  • 1. Data: 2014-11-05 09:28:21
    Temat: Laptop jako stacjonarny, zamknięta klapa.
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Jak to wygląda ogólnie w laptopach - da się tak ustawić, żeby nie trzeba
    było w ogóle otwierać klapy?
    Załóżmy, że przycisk on/off jest z boku. Podłączamy klawiaturę USB,
    monitor, myszkę. Czy będzie się dało używać latopa bez otwierania klapy
    przy włączaniu?

  • 2. Data: 2014-11-05 10:24:35
    Temat: Re: Laptop jako stacjonarny, zamknięta klapa.
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Załóżmy, że przycisk on/off jest z boku. Podłączamy klawiaturę USB,
    > monitor, myszkę. Czy będzie się dało używać latopa bez otwierania klapy

    W ustawieniach zasilania masz opcję określającą, co ma się dziać, gdy klapa
    zostanie zamknięta. Ustawiasz, że nic i po sprawie.
    Co do włączenia, to dostęp do włącznika zasilania zazwyczaj jest niemożliwy
    bez otwarcia klapy (chyba, że zrobisz sobie jakąś przeróbkę, np. wyprowadzenie
    przewodów od włącznika). Ewentualnie można skorzystać z opcji "Wake on LAN".
    No, ale skoro zakładasz, że włącznik jest z boku, to nie widzę problemu.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2014-11-05 10:31:24
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-05 10:24, Marek wrote:

> [...]
    > LAN".
    > No, ale skoro zakładasz, że włącznik jest z boku, to nie widzę problemu.

    Ewentualnie sprawe zalatwia stacja dokujaca (jesli jest w ogole
    dostepna do danego lapsa) - takowe posiadaja zazwyczaj wlacznik
    duplikujacy funkcje tego w laptopie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2014-11-05 11:45:16
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > LAN".
    > No, ale skoro zakładasz, że włącznik jest z boku, to nie widzę problemu.

    Problem jest taki, że przy zamkniętej klapie naciskanie włącznika nic
    nie daje, komputer nie zaczyna startować. Trzeba unieść klapę, nacisnąć
    włącznik z boku, zaczyna się startowanie sytemu. Obraz jest widoczny
    tylko na laptopie. Podłączony monitor co prawda wychodzi ze stanu
    uśpienia, ale widać na nim "czerń". Na laptopie pojawia się ekran
    logowania, wpisujemy hasło (może być z klawiatury USB, to już działa).
    Po wpisaniu hasła i Enter można już zamknąć klapę. Po chwili na
    monitorze pojawia się Windows.
    Czyli problemy są dwa:
    a. przycisk on/off nie działa przy zamkniętej klapie,
    b. na monitorze zewnętrznym nie pojawia się ekran logowania.
    Da się to jakoś obejść?

  • 5. Data: 2014-11-05 13:31:29
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Czyli problemy są dwa:
    > a. przycisk on/off nie działa przy zamkniętej klapie,

    W takim razie trzeba by oszukać czujnik otwarcia klapy, że niby jest otwarta, a to
    już
    wymaga grzebania w środku laptopa.

    > b. na monitorze zewnętrznym nie pojawia się ekran logowania.
    > Da się to jakoś obejść?

    Może ustawienie monitora zewnętrzego jako pierwszego monitora w ustawieniach ekranu
    coś pomoże?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2014-11-05 14:35:46
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-05 o 11:45, Poldek pisze:

    > Czyli problemy są dwa:
    > a. przycisk on/off nie działa przy zamkniętej klapie,

    Może jest jakieś ustawienie w biosie związane z włącznikiem?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-11-06 10:58:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:
    > Może jest jakieś ustawienie w biosie związane z włącznikiem?

    W BIOSIE tego laptopa akurat prawie nic nie ma.
    Jest tylko kolejność butowania, hasło i virtualizacja.

  • 8. Data: 2014-11-07 09:20:38
    Od: " 666" <...@...6>

    A jeżeli zamiast wyłączania będziesz go usypiał?

    -----

  • 9. Data: 2014-11-07 09:23:56
    Od: " 666" <...@...6>

    Czujnik klapy jest mechaniczny, czy jakiś magnetyczny?
    Mechaniczny można skrócić jakby co, albo zrobić wgłębienie, które w
    przyszłości mógłbyś zakleić w miarę potrzeby

  • 10. Data: 2014-11-07 18:03:17

> [...]
    > a. przycisk on/off nie działa przy zamkniętej klapie,
    > b. na monitorze zewnętrznym nie pojawia się ekran logowania.

    U mnie wystarczy jakieś 2 cm rozwarcia klapy :-) aby przycisk działał.
    Wystarczy podkładka a i chłodzenie będzie lepsze.
    System startuje na zewnętrzny monitor ale bez podawania hasła. :-(