  • 1. Data: 2009-03-24 08:08:41
    Temat: Laptop, miniPCI, WiFi
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Odkryłem w swoim laptopie slot miniPCI i wymyśliłem żeby wetknąć tam kartę
    WiFi. Zastanawiam się tylko jak wyprowadzić przewód antenowy? Klapka nie ma
    żadnych szczelin, przepustów czy czegoś w tym rodzaju żeby można było to
    zrobić. Wewnątrz przeciągnąć przewód nie ma szans. Wewnętrzna strona klapki
    jest jakby ekranowana ze stykami po całym obwodzie, które przylegają do
    metalowych cześci w samym laptopie. A może karta WiFi może działać bez
    anteny, tym bardziej, że odległości będą w granicach mieszkania. I druga
    sprawa, jak zidentyfikować typ tego miniPCI?

    --
    Big Jack
    //////

  • 2. Data: 2009-03-24 09:00:59
    Temat: Re: Laptop, miniPCI, WiFi
    Od: staszek <s...@g...com>

    On 24 Mar, 09:08, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
> [...]
    > anteny, tym bardziej, że odległości będą w granicach mieszkania. I druga
    > sprawa, jak zidentyfikować typ tego miniPCI?

    Normalnie w laptokach to kabelki są ciągnięte do bocznej strony
    matrycy i raczej znajdziesz tam tyle miejsca
    bez kabelka nie zadziała no chyba ze lapotk stoi blisko AP
    żeby zidentyfkiować jaka to wifi to (znaczy znaleźć odpowiednie
    sterowniki) najlepiej programem EVEREST w miare aktualną wersją
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-24 09:20:16
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Napisz jakiej firmy jest laptop - wiem, ze hp (compaq tez ofkors), ibm, moze
    jeszcze jakies inne maja blokade w biosie. Co do anteny to kolo slotu
    minipci powinna byc dziura, przez ktora antene mozna przeciagnac do wnetrza
    laptopa a dalej wlozyc ja w ramke matrycy, z lenistwa mozna upchnac antene
    pod klawiatura ale to nie bedzie "to". O wifi bez anteny zapomnij, mozesz ew
    zepsuc karte ale dzialac raczej nie bedzie.
    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-03-24 10:28:06
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Big Jack pisze:
> [...]
    > karta WiFi może działać bez anteny, tym bardziej, że odległości będą w
    > granicach mieszkania. I druga sprawa, jak zidentyfikować typ tego miniPCI?

    Do rozebrania w najlepszym razie _tylko_ ramka matrycy, ale zazwyczaj
    trzeba dojść do samej płyty, wtedy widać, gdzie i jak ciągnąć kable.

  • 5. Data: 2009-03-24 11:05:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *G Nowak* napisał(a):

> [...]
    > upchnac antene pod klawiatura ale to nie bedzie "to". O wifi bez anteny
    > zapomnij, mozesz ew zepsuc karte ale dzialac raczej nie bedzie.

    Acer Aspire 1362LC. Dziury w obudowie nie ma żadnej. Tzn w samej wnęce coś
    jest, ale tak mikre, że nie wiem czy tamtędy dałoby się przeciągnąć wtyczkę.
    W biosie niczego się nie doszukałem o miniPCI, instrukcja taktownie to
    przemilcza, nawet nie jest opisane co to za wnęka, w przeciwieństwie do
    wnęki na pamięci. Coś czuję, że chyba nic nie będzie z WiFi "onboard" :(
    Instrukcja
    ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_1360/ma
    nual/as1360-pl.pdf

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2009-03-24 11:33:21
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Nie o to mi chodzilo. Z reszta acer chyba nie ma.

    nual/as1360-pl.pdf

    Jesli ten wynalazek ma mniej niz 10 lat to pod gniazdem miniPCI MUSI byc
    dziura na kabel antenowy. Jak zdejmiesz klawiature moze bedzie ja widac.

