  • 1. Data: 2009-04-12 21:55:47
    Temat: banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
    Od: b...@i...pl

    Witajcie,

    Skladam komputery od dosc dlugiego czasu i nie spotkalem sie z taka sytuacja,
    banalna do opisania, idiotyczna do zrozumienia, ale moze ktos bedzie meic jakis
    pomysl.

    Nowo zlozony komputer nie dziala u czlowieka w domu na jego wiekowym
    kineskopowym monitorze. Komputer sie wlacza, wiatraki sie kreca, lampki sie
    pala, ale monitor nie reaguje - czarny ekran. Monitor na pewno jest ok, bo
    stary komputer na tym starym monitorze - dziala.

    Jednak nowo zlozony komputer tez jest ok, bo na moim monitorze LCD (tez juz ma
    pare dobrych lat) dziala...

    Oba monitory z wejsciami anaogowymi.
    Zeby zagmatwac banalna sytuacje dodam, ze ten nowy komputer dzialal na starym
    monitorze czlowieka przez jakies 20 minut do czasu resetu po instalacji
    windowsa. Po resecie juz dzialac nie chcial.

    Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-04-12 22:19:43
    Temat: Re: banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacja,
    > banalna do opisania, idiotyczna do zrozumienia, ale moze ktos bedzie meic

    Tzn. jak długi jest ten czas?

> [...]
    > pala, ale monitor nie reaguje - czarny ekran. Monitor na pewno jest ok, bo
    > stary komputer na tym starym monitorze - dziala.

    Co znaczy wiekowy? Z którego konkretnie roku? I ile ma cali?

> [...]
    > monitorze czlowieka przez jakies 20 minut do czasu resetu po instalacji
    > windowsa. Po resecie juz dzialac nie chcial.

    Resecie czy restarcie? ;)

    > Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

    Mam pomysł, ale byłoby fajnie jakbyś określił wiek monitora i konfig nowego
    kompa.
    Pozdrawiam
    P.S. Skąd jesteś?

  • 3. Data: 2009-04-12 22:29:00
    Od: b...@i...pl

    > Tzn. jak długi jest ten czas?

    Tak ze zlosliwosci pytasz, czy po to zeby okreslic moje zdolnosci?
    Grzebe w komputerach od czasu XT/286, czyli od czasow wrzucana wszystkiego przy
    pomocy himem.sys do pamieci wyzszej zeby byc bliskim odzyskania jak najwiekszej
    pamieci 640 kb.

    > Co znaczy wiekowy? Z którego konkretnie roku? I ile ma cali?

    14", kineskopowy. Jaki wiek dokladnie - nie wiem. Ma z 5-6 lat pewnie. Ale
    ten "stary" komputer jest 2,4 GHZ P4 wiec bez jaj.
    Poza tym przez jakis czas na nim dzialal.

    > Resecie czy restarcie? ;)

    Eh... jedno powoduje drugie. A tak naprawde najpierw byl restart (instalatora
    windows), a potem resety z przycisku. A nawet odlaczenie pradu z kabelka.
    Efek taki sam = brak efektu.

    > Mam pomysł, ale byłoby fajnie jakbyś określił wiek monitora i konfig nowego
    > kompa.

    Wiek monitora okreslilem wyzej.
    Komputer ? Celeron Duo, 2 GB RAM, rozumiem ze najbardziej ciekawi cie plyta
    glowna, a dokladniej zintegrowana karta graficzna: Asus P5QL-CM - wszystko
    zintegrowane.
    Ale generalnie nie wiem co myslec o sytuacji ze monitor najpierw dziala z 15-20
    minut, a potem juz nie chce... A chce nadal na innym komputerze.

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 4. Data: 2009-04-12 22:39:55
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    b...@i...pl pisze:
> [...]
    > kineskopowym monitorze. Komputer sie wlacza, wiatraki sie kreca, lampki sie
    > pala, ale monitor nie reaguje - czarny ekran.
    Komp nie odpala czy sam windows nie odpala ?

    Jeśli komp w ogóle nie daje obrazu na ekran to dziwne, podepnij lcd,
    zainstaluj crt jako drugi ekran i póżniej odłącz lcd :]

    jeśli XP nie odpala to wystarczy f8 - włącz tryb VGA

  • 5. Data: 2009-04-12 22:40:41
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > przy
    > pomocy himem.sys do pamieci wyzszej zeby byc bliskim odzyskania jak

    Nie pytam ze złośliwości. Chciałem się dowiedzieć czy masz doświadczenia z
    monitorami CRT.

