  • 1. Data: 2019-07-30 18:53:32
    Temat: Transmiter HDMI + rozdzielacz
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Zachciało mi się za pomocą transmitera HDMI udostępnić sygnał z dekodera
    SAT na drugi telewizor. Wyjście HDMI z dekodera udostępniającego jest
    jedno. Żeby mieć odbiór na podstawowym TV i sygnał dochodził do
    transmitera postanowiłem do jego rozdzielenia wykorzystać rozdzielacz
    (bierny). Taki sam lub bardzo podobny
    https://cdn.arena.pl/6f30a127e9f2746e084339fead399e2
    4-product_lightbox.jpg
    (zdjęcie przypadkowe). Podłączyłem go do wyjścia dekodera, a do jego
    wyjść podłączyłem i TV i nadajnik transmiter. I co się okazuje. Wizja
    jest na
    podstawowym TV i na drugim TV podłączonym do odbiornika transmitera,
    natomiast na żadnym nie ma fonii. Przerobiłem wszystkie kombinacje
    podłączeń: rozdzielacz podłączony do dekodera, do nadajnika transmitera,
    do podstawowego TV podłączając odpowiednio pozostałe kable. Żaden układ
    nie
    chce działać prawidłowo. Nie zwróciłem dokładnie uwagi, ale zdaje się że
    jeśli jest obciążone tylko jedno wyjście rozdzielacza, to urządzenie
    które na nim "wisi" działa. Wykoncypowałem, że powodem tego może być sam
    rozdzielacz. I teraz zastanawiam się, czy sytuację może naprawić aktywny
    rozdzielacz, z własnym zasilaniem? Zmieni to coś na plus, czy może
    rozdzielacz HDMI czy to aktywny czy bierny jest skazany na porażkę? Za
    rady z góry dziękuję.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2019-07-31 07:30:00
    Temat: Re: Transmiter HDMI + rozdzielacz
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-30, Big Jack <a...@b...zz> wrote:
> [...]
    > rozdzielacz, z własnym zasilaniem? Zmieni to coś na plus, czy może
    > rozdzielacz HDMI czy to aktywny czy bierny jest skazany na porażkę? Za

    Tak, może. Mam tak dokładnie w układzie z bezprzewodowym transmiterem
    HDMI. Prawde mówiąc dziwię się, że taki bierny rozdzielacz w ogóle
    mógłby działać - tam nie idzie komunikacja w dwie strony? Jesli tak, to
    czy pakiety mają coś co identyfikuje urządzenie?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-07-31 15:51:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ...@f...ams1
    *Marcin Debowski* napisał(-a):

> [...]
    > mógłby działać - tam nie idzie komunikacja w dwie strony? Jesli tak,
    > to czy pakiety mają coś co identyfikuje urządzenie?

    Nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na te pytania - nie znam się. Masz
    taki transniter też w ukladzie z rozdzielaczem aktywnym i działa? Jestem
    skłonny zainwestować w taki, bo już sporo włożyłem w sam transmiter i
    żadnego sensownego użytku z niego zrobić nie mogę.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2019-07-31 16:50:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup
    W wiadomości *Marcin Debowski* napisał(-a):

    >Nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na te pytania - nie znam się.

    Jesli mnie skleroza nie myli, to akurat fonia podlega negocjacji.
    I mozliwe, ze sie urzadzenia jakos blokuja w w jej trakcie.

    Mozliwe tez, ze ten transmiter uzywa jakiejs nietypowej wersji fonii.

    A przy jednym urzadzeniu podlaczonym do rozdzielacza dziala ?

    > Masz taki transniter też w ukladzie z rozdzielaczem aktywnym i
    > działa? Jestem skłonny zainwestować w taki, bo już sporo włożyłem w
    > sam transmiter i żadnego sensownego użytku z niego zrobić nie mogę.

    A moze jakis dekoder z dwoma HDMI czy multiroom ?

    J.

  • 5. Data: 2019-07-31 18:56:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *J.F.* napisał(-a):

    > A przy jednym urzadzeniu podlaczonym do rozdzielacza dziala ?

    Działa

    > A moze jakis dekoder z dwoma HDMI czy multiroom ?