  • 7. Data: 2009-03-25 11:12:17
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 24 Mar 2009 12:05:48 +0100, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

> [...]
    >przemilcza, nawet nie jest opisane co to za wnęka, w przeciwieństwie do
    >wnęki na pamięci. Coś czuję, że chyba nic nie będzie z WiFi "onboard" :(

    Jak nie ma dziury to ją zrób. Poważnie. Sam w jednym z Acerów musiałem
    swego czasu podciąć obudowę wokół karty miniPCI bo mi sie zakupiony
    Atheros nie mieścił - jakoś tak płytka był a ciut większa. Wykonałem
    tez otwór z boku na gniazdo anteny zewnętrznej. Laptok chodzi do dziś
    choć od przeróbki minęlo już ze 3 lata. A antena jest zwykle pod
    matrycą - tyle że w ramach oszczędności w Twoim egzemplarzu może jej
    nie być i trzeba będzie dołożyć. Koszt używki to zwykle max 20 złotych
    - tyle że trezb rozebrać obudowę matrycy. Jak antena nie ma mocowania
    to też można coś poradzić - buyle sie zmieściła to sie przykleja do
    obudowy kawałkami taśmy klejącej. Jak rozbieranei matrycy za
    skomplikowane to możesz próbować umieścić antene pod klawiaturą - ale
    odbiór sygnału potrafi być gorszy bo klawiatury maja zwykel metalowy
    ekran.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-03-25 13:26:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    4...@4...com
    użytkownik *Maciek "Babcia" Dobosz* napisał(a):

> [...]
    > skomplikowane to możesz próbować umieścić antene pod klawiaturą - ale
    > odbiór sygnału potrafi być gorszy bo klawiatury maja zwykel metalowy

    Zrobiłem zdjęcie tej wnęki na kartę
    http://img201.imageshack.us/img201/7374/dsci0038.jpg Widać też dziurkę w
    laminacie (w czerwonej obwódce). Ma ona ok. 5, może 7mm średnicy. Czy przez
    nią da się przeciągnąć wtyczkę do anteny? Tylko teraz gdzie tą antenę
    zamocować. Próbowałem rozkręcić matrycę, odkręciłem cztery śrubki od jej
    frontu, ale nic to nie dało. Nic się nie poluzowało, nic się nie otwiera.
    Nie chce się na siłę szarpać, bo o ile znam siebie, to na bank zaraz coś
    będzie urwane. A nawet gdybym tą matrycę rozebrał to nie wiem jak
    przeciągnąć przewód. Dziur żadnych nie ma, przez zawias to nie wiem czy jest
    możliwość. Rozbieranie obudowy i upychanie anteny z kablem pod klawiaturą to
    już mnie przerasta, bo wygląda na bardziej zawiłe niż matrycy, która też się
    nie poddaje :(

    --
    Big Jack
    //////

  • 9. Data: 2009-03-25 13:41:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 14:26:30 +0100, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

> [...]
    >laminacie (w czerwonej obwódce). Ma ona ok. 5, może 7mm średnicy. Czy przez
    >nią da się przeciągnąć wtyczkę do anteny? Tylko teraz gdzie tą antenę

    Powinno się dać. Tylko że czemu chcesz przewlekać antenę przez ten
    otwór? Przeceiż masz miesce na poprowadzenie po tej stroeni płyty.

    >zamocować. Próbowałem rozkręcić matrycę, odkręciłem cztery śrubki od jej
    >frontu, ale nic to nie dało. Nic się nie poluzowało, nic się nie otwiera.

    Zatrzaski pewne są.

> [...]
    >już mnie przerasta, bo wygląda na bardziej zawiłe niż matrycy, która też się

    Jak nie potrafisz sam tego zrobić to lepiej zleć to komuś kto ma o tym
    pojęcie bo trzeba będzie pewnei rozkręcić obudowę nie tylko matrycy
    ale i całego komputera. Antenę ciągniesz w tym samym miejcu zawiasu co
    kabel sygnałowy do matrycy. Wbrew pozorom wyciągnięcie klawiatury jest
    znacznie prostsze niż rozebranei obudowy. Zwykle jest na zatrzasakasza
    albo mocowana śrubami od spodu laptoka - wtedy sa one zwykle
    oznaczone. Najlepiej rozkręcać laptoka mając instrukcję serwisowa -
    ale jak sam się boisz to jak napisałem: zleć to komuś. Albo kup karte
    na USB. Będize wystawać ale nie wymaga grzebania w laptoku.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-03-25 14:38:46
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    p...@4...com
    użytkownik *Maciek "Babcia" Dobosz* napisał(a):

    > Powinno się dać. Tylko że czemu chcesz przewlekać antenę przez ten
    > otwór? Przeceiż masz miesce na poprowadzenie po tej stroeni płyty.

    Złudzenie optyczne. Tam nie ma miejsca żeby przeciągnąć gdzieś przewód, a
    wtyczkę w szczególności.

    --
    Big Jack
    //////