  • 41. Data: 2017-08-30 19:26:22
    Temat: Re: [LOT] czytanie kodu
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Sorry, ale po co mam się z tym babrać, jak mogę użyć prawdziwego
    > systemu operacyjnego nad którym to ja mam 100% kontroli?

    Heheh

    > Do tego odpadają problemy z wirusami itp.

    Whuheheh :)

    AK

  • 42. Data: 2017-08-30 19:33:05
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "grapeli23" <g...@g...com> napisał:

    > Tak dziadku, znamy tą historię tego trola patentowanego zwanego
    > microsoftem i późniejszych niesławnych przygód z SCO.

    SCO ? Bardzo porzadny _prawdziwy_ Unix. A CADy na OpenDesktop wymialaly :)
    Nie zaprzeczysz ze Xenix byl zarowno piewszym (i jedynym) Unixem na 286 - miescil
    sie na jednej dyskietce, a jego nastepca SCO Unix byl pierwszym Unixem na 386
    i _naprawde_ byl wypasny (szczegolnie na monitorach Miro).

    AK

  • 43. Data: 2017-08-30 19:43:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/29/2017 11:20 PM, slawek wrote:
    > Niekoniecznie.
    > Weźmy np. Raspberry Pi. Jest? Jest. Jest Linux? Jest.

    Wybrałes zły przykład. Procesor w Pi ma blokadę hardwareowego dekodera
    mpeg którą można zwolnić tylko specjalnym kodem.

  • 44. Data: 2017-08-30 20:52:29
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 18:23:53 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Maszyna ta pracowalo pod nijakim Xenixem.

    AFAIR pewien komputer z 80386 został kupiony właśnie dlatego, że
    Xenix nie działał na PC AT z 80286. Ale być może chodziło o coś
    innego niż tylko CPU.

  • 45. Data: 2017-08-30 20:54:48
    Od: slawek <f...@f...com>

  • 46. Data: 2017-08-30 20:57:31
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 19:43:51 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Wybrałes zły przykład. Procesor w Pi ma blokadę hardwareowego
    dekodera
    > mpeg którą można zwolnić tylko specjalnym kodem.

    A bez tego Linux się nie zainstaluje?

  • 47. Data: 2017-08-30 21:01:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/30/2017 8:57 PM, slawek wrote:
    > dekodera
    > A bez tego Linux się nie zainstaluje?

    Nikt w tym wątku nie narzeka na to że nie da się zainstalować czegoś
    gdzieś. Chodzi o to że nowoczesny sprzet komputerowy ma coraz więcej
    elementów które są we władaniu producenta jak BIOS czy częsci hardware.
    To kwestia nie patrzenia na detale ale na obraz ogólny obecnego rynku.
    Mimo obecności od kilku lat wielu procesorów stosowanych w telefonach
    czy tabletach wiele o nich nie wiadomo. Mamy taki AllWinner V3 który ma
    moduł DSP i istnieje spora szansa że nigdy nie powstanie soft na linuxa
    który z tego skorzysta poza zamknietymi kawałkami kodu od firm które
    podpisaly NDA.

  • 48. Data: 2017-08-30 21:20:44
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 30.08.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > moduł DSP i istnieje spora szansa że nigdy nie powstanie soft na linuxa
    > który z tego skorzysta poza zamknietymi kawałkami kodu od firm które

    Co niby zamknięty moduł ma do nie działania linuksa.

    Googlowe Pixele z przed roku wyposażone są w bardzo dobry DSP Qualcomma,
    co się nazywa HVX Hexagon. Działają świetnie z Android/Linux. Dzięki nim
    google odskoczył na kilka długości konkurencji w dziedzinie smartfonowej
    fotografii. Dzięki tej akceleracji HDR działa w czasie rzeczywistym.
    Działa na nich TensorFlow.
    https://github.com/tensorflow/tensorflow/tree/master
    /tensorflow/contrib/hvx

    Apple zawstydzone będzie kopiować pomysły.

  • 49. Data: 2017-08-30 21:48:55
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 19:22:34 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > To Ty jeste kucharz a nie informatyk :)

    Nie każdy informatyk żyje wyłącznie pizzą i piwem.

    Ostatnio usmażyłem sobie małą LED SMD. Wymiana w pięć minut, cena
    jeden grosz czy jakoś tak.

    Z konkretnych błędów jakie osobiście zrobiłem? (Poprzednie przykłady
    to osiągnięcia innych które mogłem podziwiać na gorąco.)

    Wetknięcie D-sub z monitora CRT we wtyk ("męskie gniazdo") D-sub PC.
    Pech w tym że był to wtyk od karty pomiarowej. Karta padła.

    Przegrzanie karty NVidia cośtam z pasywnym chłodzeniem - takie
    chłodzenie nie wyrabia się przy 100% obciążenia przez wiele godzin.
    Czyli da się softwarem zepsuć hardware.

    Z cudzych osiągnięć to np. zalanie komputerów, elektroniki, książek i
    pięciu pięter w dół (na każdym komputery itp.) z rozszczelnionego
    chłodzenia wodą. Do dziś na słowa "chłodzenie wodne" reaguję
    nieufnością.

  • 50. Data: 2017-08-30 21:54:30
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 19:26:22 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Whuheheh :)

    Nie napisałem że nie ma, ale że nie są problemem.