  • 1. Data: 2009-09-24 07:18:06
    Temat: Łaczenie równoległe gniazd speakon/jack TR 1/4"
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Zrobiłem kolumnę basową (instrumentalną) i mam pewien problem z
    polutowaniem gniazd imnput. Otóż, czy jeśli polutuje 2 gniazda speakon i
    2 gniazda jack TR 1/4" w misce od kolumny równolegle (zrobię z kabli
    kwadrat od jednego gniazda do kolejnego, zachowując kolejność plus do
    plusa, minus do minusa) to elektrycznie będzie ok? Chodzi mi o
    uniwersalność połączenia kolumny z inną, żeby niezależnie od użytego
    połączenia (speakon, jack) uzyskać ZAWSZE (!) połączenie równoległe. Czy
    np polutować od jednego (dowolnego gniazda) robiąc gwiazdę z zachowaniem
    tej samej kolejności plus/minus?
    Jak to połączyć?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-09-24 11:34:55
    Temat: Re: Łaczenie równoległe gniazd speakon/jack TR 1/4"
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzyskać ZAWSZE (!) połączenie równoległe. Czy np polutować od jednego
    > (dowolnego gniazda) robiąc gwiazdę z zachowaniem tej samej kolejności

    Elektrycznie nie ma znaczenia czy polutujesz w "gwiazdę", w "C" czy w
    "kwadrat". Zawsze tworzysz czwórnik bierny.

  • 3. Data: 2009-09-24 11:48:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Elektrycznie nie ma znaczenia czy polutujesz w "gwiazdę", w "C" czy w
    > "kwadrat". Zawsze tworzysz czwórnik bierny.
    Nie zapominaj że gniazda speakon mają 4 piny a nie 2 ;) A ich obsadzenie
    niestety nie bywa "zwyczajowe" - raczej co producent i montażysta, to
    radośniejsza twórczość własna (w ramach wszystkich możliwych kombinacji)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-09-24 13:15:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Nie zapominaj że gniazda speakon mają 4 piny a nie 2 ;) A ich obsadzenie
    > niestety nie bywa "zwyczajowe" - raczej co producent i montażysta, to
    > radośniejsza twórczość własna (w ramach wszystkich możliwych kombinacji)

    Speakon 2 maja 2 styki, Speakon 4 mają 4. Oznaczenia są standardowe - 1+,
    1-, 2+, 2-. Podstawowy obwód łączymy do 1+ i 1-