    From: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Ładowarka b. tania, a czy można jej zaufać?
    Date: Tue, 24 Nov 2015 12:04:40 +0100

    Wygląda tak:
    http://allegro.pl/swietna-multi-ladowarka-gsm-foto-z
    -lcd-super-cena-i5288427666.html
    a kosztuje raptem 19,89 zł - hm, czyżby jakaś podpucha? Ale przypomnę tu
    "regułę Pi - przedstawioną gdzieś-kiedyś przez jakiegoś speca od spraw
    elektroniki:

    "Każda kość, za którą dziś płacimy powiedzmy 750 $ -- za dwa,
    góra trzy lata -- będzie kosztowała 3 $ i 14 centów.
    Oczywiście z wyjątkiem tych, które będą... jeszcze tańsze!"

    Co do tej ładowarki, taniej jak barszcz Strójwąsa -- to ładuje ona ze swojego
    potu USB 5V DC / max 400mA, ale to tylko "dodatek". Bardziej ciekawe jest to, że
    ładuje też ogniwa, które zmieszczą się w jej szczękach, pozwalających uchwycić
    dowolny niemal typ. Lista wtyczko-zgodnych ogniw jest tam wypisana.
    Baaardzo obszerna.
    Jednak moją wątpliwość budzi to, że podłącza się te ogniwa przez dwa tylko
    styki, podczas gdy wiele pakietów ma jeszcze trzeci, lub nawet więcej tych
    styków. Jak zgaduję, są one do czegoś jednak potrzebne! No i czy można takiej
    taniej maszynce powierzyć ładowanie ogniw, które często-gęsto kosztują wielokroć
    więcej? Używa ktoś z Was tej maszynki?

    Jako że już trochę temat ładowarek tu poruszałem (dla ogniw AA/AAA) to wspomnę,
    że dość dużo różności wyszukałem, i "znaleziskami" mogę się podzielić, jeśli
    kogoś temat interesuje. Natomiast sam póki co kupiłem model GJT, który pozwala
    ładować baterie alkaliczne, takie "całkiem zwykłe", a nie tzw. RAM, promowane
    przez f-mę PureEnergy -- jako "jedyne ładowalne baterie alkaliczne"...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.