  • 1. Data: 2013-03-02 19:53:36
    Temat: LED 7 segment po wielokroc
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Nawet nie projekt, a wstepne rozwazania. Do wysterowania jest 18
    wyswietlaczy 7 segmentowych. 4 beda wieksze, pewnie cos kolo 57mm, a
    pozostale 14 mniejszych, mysle, ze cal wystarczy. Zmiennosc cyferek
    bedzie niewielka bo 10Hz i to tylko na 2 modulach 7-segment.
    Problem wydaje sie banalny, ale ma to filmowac kamera, wiec jesli
    multipleksowac to diabelnie szybko, by migotania nie bylo. Inna
    mozliwosc, to zapodac jakies latche sterowane po I2C/spi na kazda cyfre
    i niech sobie swieci stale, a od czasu do czasu rozkaz z gory,
    reorganizacja i nowa cyferka.
    Dodatkowa trudnosc, to chcialbym to zasilac z akumulatorka Li-ion bez
    przetwornic, czyli na swiecenie bedzie te 3.6v max, wiec po spadkach
    pewnie da sie z tego napedzic tylko czerwone, albo zolte.
    Procek wlasciwie nic wiecej do roboty miec nie bedzie, trzeba obsluzyc
    RTC (moze byc wbudowany w ATMege, jesli da sie go zasilac niezaleznie do
    podtrzymania) i kilka klawiszy (max 8).
    Pytanko ktora droga pojsc:
    1. Wiadro latchy i mala ATMega, zewnetrzny RTC
    2. Jakas duza ATmega szybkie multiplexowanie i tylko FETy do
    wysterowania LED

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2013-03-02 20:03:56
    Temat: Re: LED 7 segment po wielokroc
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 02.03.2013 19:53, Pawel O'Pajak pisze:

    > Pytanko ktora droga pojsc:
    > 1. Wiadro latchy i mala ATMega, zewnetrzny RTC
    > 2. Jakas duza ATmega szybkie multiplexowanie i tylko FETy do
    > wysterowania LED

    Może zaproponuje inne rozwiązanie - 1 procesor do sterowania procesem, a
    przy każdym wyświetlaczu jakiś tani prostacki procek do obsługi 7seg,
    wszystko komunikujące się po jakiejś tam wybranej magistrali.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-03-02 20:19:44
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Może zaproponuje inne rozwiązanie - 1 procesor do sterowania procesem, a
    > przy każdym wyświetlaczu jakiś tani prostacki procek do obsługi 7seg,
    > wszystko komunikujące się po jakiejś tam wybranej magistrali.

    Tak kiedys uczynilem, ale wtedy mialem zasilanie sieciowe i cholernie
    malo czasu. 2 procki obslugiwaly 10 wyswietlaczy. Te latche maja
    ograniczona pule adresow w I2C, ale mimo wszystko to elegantsze rozwiazanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2013-03-02 20:49:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.03.2013 20:19, Pawel O'Pajak wrote:

> [...]
    > malo czasu. 2 procki obslugiwaly 10 wyswietlaczy. Te latche maja
    > ograniczona pule adresow w I2C, ale mimo wszystko to elegantsze

    Rejestry przesuwne (np 74F675) - po dopięciu na wejście zegarowe AND z
    chip_select i zegara można karmić z SPI.

    Michoo

  • 5. Data: 2013-03-02 20:51:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.03.2013 20:49, Michoo wrote:
    > Rejestry przesuwne (np 74F675) - po dopięciu na wejście zegarowe AND z
    > chip_select i zegara można karmić z SPI.

    A nie, ten nawet ma CS.

    Michoo

  • 6. Data: 2013-03-02 20:54:59
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.03.2013 20:19, Pawel O'Pajak wrote:

    > ograniczona pule adresow w I2C,

    A po co i2C? Zwykłe rejestry przesuwne z zatrzaskiem np 74595 oidp.
    Łączysz szeregowo w zasadzie dowolną ilość.

    Mirek.

  • 7. Data: 2013-03-02 22:29:54
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > A po co i2C? Zwykłe rejestry przesuwne z zatrzaskiem np 74595 oidp.
    > Łączysz szeregowo w zasadzie dowolną ilość.

    Dzieki Mirek i Michoo, ze tez na ten shift reg. nie wpadlem, wyglada na
    to, ze najlepszy bedzie CT2168 lub cos podobnego, malo na nim siadzie
    napiecia i prad mozna zacny pociagnac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2013-03-02 22:39:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Saturday, March 2, 2013, 7:53:36 PM, you wrote:

    [...]

    > Dodatkowa trudnosc, to chcialbym to zasilac z akumulatorka Li-ion bez
    > przetwornic, czyli na swiecenie bedzie te 3.6v max, wiec po spadkach
    > pewnie da sie z tego napedzic tylko czerwone, albo zolte.

    Dlaczego bez przetwornicy? W czasie rozładowywania masz bardzo dużą
    zmianę napięcia akumulatora. Tu aż się prosi o step-up.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-03-03 02:22:13
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Dlaczego bez przetwornicy? W czasie rozładowywania masz bardzo dużą
    > zmianę napięcia akumulatora. Tu aż się prosi o step-up.

    Nie potrzeba, czerwony, zolty, a nawet zielony mozna napedzic z ok. 2v.
    Nie da rady pociagnac bialego lub niebieskiego, jakos to przezyje:-)
    No i pewnie tanio i prosto przetworniczki o sprawnosci przynajmniej tych
    80% nie wyrzeźbie, czeka mnie za to zrobienie ladowarki co pewnie jakas
    przetwornica bedzie zawieralo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2013-03-03 03:11:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.03.2013 02:22, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > Nie potrzeba, czerwony, zolty, a nawet zielony mozna napedzic z ok. 2v.
    > Nie da rady pociagnac bialego lub niebieskiego, jakos to przezyje:-)

    Będzie się zmieniać jasność co bywa dość denerwujące.

    > No i pewnie tanio i prosto przetworniczki o sprawnosci przynajmniej tych
    > 80% nie wyrzeźbie,

    Scalak + dławik + kilka kondensatorów i masz ~85+%. Ja używałem MCP1640
    dostając około 91% przy zasilaniu z 2 AAA i 60mA poboru.

    Michoo