  • 11. Data: 2009-04-13 17:54:07
    Temat: Re: Laptopa chciałęm kupić...
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    GLaF pisze:

    > A co ma jedno do drugiego? Widocznie pytający potrzebuje mobilny internet,
    > a nie potrzebuje porządnego/wypasionego laptopa.
    > Kiedy ostatnio przeglądałeś oferty dostawców mobilnego netu? Chyba dawno.

    lekki OT, ale jak lepiej sie znasz, to prosze tak pi razy oko, rzuć
    aktualnymi informacjami na temat u kogo mozna "wziąc" i za ile, i na
    jak długo trzeba podpisać lojalke.
    1. internet po GPRS/UMTS bez limitu (jak łącze stałe)
    2. internet po GPRS/UMTS z ograniczeniem przepustowości po przekroczeniu
    jakiegoś limitu,

    ToMasz

  • 12. Data: 2009-04-13 20:33:54
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 19:54:07 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > 1. internet po GPRS/UMTS bez limitu (jak łącze stałe)
    > 2. internet po GPRS/UMTS z ograniczeniem przepustowości po przekroczeniu

    Nie jestem na bieżąco. Tu masz przykładowe porównanie:
    http://web.playmobile.pl/pl/internet/porownanie/inde
    x.html

    --
    GLaF

  • 13. Data: 2009-04-14 10:17:26
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie byłbym taki pewien. Przeglądarce wystarczy i 400 MHz.
    >
    > Natomiast taktowanie 2.0 GHz na pewno szybciej rozładuje
    > baterię w momencie wejścia na stronę z jakimiś idiotycznymi
    > apletami Flash.
    >
    > Wniosek: wyłączyć Flasha i nie roić sobie, że potrzebne jest
    > wyższe taktowanie.

    Jak wchodził HTML w życie, który wymagał środowiska graficznego, to też
    przekonywałeś ludzi żeby nie używali takich "nowosci" jak HTML i www tylko w
    zupelnosci wystarczajacy email tekstowy i ftp do przesylania plikow?
    "Wyłączyć te obrazki i grafike w interenecie i nie roić sobie, że potrzebne
    jest wyższe taktowanie" ?

    --
    rb

  • 14. Data: 2009-04-14 15:11:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.04.2009 12:17, Robbo pisze:
    > Jak wchodził HTML w życie, który wymagał środowiska graficznego, to też
    > przekonywałeś ludzi żeby nie używali takich "nowosci" jak HTML i www
    > tylko w zupelnosci wystarczajacy email tekstowy i ftp do przesylania

    Widzisz różnicę między "lekkim" językiem opisu struktury
    dokumentu tekstowego, a przebajerowanym środowiskiem do
    tworzenia aplikacji multimedialnych? Bo ja widzę.

    > plikow? "Wyłączyć te obrazki i grafike w interenecie i nie roić sobie,
    > że potrzebne jest wyższe taktowanie" ?

    A wiesz, że cały czas walczę z mailami pisanymi w HTMLu?

    HTML na WWW *coś* wnosi. Flash na WWW niewiele wnosi, podobnie
    jak HTML w poczcie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 15. Data: 2009-04-14 15:15:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.04.2009 14:22, Endriu pisze:

    > Przedstaw swoj? koncepcje bardzo chetnie pos?ucham ...

    Proszę bardzo: nie oszczędzaj na komputerze przenośnym.
    Kup lekkiego, mobilnego, z dobrą klawiaturą, sensownym
    systemem ładowania baterii, wytrzymałą obudową. Dobrego
    producenta, by się nie zepsuł i nie było problemów z obs-
    ługą techniczną ("dobrego" w sensie właśnie małej awaryj-
    ności i sprawnego serwisu, a nie tylko "znanej marki").

    Na temat "mobilnego internetu" nie będę się wypowiadał.
    Może niektórym jest potrzebny. Ja, fascynat informatyki,
    używający sieci na każdym kroku, radzę sobie *bez* takich
    fanaberii ;)

    Szczególnie, że źle bym się czuł mając kilka centymetrów
    od rąk non-stop nadającą małą antenkę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-04-14 19:00:44
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    GLaF pisze:

    > Nie jestem na bieżąco. Tu masz przykładowe porównanie:
    > http://web.playmobile.pl/pl/internet/porownanie/inde
    x.html

    z którego wynika ze za internet mobilny trzeba zapłacić w najtańszej,
    ograniczonej wersji ok 50zł na miesiąc. to na daje 1200zł na dwa lata
    cyrografu. A gdzie internet bez ograniczeń?
    Nie uważam ze laptop za 1000zł albo internet za 1200zł to drogo ani
    tanio. To kwestia zasobności portwela. Ale jak ktoś chce kupić komputer
    za 1000zł i zapłacić 1200 (lub wiecej) za możliwość korzystania z ( dość
    ograniczonego) netu, (a całość ma być _tanio_) to coś tu nie pasuje...

    ToMasz

  • 17. Data: 2009-04-14 19:34:38
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 21:00:44 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > za 1000zł i zapłacić 1200 (lub wiecej) za możliwość korzystania z ( dość
    > ograniczonego) netu, (a całość ma być _tanio_) to coś tu nie pasuje...

    Co tu nie pasuje? Pytający chce mieć mobilny net, więc pewnie zorientował
    się jakie to są koszty i ograniczenia. Chce mieć także laptopa, ale nie
    chce płacić za niego sporo więcej niż 1000 zł, jeśli to nie będzie
    uzasadnione. Co w tym dziwnego?

    --
    GLaF

  • 18. Data: 2009-04-15 04:47:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > A wiesz, że cały czas walczę z mailami pisanymi w HTMLu?

    Kiedyś walczono z koleją żelazną ;)

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 19. Data: 2009-04-15 08:19:01
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    > Widzisz różnicę między "lekkim" językiem opisu struktury
    > dokumentu tekstowego, a przebajerowanym środowiskiem do
    > tworzenia aplikacji multimedialnych? Bo ja widzę.

    Słowo "lekki" jest obiektywne i nie jest jednoznaczne. Kiedyś lekki był goły
    tekst, bo każdy 386 sobie z nim doskonale radził. Później lekki był tekst z
    grafiką na każdej stronie www, bo systemowe środowisko graficzne zadomowiło
    się na dobre. Mysle, ze nawet mozna zaryzykowac stwierdzene ze dzisiaj lekki
    jest flash na www.
    Dzisiaj masowo nie produkuje się procesorów do desktopów 300-400MHz. Nikt
    nie chce zostawać w tyle. Kupując dzisiejszy komputer dostajesz jakieś
    1.5GHz w laptopach a 2.0GHz w deskoptach na dzień dobry. Technika idzie do
    przodu i dzisiejsze 1.5GHz wcale nie musi być tak bateriożerne nawet jak
    dawne 400MHz. Nawet netbooki mają 1.6GHz jako standard.
    Nie twierdzę, że należy gonić za gigahercami w zegarach taktujących, ale
    skoro dzisiaj taki mamy standard (a prądożerność taką jak kiedyś w
    wolniejszych zegarach) pozwalający na wygodne przeglądanie internetu wraz z
    obiektami flash to czemu się cofać?

    Że już nie wspomne, że częstotliwość zegara bywa pojęciem względnym...

    --
    rb

  • 20. Data: 2009-04-15 13:08:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> wrote in message

    > A ile oni sobie za to liczą miesięcznie (oczywiście chodzi mi o mobilnego
    > neta wraz z tym laptopem)? .

    Strone Orange ktos wylaczyl? :)