  • 51. Data: 2017-08-30 22:01:51
    Temat: Re: [LOT] czytanie kodu
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 30.08.2017 slawek <f...@f...com> napisał/a:

    > AFAIR pewien komputer z 80386 został kupiony właśnie dlatego, że
    > Xenix nie działał na PC AT z 80286. Ale być może chodziło o coś
    > innego niż tylko CPU.

    Działał tyle że ten Xenix jedynie przypominał UNIX-a z PDP-11.
    Z resztą Intel miał swoją własną implementację na 8088 i to raczej
    wcześniej.
    Tu jest opisana historia.
    https://archive.org/stream/byte-magazine-1983-10/198
    3_10_BYTE_08-10_UNIX#page/n147

  • 52. Data: 2017-08-31 16:18:51
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 sierpnia 2017 19:34:12 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > SCO ? Bardzo porzadny _prawdziwy_ Unix. A CADy na OpenDesktop wymialaly :)
    > Nie zaprzeczysz ze Xenix byl zarowno piewszym (i jedynym) Unixem na 286 - miescil
    > sie na jednej dyskietce, a jego nastepca SCO Unix byl pierwszym Unixem na 386
    > i _naprawde_ byl wypasny (szczegolnie na monitorach Miro).
    >
    > AK

    Nie wiem czy pierwszym, ale na pewno nie jedynym. Choćby QNX działał już na 8088.

    AdamK

  • 53. Data: 2017-08-31 19:20:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/30/2017 9:20 PM, grapeli23 wrote:
    > Co niby zamknięty moduł ma do nie działania linuksa.

    Na razie niewiele. Za chwile okaże sie że tylko podpisany kod może
    chodzi na pełnej prędkości, tylko podpisany ma prawo uzywać pozostałej
    połowy rdzeni itd itp. Naiwne jest myślenie że jeśli istnieje sprzetowa
    mozliwosć ograniczenia konkurencji to producenci w końcu z niej nie
    skorzystają.