  • 11. Data: 2019-08-01 22:26:23
    Temat: Re: Lampa owadobójcza UV-A ze świetlówką BL, napięcie na siatce stałe v zmienne, sprawność unieszkodliwiania
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Zamiast kupic 10 swieczek za zlotowke tutaj bedziesz trul dupe czy
    > rozwiazanie ze swieczkami u Ciebie sie nada? Sadzisz ze ktos tutaj
    > kiedykolwiek robil badania jakie i ile robakow daje sie na swieczke w
    > chuja zrobic? Nie jest to pytyanie na jakie czekam. To o mozliwosc
    > prania papieru toaletowego. Ale jest bardzo blisko takiego pytania.

    Zenek...

    Mam świeczki. Często palę pod kominkiem z olejkami eterycznymi. Jeszcze
    nigdy, po setkach zużytych świeczek, nie widziałem w zwłokach po świeczce
    truchła komara.

    I tak, wiem że można zrobić elektryczny kominek. I taki też mam. Grzeje
    się rezystorem, 5W wystarcza żeby stabilnie utrzymać temperaturę 60
    stopni. Ale wolę ten świeczkowy.

  • 12. Data: 2019-08-02 10:17:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Aug 2019 20:26:23 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Zenek...
    > Mam świeczki. Często palę pod kominkiem z olejkami eterycznymi. Jeszcze
    > nigdy, po setkach zużytych świeczek, nie widziałem w zwłokach po świeczce
    > truchła komara.

    No jakos wlasnie tak.
    Wiec ciekawe co Zenek mial na mysli piszac o "barierze".
    Szczegolnie, ze swieczka ma "zasieg razenia" bardzo malutki.

    Sa jakies specjalne swiece na komary, ale jak to dziala to nie wiem.

    J.

  • 13. Data: 2019-08-02 12:34:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiec ciekawe co Zenek mial na mysli piszac o "barierze".
    > Szczegolnie, ze swieczka ma "zasieg razenia" bardzo malutki.

    Musiałaby wabić komary (ciepłem, światłem, CO2) i je palić. Nic takiego
    nie widziałem. Może wabi, ale wyczuwają, że jest za gorąco, i nie wpadają
    w płomień. Dlatego bariera elektryczna załatwiłaby temat. Zamiast światła
    UV byłoby światło widzialne (choć może płomień emituje i UV?) + CO2, ale
    już samo morderstwo intruza byłoby tradycyjne, elektryczne.

    Nawet wyświetlacz możnaby zrobić. Licznik.

    > Sa jakies specjalne swiece na komary, ale jak to dziala to nie wiem.

    Pewnie wydziela coś, co albo je odstrasza, albo ubija.

    Póki co radzę sobie DEET-em, ale DEET działa tylko lokalnie, tam gdzie
    jest naniesiony, poza tym on je tylko odstrasza (czy raczej blokuje to,
    co je przyciąga do skóry) a ja wolałbym eliminować je całkowicie.

  • 14. Data: 2019-08-02 13:01:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak z mojego opisu nie jestes w stanie wymyslic jak ma wygladac bariera to nie jestem
    w stanie Ci pomoc.

  • 15. Data: 2019-08-02 13:10:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zrob i podziel sie wynikami. Koncepcje masz. Koniecznie licznik zrob.

  • 16. Data: 2019-08-03 12:02:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 31 Jul 2019 14:14:44 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość <3...@g...c
    om>
    od Zenek Kapelinder <4...@g...com> :
    >Wychodzi ze najskuteczniejsze na komary sa najzwyklejsze swieczki. Ale nie ustawione
    przy stoliku przy ktorym sie siedzi a w pewnej odleglosci od nas. Swieczki robia
    cieplo i dwutlenek wegla. Od dawna stosuje swieczki do podgrzewaczy na komary. Kilka
    godzin pali sie taka swieczka. Jest mala i w hurcie kosztuje ok 10 groszy za sztuke.
    Ma metalowy zbiorniczek na parafine. Oczywiscie bariera ze swieczek w stu procentach
    nie zabezpiecza a redukuje ilosc dolatujacych do ludzi z chmary do pojedynczych
    sztuk. Za to na mole ubraniowe praktycznie ze stu procentowa skutecznoscia dzialaja
    feromonowe pulapki BROS.

    Trochę upierdliwe, ale można się smarować tym:
    https://www.google.com/search?q=dziegie%C4%87+brzozo
    wy&client=firefox-b&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0a
    hUKEwiLxN-WuObjAhXF-yoKHUA0DrEQ_AUIEigC&biw=1280&bih
    =678

  • 17. Data: 2019-08-03 12:21:48
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 1 Aug 2019 06:41:28 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <3...@t...no1>
    od q...@t...no1 (Queequeg) :

    >A gdyby tak otoczyć świeczkę siatką pod wysokim napięciem...

    Dobry trop, ja bym kupił cewkę Tesli, połączył się się z nią drutem miedzianym i
    ciało
    pokrył kremem z domieszką metalowego pyłu. Komar dostaje strzał, ginie i po
    problemie.