  • 1. Data: 2011-04-29 10:04:27
    Temat: Lampa z własną automatyką do Nikon D50
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Witam,
    Szukam dobrej lampy z własną automatyką do cyfrowego Nikona (Nikon D50) w
    rozsądnej cenia (około 300-350PLN).
    Co możecie polecić - i co się sprawdza w praktyce.
    Z obecnych ofert na rynku wtórnym - w granicach 300-400PLN można kupić
    SB-28 - czy to będzie dobry wybór ?
    Zamierzam pracować w trybie "A" z ręcznym wprowadzaniem ISO i przesłony - i
    zależy mi aby lampa właściwie i przewidywilanie oceniała czas błysku
    (rozumiem, że lampy z właśna automatyką błyskają - dokonują pomiaru - i
    jeśli stwierdzą, że scena ma już właściwą porcję światłą - kończą błysk;
    czyli regulują czasowo naświetlenie sceny).

    Pozdrawiam,
    Sławek

    P.S.
    Czy w tej klasie lampy np. SB-28 (+ cyfrowa lustrzanka) można wprowadzić w
    trybie "A" ogniskową na której pracuje obiektyw - a może ma taką informację
    z body (chyba nie takie rzezcy to tylko w i-TTL).

  • 2. Data: 2011-04-29 16:44:18
    Temat: Re: Lampa z własną automatyką do Nikon D50
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-29 12:04, slawmir pisze:
    > Witam,
    > Szukam dobrej lampy z własną automatyką do cyfrowego Nikona

    Ja sie ustawilem w Metze SCA.
    Metz pomiar A ma kochany.

    Za czapke gruszek cos z serii 32CT, ok 300zl 40MZ1, MZ2, MZ3. kostkę
    3402 podwersja M najlepiej jak najwyzsze ale "3402M bez numeru" już moze
    byc (przenosi potwierdzenie lampy), lub stare kostki pod nikony 342 itp
    (malo funkcji), ale nie 3401 (ta jest pod analogi AF i blokuje spust)
    Przypuszczam, ze 3402M7do9 z 40ZMZ3i lub 40MZ1i ujawni sie nieco wiecej
    funkcji, moze przenoszenie przyslony i/lub zooma, ale nie sprawdzone.

    lampy z serii 40 maja bardzo bogaty szereg przyslon, od 1.0 do 22 co
    dzialke (wazne przy wyzszych ISO), inne lampy A nie maja tak duzo.
    Pomiar A dziala nawet z podstawowa stopka 301 ale rozpisalem sie wiecej
    o innych mozliwosciach.

  • 3. Data: 2011-04-30 10:42:39
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

> [...]
    > A dziala nawet z podstawowa stopka 301 ale rozpisalem sie wiecej o innych

    Dziękuję za informacje.
    Czy taki staruszek jak Metz 36 CT3 z D50 da radę ?
    Jest do kupienia:
    http://allegro.pl/lampa-metz-36-ct3-i1568751698.html
    Czy wyzwoli się bezpiecznie z sanek nikona - czy może należy dokupić kostkę
    (np. 3402) ?

    Przepraszam za zawracanie głowy - ale nie mogę znaleźć informacji o tych
    starych lampach i współpracy z cyfrówkami (np. napięcie na pinie
    wyzwalania).

    Pzdr,
    Sławek

  • 4. Data: 2011-04-30 12:19:47
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-30 12:42, Sławek Drogosz pisze:

> [...]
    > http://allegro.pl/lampa-metz-36-ct3-i1568751698.html
    > Czy wyzwoli się bezpiecznie z sanek nikona - czy może należy dokupić kostkę

    To dosc stara lampa.
    Nawet z najwyzszym modelem kostki nie spodziewam się ambitnych funkcji.
    Skoro nie spodziewamy sie funkcji, wystarczy dowolna kostka oprocz
    Sony/Minolta + ew. zaklejenie stykow, a najlepiej cos pod nikony np 342,
    byc moze bedzie potwierdzenie. Kostka uniwersalna, (bez zadnych funkcji
    na iterfejsie z aparatem - pomiar A jest) ma symbol 301.