    > 14", kineskopowy. Jaki wiek dokladnie - nie wiem. Ma z 5-6 lat pewnie. Ale
    > ten "stary" komputer jest 2,4 GHZ P4 wiec bez jaj.
    > Poza tym przez jakis czas na nim dzialal.

    14 cali to prehistoria odleglejsza niż 5-6 lat :)

    > Eh... jedno powoduje drugie. A tak naprawde najpierw byl restart
    > (instalatora
    > windows), a potem resety z przycisku. A nawet odlaczenie pradu z kabelka.
    > Efek taki sam = brak efektu.

    Restart=reset? Mam nadzieje że żartujesz :)

> [...]
    > 15-20
    > minut, a potem juz nie chce... A chce nadal na innym komputerze.

    Działał na windzie? Z pierwszego postu wynika że przestał działać dopiero po
    instalacji windy. A to różnica! Więc jak było w rzeczywistości?
    Nie napisałeś skąd jesteś. W Krakowie lub okolicach moge spróbować pomóc.
    Dalej to raczej nie za bardzo opłacalne. Dla klienta oczywiście :)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-04-12 22:43:11
    Od: b...@i...pl

    > Komp nie odpala czy sam windows nie odpala ?

    Caly komp - ekran "czarny", mimo ze bebechy sie kręcą.

    > Jeśli komp w ogóle nie daje obrazu na ekran to dziwne, podepnij lcd,
    > zainstaluj crt jako drugi ekran i póżniej odłącz lcd :]

    No jest taka mozliwosc, bo plyta glowna ma zintegrowana karte gra z dwoma
    wyjsciami, tylko ze LCD (ktory to moj LCD ma wejscie i cyfrowe i analogowe),
    dziala na obu typach wejsc. Wiec to nie problem tego ktorym wyjscie komunikuje
    sie komputer z monitorem, tylko.. no wlasnie... tego ze cos padlo w monitorze
    CRT, co powoduje ze czyta stare karty graficzne, a nowe nie ??? Przeciez to
    niemozliwe ? :)

    > jeśli XP nie odpala to wystarczy f8 - włącz tryb VGA

    hint: black screen of death from the very begining ;)

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 7. Data: 2009-04-12 22:47:20
    Od: b...@i...pl

    > Działał na windzie? Z pierwszego postu wynika że przestał działać dopiero po
    > instalacji windy. A to różnica! Więc jak było w rzeczywistości?

    Ja tam wszystko nadal rozumiem czytajac pierwszego posta.
    Ale wyjasnie na wszelki wypadek:

    Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut. W tym czasie XP sie
    przegrywal z CD na HDD. Potem jak to XP ma w zwyczaju poprosil o restart zeby
    kontynuowac instalacje. Zrobione. Komputer nie wstal po restarcie.
    Nie windows - KOMPUTER. Brak nawet Biosu na monitorze.

    > Nie napisałeś skąd jesteś. W Krakowie lub okolicach moge spróbować pomóc.
    > Dalej to raczej nie za bardzo opłacalne. Dla klienta oczywiście :)

    Jestem z ok 300 km od Krakowa :)

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 8. Data: 2009-04-12 22:58:20
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <b...@i...pl> napisał:

    > plyta glowna ma zintegrowana karte gra z dwoma wyjsciami,

    Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego przez
    przejściówkę?

    JoteR

  • 9. Data: 2009-04-12 23:02:55
    Od: b...@i...pl

    > Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego przez
    > przejściówkę?
    >
    > JoteR

    Jeszcze nie. Wszelkie dodatkowe proby zrobie jutro jak przyjedzie do mnie nie
    tylko sam komputer ale tez ten monitor :) Sam jestem ciekaw...napisalem o tym,
    bo tak na logike, to probowac mozna wszystkiego (np tez takich rzeczy o ktorych
    piszesz), tylko... to nielogiczne :)
    Jak nie zadziala to co piszesz, to bedzie znaczylo ze powodem nie byl typ
    wyjscia z karty sieciowej.
    A jak zadziala, to o czym to bedzie swiadczyc ? Ze wyjscie analogowe w tej
    karcie lubi jedne monitory a inne nie, a wyjscie cyfrowej lubi wszystkie
    monitory ? :>

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 10. Data: 2009-04-13 05:59:46
    Od: Dusha <_@_._>

    b...@i...pl pisze:
    > Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

    Zbyt wysokiej rozdzielczości ustawionej?