  • 1. Data: 2009-03-23 22:46:52
    Temat: znikaja pliki albo sie psuja
    Od: "jarek" <p...@g...pl>

    Witam, wlasnie jestem po formacie. Mialem rozne problemy z kompem i myslalem
    ze moze to byc wina wirusa ale teraz podejrzewam ze dysk jest zepsuty. Otoz
    chodzi o zdjecia i filmy ale nie wiem czy to przypadek czy tylko te typy sa
    podatne na znikania. Problem jest taki ze wczoraj mialem katalog a dzis go
    otwieram i jest pusty - mialem w nim zdjecia i szkoda straszenie je stracic
    :( Podobnie jest z filmami - albo znikaja albo sa normalnie - maja taka
    wielkosc jaka mialy ale nie dzialaja. Nie wiem co to moze byc ale nie chce
    wiecej tracic danych :( czy ktos moze wie co to jest?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-23 22:47:43
    Temat: Re: znikaja pliki albo sie psuja
    Od: "jarek" <p...@g...pl>

    [cut]
    aha zapomnialem dopisac chyba waznej rzeczy - otoz mimo tego ze pliki
    znikaja powierzchnia na dysku nie zwieksza sie - ciagle jest zajete tyle
    miejsca ile bylo poprzednio

  • 3. Data: 2009-03-23 23:11:10
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "jarek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > normalnie - maja taka wielkosc jaka mialy ale nie dzialaja. Nie wiem co to
    > moze byc ale nie chce wiecej tracic danych :( czy ktos moze wie co to

    Napisz, czy dysk jest podlaczany przez USB, czy tradycyjnie (PATA/SATA).
    Sprawdz checkdiskiem oraz sprawdz podglad zdarzen (jesli to windows) lub
    messages (jesli linux).
    Sprawdz wskazania SMARTa (soft znajdziesz przez google).

    A przy okazji przyda sie tez memtest, bo nie zawsze winny jest hdd.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2009-03-23 23:36:25
    Od: "jarek" <p...@g...pl>

    [cut]
    1) dysk mam podlaczany tradycyjnie (SATA)
    2) gdzie sprawdzic ten podglad zdarzen?
    3) checkdiska zrobie jutro bo dzis odzyskuje dane z drugiej partycji (ten
    dysk ma 2 partycje - ta sie zaczyna chrzanic a tamta jak klikne 2x aby sie
    otworzyla w moim komputerze to wyskakuje takie okno
    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0309/dyskecff.jpg ) ogolnie nieciekawie ;) ta z
    ktorej znikaja teraz pliki to FAT32 a ta druga ktora jest teraz zepsuta to
    NTFS - ale licze ze ta NTFS jak sie sforimatuje to bedzie dzialac tylko chce
    odzyskac najpierw pliki - uzywam programu EASE RECOVERY PRO - chyba ze znasz
    jakies lepsze sposoby? narazie odzyskalem 79 plikow wiec nie za duzo a tam
    tez mialem sporo zdjec :(

    moze by pomoglo cos jakbym zmienil fat32 na ntfs czy lepiej narazie tego nie
    ruszac?

  • 5. Data: 2009-04-12 17:09:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.03.2009 00:36, jarek pisze:
    > 2) gdzie sprawdzic ten podglad zdarzen?

    pl.comp.os.ms-windows.winnt

    > ktorej znikaja teraz pliki to FAT32 a ta druga ktora jest teraz zepsuta to

    Komputer się zawieszał?

    > moze by pomoglo cos jakbym zmienil fat32 na ntfs czy lepiej narazie tego nie
    > ruszac?

    NTFS na pewno jest bardziej odporny niż FAT32. Ale na uszko-
    dzenie sprzętu żaden nie pomoże. A tutaj podejrzewam uszko-
    dzenie sprzętu (i to nie dysku, ale raczej np. pamięci RAM).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |