  • 21. Data: 2017-08-29 02:37:09
    Temat: Re: [LOT] czytanie kodu
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Aug 2017 17:36:35 +0200, wół, wół roboczy, wół dojno
    roboczo obronny 'POPIS/EU<N...@g...pl> wrote:
    > nie no teraz to produkują takie małe laptopy 10"
    > czy jakoś tak, co
    > trzymają 4h pracy...

    Jołk w UEFI i Linuch ni wuja. A musi być bo 10ka nie strawi niekoszer
    sterowników. Na razie jedzie na wio i wiśta, ale jakby toby. Mały i
    miękki daje windę free do limitu przekątnej, to i trudno znaleźć
    cokolwiek sensownego pod os dla profesjonalnych sweterków. I tyle w
    tomacie.

  • 22. Data: 2017-08-29 02:44:48
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Aug 2017 19:08:02 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Co ci szkodzą używane?

    A co ci szkodzą nowe?

  • 23. Data: 2017-08-29 11:02:42
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 19:08:14 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Co ci szkodzą używane? Eeepc są na tyle solidnie zrobione że nie
    > przeszkadza im bycie używanym. Uzyteczny, w sensownym stanie, do zabawy
    > w pociągu wyszarpiesz za 100zl. Ukradną - mała strata. I można oddać bez
    > żalu kibolowi w zamian za komplet zębów. Same zalety.

    ja mam aspire one, (kupilem za niecale 200 zeta) lezy i sie kuzy w szafie, uzywam go
    raz na rok dwie godziny gdy jest burza lub wylacza prad a musze pogadac ze znajomymi
    z netu (ogolnie
    wole duze kompy ciegla mysle czy nie kupic wielkiego telewizora takiego wielkosci 2/3
    drzwi i na nim czytac net grac w lola i kodowac - nie wiem jakby to wyszlo)

    tak wogole to updatowalem go z 7 do 10tki i nie wiem czy to bylo zbyt dobrympomyslem
    bo o ile na 7ce byl juz dosyc wolny to na 10tce (mimo ze wole 10tke o wile bardziej)
    jest jescze wolniejszy - najrozsadniej byloby przeinstalowac na nim xp-ka imo - ale
    nie mam czasu na takie zabawy ;c

  • 24. Data: 2017-08-29 12:09:12
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 02:02:42 -0700 (PDT), fir
    > tak wogole to updatowalem go z 7 do 10tki

    Cały wic w tym, że ma być: tani, z Linuksem, z USB/Wifi/BT, aktualnie
    produkowany i mały, raczej bez HD i udziwnień.

    Po co? Do podpinania elektroniki różnej, np. programatorów, LUFA i co
    tam jeszcze.

    Dlaczego tani? Bo jak pójdzie z dymem przez cokolwiek (a to się
    zdarza) to straty będą mniejsze.

    Dlaczego Linux? Bo MS świruje coraz bardziej ze sterownikami. Sorry,
    ale po co mam się z tym babrać, jak mogę użyć prawdziwego systemu
    operacyjnego nad którym to ja mam 100% kontroli? Do tego odpadają
    problemy z wirusami itp.

    USB po to, żeby te programatory było jak dołączyć. Czyli najlepiej i
    2.0, i 3.1, i ewentualnie C. Ale jak będzie zwykłe 2.0 też będzie ok.
    BT LE ułatwia życie, ostatecznie dongle jest też jakąś możliwością.
    Stare LPT i COM da się załatwić przejściówką z USB.

    Dlaczego aktualnie produkowany, a nie jakiś z odzysku? Bo jak się
    sfajczy to wystarczy kupić drugi taki. Bo jak coś nie teges to nie
    muszę się zastanawiać: czy to ja coś źle robię, czy poprzedni
    właściciel używał go zamiast gumowego kurczaka?

    Dlaczego mały? Bo ma się zmieścić obok lutownicy, programatora,
    oscyloskopu i sam nie wiem jeszcze czego.

    Dlaczego bez HD? Bo poza systemem niewiele na nim będzie. To nie
    komputer pod Visual Studio. (Ale jeżeli dałoby się, to czemu nie?)

    Dlaczego bez udziwnień (2 w 1, Optimus, ekran haptyczny)? Bo nie chce
    mi się walczyć z konfiguracją Linuksa aby to jakoś obsłuzył.

    Ale poza jakimś Kiano z Biedronki (czy da się zlinuksować?) nic nie
    widać.

    Chyba że dałoby się przestawić na Linuksa jakiś tablet.

  • 25. Data: 2017-08-29 14:14:26
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Tuesday, August 29, 2017 at 12:09:48 PM UTC+2, slawek wrote:

> [...]
    > produkowany i mały, raczej bez HD i udziwnień.
    >
    > Po co? Do podpinania elektroniki różnej, np. programatorów, LUFA i co

    Kup sobie prawdziwy komputer i do niego podłącz, przez sieć, Raspberry Pi i do niego
    sobie podłączaj te programatory i co tam jeszcze. Będziesz miał porządnie i wygodnie
    a do tego bez strat jak coś źle podłączysz.

    Twój problem polega na tym, że usiłujesz robić za dużo różnych rzeczy na jednym
    kompie.

    --
    Maciej Sobczak

  • 26. Data: 2017-08-29 18:19:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 05:14:26 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:
    > Kup sobie prawdziwy komputer

    Po co? Skoro mam ich już około pół tuzina własnych i jeszcze
    służbowych parę.

    > Raspberry Pi i do niego sobie podłączaj

    To też jest opcja i to całkiem sensowna. Ale monitory do Pi są albo
    mało przenośne, albo nieco za drogie (Pi plus dobry monitorek itd.
    jest droższe niż netbook).

    > Twój problem polega na tym,
    > że usiłujesz robić za dużo różnych rzeczy
    > na jednym kompie.

    Psycholog-jasnowidz? W takim razie oddaj swoją szklaną kulę do
    serwisu.

    A zadania jakich realizację ma umożliwić notbook z Linuksem raczej
    nie są wściekle wyśrubowane. Umieć uruchomić system Linux, odpalić
    program robiący upload kilkunastu kilobajtów przez USB, dać radę
    uruchomić program w Pythonie komunikujący się po BT z prototypowym
    (czyli nie posiadającym certyfikowanych sterowników itp.)
    urządzeniem. Ewentualnie dać radę pociągnąć vi czy coś w ten deseń.
    Do tego byłoby miło jakby odporne bylo na wirusy... Ale to akurat w
    Linuksie dostaje się gratis.

    To nie jest nieliniowy montaż wideo, modelowanie przepływów
    naddźwiękowych, obliczanie konformacji białek czy nawet pisanie
    programów do obsługi hurtownii szlauchów i kaloszy. Więc o czym mowa?
    Przecież nie ma to być kopanie bitcoinów...

  • 27. Data: 2017-08-29 20:18:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/29/2017 2:44 AM, slawek wrote:
    > A co ci szkodzą nowe?

    Nie szkodzą, ale przedstawiłem zalety używanych które w pociągu mają
    znaczenie.

    Ponadto wada nowych może być niemoznośc instalowania tego co chcesz i co
    potrzebujesz do pracy:

    http://www.pcworld.com/article/3139812/laptop-comput
    ers/after-protest-lenovo-brings-linux-compatibility-
    to-yoga-900-and-900s.html

    Sytuacje tego typu beda coraz częstsze.

  • 28. Data: 2017-08-29 21:10:31
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 29.08.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > potrzebujesz do pracy:
    >
    > http://www.pcworld.com/article/3139812/laptop-comput
    ers/after-protest-lenovo-brings-linux-compatibility-

    Znów towarzysz "w akcji".
    Najsampierw to szykuje się "nośną aferę" wespół-zespół z podmiotami które są
    pod całkowitą kontrolą M$.
    Ot linux brickuje laptopy samsunga, czy tam też nie
    jest w stanie bootować z properiaty raid lenovo (linuksowi on do niczego nie
    jest potrzebny).

    Później towarzysze od syfiastej roboty, co to lubią tarzać się w szambie
    kolportują ten FUD.

    Linuksowi zamknięty raid lenovo całkowicie nie jest potrzebny. Potrzebne
    jest bootowanie ze standardowych nośników wyłącznie windowsowi (na
    wypadek przeróżnych awarii). Tak więc "afera" bardzo szybko została odkręcona.

    https://plus.google.com/+AlanCoxLinux/posts/QWnM6s2z
    KWm

  • 29. Data: 2017-08-29 21:28:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Aug 2017 20:18:26 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:

    http://www.pcworld.com/article/3139812/laptop-comput
    ers/after-protest-l
    enovo-brings-linux-compatibility-to-yoga-900-and-900
    s.html

    > Sytuacje tego typu beda coraz częstsze.

    Tzn. co? Zmowa celem budowania monopolu? Czy dostosowywanie się do
    oczekiwań rynku i poważne traktowanie klientów domagających się
    Linuksa.

    I co oznacza "częstsze"? Czy chciałeś napisać "powszechne"? A może
    "dozwolone"? Albo "korzystne dla PR"?

    IMO, coraz więcej będzie Androida (rośnie moc komórek, 8 rdzeni
    zaczyna być normą), podpełzać będzie OSX w sprzęcie dla snobów, Linux
    dla geeków i w IoT, pojawią się systemy RT (Windows i samochód
    autonomiczny raczej nie pasują do siebie, tak samo z awioniką dronów,
    rozrusznikami serca, elektrowniami jądrowymi). Typowe PC będą miały
    nieco mniejszy udział w rynku, Windows będzie tracić. Niewiele, ale.

    Już dziś Windows baaardzo przeszkadza w rozwoju elektroniki.

  • 30. Data: 2017-08-29 21:49:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/29/2017 9:28 PM, slawek wrote:
    > Tzn. co? Zmowa celem budowania monopolu? Czy dostosowywanie się do
    > oczekiwań rynku i poważne traktowanie klientów domagających się Linuksa.

    Zamykanie pewnych elementów hardware. Czasem to "spisek" a czasem zwykłe
    dziadostwo. Tego drugiego jest bardzo dużo tego pierwszego nie da się
    nie zauważyć od czasu manipulowania przy BIOSach.

    > I co oznacza "częstsze"? Czy chciałeś napisać "powszechne"? A może
    > "dozwolone"? Albo "korzystne dla PR"?

    Wiele lat temu dostepne byly dokumentacje do wielu scalakow uzywanych w
    PC. Z biegiem czasu dokumentacje zastepowano reverse engeneering
    poniewaz producenci stwierdzili że będą się chwalić swoim dziadostwem
    wyłacznie przez NDA a złosliwi twierdzili że pokazanie tego światu to
    wstyd. Czasami ten proces jest niemożliwy do przeprowadzenia ponieważ
    producenci hardware wlaśnie wynaleźli szyfrowanie i podpisywanie. Idzie
    ku gorszemu z punktu widzenia software pisanego przez community, nie
    mozna wykluczyć że hardware na wielu przydatnych urzadzeniach zostanie
    skutecznie zamknięte przed homebrew.