - będzie zgłaszał wcześniej.
    Opad masy czynnej w żelówkach raczej nie występuje. Prędzej brak
    połączenia cel, ale też w poważniejszych instalacjach stosuje się
    dublowanie zasilania, więc nawet krytyczna awaria jednego zasilacza nie
    ma wpływu na pracę systemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2018-07-31 10:47:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-31 o 00:16, BaSk pisze:
> [...]
    > po co UPS-y mają kilka gniazd, na kilka urządzeń, czy nie wystarczyłby
    > ordynarny rozgałęziacz? Jakiś *ważny* powód być musi, skoro to reguła.

    Jeszcze inny aspekt:
    Najprostsze UPS-y dają prostokąt na wyjściu. Do takich nie wolno
    podłączać listew filtrujących z filtrami LC, gdyż te listwy próbują
    "prostować" prąd z UPSa - traktują prostokąt jako zakłócenie. Z reguły
    coś poleci - albo końcówka UPSa, albo listwa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2018-07-31 11:07:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Tuesday, July 31, 2018, 10:07:04 AM, you wrote:

    > która przeciąża upsy bo na dziendobry - jak każda żarówka - ma bardzo
    > duży pobór prądu zanim się zacznie żarzyć

    Oj, tylko bardzo stare drukarki nie miały soft-startu żarówki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2018-07-31 11:40:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Oj, tylko bardzo stare drukarki nie miały soft-startu żarówki.

    nie wiem co rozumiesz pod pojęciem stare ale ja jeszcze takie spotykam,
    zresztą te kilkuletnie też szarpią i przeciążają. Co do zasady nie
    podłączam drukarek do ups (bo i po co...)

  • 49. Data: 2018-07-31 11:42:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > "prostować" prąd z UPSa - traktują prostokąt jako zakłócenie. Z reguły
    > coś poleci - albo końcówka UPSa, albo listwa.

    ale te lepsze dają trapez albo schodki. dalej szału nie ma. Gładki sinus
    pożera prąd baterii.

  • 50. Data: 2018-07-31 11:46:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Te "lepsze" UPS-y (nie tylko APC) mają autodiagnozę, więc mało
    > prawdopodobne, aby coś nagle padło - będzie zgłaszał wcześniej.

    zdziwiłbyś się:)
    W jednej instalacji miałem APC, który nie ostrzegł że ma śmietnik
    zamiast akumulatorów - nie był w stanie przejść autotestu.

> [...]
    > połączenia cel, ale też w poważniejszych instalacjach stosuje się
    > dublowanie zasilania, więc nawet krytyczna awaria jednego zasilacza nie

    akumulatory żelowe tracą nagle pojemność (pamiętaj, że pracują w
    szeregach a nie równolegle), puchną i pękają z przegrzania (miałęm już
    kilka które rozsadziło niszcząc obudowę akumulatora i uwalniając
    siarkowodór), rośnie im znaniecka rezystancja wewnętrzna i nie dają się
    normalnie naładować a pod większym obciażeniem szybciej spada im napięcie.