    Żadne z tych rozwiązań raczej nie wchodzi w rachubę. Nie pamietając
    jakie są wyjścia naiwnie sprawdzałem czy czasem nie ma dodatkowo DVI, bo
    to też by było jakieś rozwiązanie. Niestety, jest tylko jeszcze YPbPr,
    ale to odpada ze wzgledu na jakość i brak fonii.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2019-07-31 19:19:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup
    W wiadomości
    >Działa

    To tak jeszcze z ciekawosci - podlacz jedno urzadzenie, i w trakcie
    dzialania podlacz drugie do rozdzielacza.
    Fonia zniknie ?

    Choc nie podejrzewam, abys robil inaczej.

    A nie ma osobnego wyjscia fonii ?

    J.

  • 7. Data: 2019-07-31 20:33:07
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *J.F.* napisał(-a):

    > To tak jeszcze z ciekawosci - podlacz jedno urzadzenie, i w trakcie
    > dzialania podlacz drugie do rozdzielacza.
    > Fonia zniknie ?
    >
    > Choc nie podejrzewam, abys robil inaczej.

    Nie pamiętam już jak robiłem to wczoraj, bo za dużo było tych
    kombinacji. Po Twoim poście zacząłem sprawdzać. I stał się cud, ale nie
    taki całkowity, o czym później. Zadziałało na obu TV. Ale nim to się
    stało to nie wygladało to obiecująco, bo: podłączyłem rozdzielacz do
    dekodera, do niego podstawowy TV. Gra. Podłączam do drugiego wyjścia
    rozdzielacza drugi kablel HDMI - cisza i ciemność na podstawowym TV.
    WTF? Podłączam drugi koniec kabla do transmitera HDMI - świeci i gra.
    Włączam zasilanie transmitera nadajnika. Wszystko hula na obu TV. Czy
    jest tu możliwa taka magia, że kolejność podłączania przekłada się na
    działanie, bądź jego brak?

    Wracając do cudu. Wyłączam podstawowy TV (dla uproszczenia będę je dalej
    nazywał TV1 i TV2), fonia znika na drugim. Włączam TV1 i nie ma fonii na
    obu :/ Bardzo kapryśny ten układ, kompletnie nieprzewidywalny. Od
    momentu wyłączenia TV1 fonii nie mam na obu TV. Te wszystkie szopki z
    fonią dotyczą tylko HDMI. Przez RCA fonia jest nieustająco. Zdurniałem.
    Jakieś pomysły?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2019-07-31 21:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wyjścia rozdzielacza drugi kablel HDMI - cisza i ciemność na
    >podstawowym TV. WTF? Podłączam drugi koniec kabla do transmitera

    A to ciekawe.
    Podejrzewam, ze twoj rozdzielacz jest zwyklym rozdzielaczem kabli,
    zadnej aktywnej elektroniki.

    W kablu chyba nie ma zadnej sygnalizacji ... wiec czemu zgaslo po
    podlaczeniu kabla tylko z jednej strony ?

    >Włączam zasilanie transmitera nadajnika. Wszystko hula na obu TV. Czy
    >jest tu możliwa taka magia, że kolejność podłączania przekłada się na
    >działanie, bądź jego brak?

    Jesli dobrze zgaduje z ta negocjacja, to IMO - kolejnosc ma znaczenie.
    Ale nie bedzie to stabilnie chodzilo w przyszlosci.

    a) uzyc RCA,
    b) jakis aktywny rozdzielacz ?

    J.

  • 9. Data: 2019-08-01 03:49:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-31, Big Jack <a...@b...zz> wrote:
> [...]
    > skłonny zainwestować w taki, bo już sporo włożyłem w sam transmiter i
    > żadnego sensownego użytku z niego zrobić nie mogę.

    Sprawdze jeszcze konkretnie później, ale mam tak, że na wyjściu ze
    wzmacniacza AV (AV Receiver) jest rozdzielacz, na 99% aktywny (innego
    bym raczej nie kupił) i jedna noga idzie na transmitter do projektora, a
    druga na TV.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-08-01 03:58:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > a) uzyc RCA,
    > b) jakis aktywny rozdzielacz ?

    Ja mam jeszcze ekstra wyłuskiwacz fonii z hdmi. Są różne modele. Pod
    google img. (np.): hdmi toslink extractor lub szerzej hdmi audio
    extractor.

    Ale nie ma co kombinowac skoro aktywny działa.

    --
    Marcin