  • 1. Data: 2014-11-04 14:18:51
    Temat: bootowalny pendrive nie jest rozpoznawany w usb 3.0
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    mam pendrive usb 3.0 z zainstalowanym systemem operacyjnym. pendrive
    jest rozpoznawalny przez BIOS jako urządzenie startowe kiedy siedzi w
    gnieździe usb 2.0. po włożeniu w usb 3.0 nie jest rozpoznawany. do
    eksperymentów wziąłem też jakiegoś leciwego pendrive 2.0 i też
    zainstalowałem na nim system. ten dziadek jest rozpoznawany zarówno w
    usb 2.0 jak i 3.0. gniazda usb 3.0 na płycie głównej są działające. nie
    bardzo rozumiem co jest grane. czy to pendrive 3.0 jakoś nie umie się
    dogadać z gniazdem 3.0? ktoś może spotkał się z taką sytuacją?

    pozdrawiam
    geos

  • 2. Data: 2014-11-04 14:48:48
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.11.2014 geos <g...@S...autograf.pl> napisał/a:

    > jest rozpoznawalny przez BIOS jako urządzenie startowe kiedy siedzi w
    > gnieździe usb 2.0. po włożeniu w usb 3.0 nie jest rozpoznawany. do

    Przy bootowaniu czy pod kontrolą systemu operacyjnego?

    Jeśli pod systemem działa, a tylko nie da się z niego zbootować,
    to pewnie bios nie obsługuje usb3. Czasem update bios może
    pomóc, pewnie też skorzystanie z UEFI (jeśli jest).

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2014-11-04 14:49:32
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.11.2014 geos <g...@S...autograf.pl> napisał/a:

    > jest rozpoznawalny przez BIOS jako urządzenie startowe kiedy siedzi w
    > gnieździe usb 2.0. po włożeniu w usb 3.0 nie jest rozpoznawany. do

    Tylko przy bootowaniu czy także pod kontrolą systemu operacyjnego?

    Jeśli pod systemem działa, a jedynie nie da się z niego zbootować,

  • 4. Data: 2014-11-04 15:12:52
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 04.11.2014 14:49, Dominik & Co wrote:
    > Tylko przy bootowaniu czy także pod kontrolą systemu operacyjnego?

    przy bootowaniu.

    bootowalny pendrive 3.0 + gniazdo 3.0 = porażka
    bootowalny pendrive 3.0 + gniazdo 2.0 = sukces
    bootowalny pendrive 2.0 + gniazdo 3.0 = sukces
    bootowalny pendrive 2.0 + gniazdo 2.0 = sukces

    > Jeśli pod systemem działa, a jedynie nie da się z niego zbootować,
    > to pewnie bios nie obsługuje usb3. Czasem update bios może
    > pomóc, pewnie też skorzystanie z UEFI (jeśli jest).

    płyta ma usb3. czy jeśli płyta ma usb3 to bios może tego usb3 nie
    obsługiwać?

    problem mam podobny do opisanego tutaj:
    http://www.sevenforums.com/hardware-devices/217521-c
    an-t-boot-usb-3-0-flash-drive-usb-3-port.html

    pozdrawiam
    geos

  • 5. Data: 2014-11-04 17:14:33
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 04 Nov 2014 15:12:52 +0100, geos napisał(a):

    > płyta ma usb3. czy jeśli płyta ma usb3 to bios może tego usb3 nie
    > obsługiwać?

    Byc moze plyta ma USB3 ale nie z ukladu chipseta tylko dodatkowego a ten dopiero pod
    Windows/Linuks dostaje wlasciowe drajwery i zaczyna dzialac?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2014-11-04 18:32:43
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 04.11.2014 17:14, R.e.m.e.K wrote:

    > Byc moze plyta ma USB3 ale nie z ukladu chipseta tylko dodatkowego a ten dopiero
    pod
    > Windows/Linuks dostaje wlasciowe drajwery i zaczyna dzialac?

    pod systemem pewnie tak właśnie jest. trochę pogrzebałem w necie i tak
    jakby wygląda, że pendrive 3.0 nie dogaduje się, że ma być bootowalny z
    pewnymi kontrolerami usb 3.0 (chipset Renesace?).

    tutaj ktoś miał podobny problem:
    http://www.tinyurl.pl?sAoOoKek
    http://www.tinyurl.pl?0xkVr27N
    http://www.tinyurl.pl?3aaLbxVG
    http://www.tinyurl.pl?p5jCGXOJ

    jeśli ktoś na co dzień używa bootowalnego pena 3.0 w porcie 3.0 to
    proszę o podanie modelu płyty.

    pozdrawiam,
    geos

  • 7. Data: 2014-11-04 18:46:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-04 o 18:32, geos pisze:

    > jeśli ktoś na co dzień używa bootowalnego pena 3.0 w porcie 3.0 to
    > proszę o podanie modelu płyty.

    Na co dzień go nie bootuję z USB, ale właśnie sprawdziłem: Adata
    UE700/32BG NTFS bootowalny + moja Gigabyte GA-B85M-D3H bez problemów działa.

    pozdr.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-11-04 19:21:23
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-04 o 14:18, geos pisze:
> [...]
    > bardzo rozumiem co jest grane. czy to pendrive 3.0 jakoś nie umie się
    > dogadać z gniazdem 3.0? ktoś może spotkał się z taką sytuacją?

    jaki chipset? Jesli chipset nie obsługuje usb3 to relizowane jest to
    poprzez osobny układ i stąd mozę być problem. USB 3.0 nie jest
    kompatybilne z USB 2.0 wprost: rozwiązane jest to nieco karkołomnie
    poprzez podwójne okablowanie (osobne do transmisji usb2 i usb3 w
    zaleznosci które załączy urządzenie) dlatego w niedziałającym usb3
    urządzenia usb2 zadziałają.
    Jak pisał juz ktos sprawdz czy pen w trybie 3.0 nie jest na liscie
    urządzeń UEFI.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 9. Data: 2014-11-05 08:06:35
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "geos" <g...@S...autograf.pl> wrote in message

    > pod systemem pewnie tak właśnie jest. trochę pogrzebałem w necie i tak
    > jakby wygląda, że pendrive 3.0 nie dogaduje się, że ma być bootowalny z
    > pewnymi kontrolerami usb 3.0 (chipset Renesace?).

    No i takie cos na 99% NIE zadziala , Reneseas to chip zewnetrzny mimo ze wbudowany w
    plyte.
    Musi byc chip zintegrowany w chipsecie . W Intelu od 7-series w góre.

  • 10. Data: 2014-11-05 10:35:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 04 Nov 2014 14:18:51 +0100, geos napisał(a):

> [...]
    > bardzo rozumiem co jest grane. czy to pendrive 3.0 jakoś nie umie się
    > dogadać z gniazdem 3.0? ktoś może spotkał się z taką sytuacją?

    To była przykładowo bardzo typowa sytuacja w notebookach Sony. Nawet przy
    tworzeniu nośnika "recovery" przestrzegali żeby nie używać pendrive USB3
    bo potem nie da się go użyć do instalacji