    Wszystkie SCA sa bezpieczne co do napiecia, ale o tej lampie nic nie wiem.

    uwaga, stare lampy (tej nie znam) maja 'komuter' jak wtedy sie mowilo np
    w szeregu 2.8 - 5.6 - 8 /iso 100. To staje sie bardzo niewygodne jak
    cyfre uzywasz w 200-400-800 - gdyby chciec delikatne efekty, bokeh itd.
    To (oprocz mozliwosci zgonu lampy) jest glowny problem z bardzo starymi
    lampami 'A' z analogowych czasow, inne czulosci wtedy byly.

  • 5. Data: 2011-04-30 12:20:44
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-30 12:42, Sławek Drogosz pisze:
    > Czy taki staruszek jak Metz 36 CT3 z D50 da radę ?

    Czy to w ogole SCA? Nie znam jej.

  • 6. Data: 2011-04-30 12:45:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-04-30 12:42:39 +0200, Sławek Drogosz <s...@w...pl> said:

    > http://allegro.pl/lampa-metz-36-ct3-i1568751698.html
    > Czy wyzwoli się bezpiecznie z sanek nikona - czy może należy dokupić kostkę
    > (np. 3402) ?

    Poszukaj w necie. Choć sprzedawca twierdzi, że ma niskie napięcie na
    stopce. Wydaje mi się, że w ogóle to nie jest "ten" Metz, ten w sensie
    SCA.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-04-30 13:36:31
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

    > Czy to w ogole SCA? Nie znam jej.

    Ta lampa (Metz 36 CT3 ) bedzie prawdopodobnie bardzo podobna (funkcjonalnie)
    do Metz 32 CT3.
    A Metz 32 CT3 ma SCA 310:
    http://www.cyberfoto.pl/tematy-ogolne/73165-ustawien
    ia-lampy-metz-prosze-o-pomoc.htm

  • 8. Data: 2011-04-30 13:45:09
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

    > Czy to w ogole SCA? Nie znam jej.

    Ta lampa posiada SCA 300 - czy to oznacza, że mogę bezpiecznie używać ją w
    trybie "A" na sankach Nikon D50 bez dodatkowych kostek (tak stara lampa i
    tak nie przeniesie z body żadnych informacji o ustawieniach body -
    potrzebuję więc jedynie pin wyzwalania) ?

    http://www.ojodigital.com/foro/compra-venta/285315-f
    lash-metz.html

  • 9. Data: 2011-04-30 14:21:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 30 Apr 2011 15:45:09 +0200, Sławek Drogosz napisał(a):

    > Ta lampa posiada SCA 300 - czy to oznacza, że mogę bezpiecznie używać ją w
    > trybie "A" na sankach Nikon D50 bez dodatkowych kostek (tak stara lampa i

    Niekoniecznie, bo ma napięcia na stykach przekraczające możliwości
    lustrzanek. Gdzieś widziałem tabelkę który aparat ile volt zniesie, mnie
    akurat interesował canon i mój stary dobryt 32ct3, ale okazało się, że
    niestety, nie warto ryzykować bo napięcie jest dwukrotnie wyższe.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 10. Data: 2011-04-30 17:07:13
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-30 16:21, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > akurat interesował canon i mój stary dobryt 32ct3, ale okazało się, że
    > niestety, nie warto ryzykować bo napięcie jest dwukrotnie wyższe.

    Nikony maja wzglednie spore napiecie graniczne, wyzsze od wielu
    "elektronicznych" zabawek, ale nie traktujecie mojej wypowiedzi ostatecznie.
    Na SCA "nie powinno" byc napiec 'wysokich' (100-300V), najwyzej typowe
    dla elektroniki, ale ...

    W kazdym razie ze strony firmy Metz nie ma informacji o wspolpracy
    bardzo starych lamp - nowych kostek itd. Skladalem pytanie w centrali o
    duzo mniejszy odstep generacji (40MZ3i i 3402M8/9) i nie dostalem
    odpowiedzi. Tylko "demokratyczny" net.