  • 1. Data: 2009-04-13 08:12:22
    Temat: mobo 775
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Chciałbym jakieś mobo na 775 co by miało PCIE x16, drugie PCIE >= x4, i
    po dwa PCI i PCIE x1. Płyta powinna wspierać DDR2, mieć porządne
    chłodzenie pasywne i dobre oszczedzanie energii (szczególnie w idle).
    Zastanawiam się nad:
    MSI p45 platinum
    ASUS p5q delux
    Gigabyte GA-EP45-UD3P

    MSI wygląda, porządnie, według testów prądu mało żre a chłodzenie działą
    bardzo dobrze. Niestety w co którejś recenzji/opinii trafiam na
    stwierdzenie, że nie działa z wieloma modułami pamięci, albo nie dała się
    uruchomić albo wieszała się.
    Asus energooszczędność równie dobra, chłodzenie już chyba nie tak dobre,
    nigdzie testów nie udało mi się znaleźć. W wersji PRO NB potrafi mocno
    się nagrzać, wersja P5QL-E nie grzeje się już tak bardzo a wygląda, że
    radiator na NB słabszy.
    Gigabyte: nie znalazłem dokładnych testów.

    Więc którą z tych płyt (albo innych) płyt polecacie? Dobrze by było gdyby
    miała możliwie najmniej róznych świecących diod no i by wytrzymała
    conajmniej 5 lat bez problemów (wiem, cięzko to przewidzieć)?

    --
    . JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
    . mail: rmrmg(at)wp(dot)pl | przy odpowiednim

  • 2. Data: 2009-04-14 21:06:47
    Temat: Re: mobo 775
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    rmrmg pisze:
> [...]

    > nigdzie testów nie udało mi się znaleźć. W wersji PRO NB potrafi mocno
    > się nagrzać, wersja P5QL-E nie grzeje się już tak bardzo a wygląda, że

    dokladnie taki model mam od dluzszych paru miesiecy. Wszystko gra i
    trabi bez najmniejszych problemow. Grzania wielkiego nie ma. Przy
    chlodzeniu wspomaganym przez obieg powodowany wentylatorem procesora.
    Jesli proc jest chlodzony pasywnie, asus daje ci wentylatory do montazu.

    Polecam.

    --
    grafi
    Asus P5Q Dlx|Intel Q...@...0GHz+Thermalright U-120extreme+NoctuaP112|8GB

  • 3. Data: 2009-04-15 11:14:47
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 23:06:47 +0200, grafi napisał(a):

> [...]
    > chlodzeniu wspomaganym przez obieg powodowany wentylatorem procesora.
    > Jesli proc jest chlodzony pasywnie, asus daje ci wentylatory do montazu.

    Czym chłodzisz CPU (jak ta płyta zachowuje się z ciężkimi radiatorami
    CPU)?

  • 4. Data: 2009-04-15 11:51:33
    Od: grafi <g...@x...poczta.onet.pl>

    rmrmg pisze:

    > Czym chłodzisz CPU (jak ta płyta zachowuje się z ciężkimi radiatorami
    > CPU)?

    U-120extreme+NoctuaP112, czyli ciężki zestaw, ale płyta trzyma sie ok.

  • 5. Data: 2009-04-15 12:01:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rmrmg" <i...@s...atu.re> napisał w wiadomości grup
    > Czym chłodzisz CPU (jak ta płyta zachowuje się z ciężkimi radiatorami
    > CPU)?

    Płyta główna wytrzyma chłodzenie o wadze 1 kg.

  • 6. Data: 2009-04-15 12:19:13
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 14:01:03 +0200, qwerty napisał(a):

    > Płyta główna wytrzyma chłodzenie o wadze 1 kg.

    Wytrzyma czyli co? Nie złamie się, wygięcia będą bezpiecznie małe?
    Najważniejsze pytanie to jednak jak długo będzie wstanie wytrzymać.