  • 1. Data: 2009-04-12 21:04:34
    Temat: Obróbka filmów fullHD - jaki sprzęt?
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Witam!

    Obecnie posiadam komputer:
    Core 2 Duo e6300,
    3GB ram geil 800mhz ultra cas 4,
    GeForce 7900GS galaxy,
    Dyski 7200rpm na sata.
    oraz kamerę Canon HF-10

    Następnie chciałbym zgrać materiał, obrobić w programie oraz zakodować w
    np. x264 i fullHD oraz w x264 oraz 720p.

    1) Problem pojawia się, już gdy chcę obejrzeć film zgrany w AVCHD z
    kamery - obraz przycina się - przeskakuje.
    2) Następnie bardzo długo trwa "renderowanie"? filmu w programie do
    obróbki, wszystko jest mozolne i powolne (ale to akurat najmniejszy
    problem).
    3) Po zakodowaniu i odtworzeniu zakodowanego filmu obraz znowu się
    przycina, nie było tego w normalnym odtwarzaniu filmów fullHD
    zakodowanych w x264. Rozumiem, że na innych komputerach również mój
    zakodowany plik by się zacinał, nawet jeśli niezakodowany by chodził
    płynnie?

    Co należy wymienić w sprzęcie, aby powyższe problemy nie miały miejsca?
    Chodzi mi po myśli (mimo wszystko kupie któregoś) kupno MacBooka 13" 2GB
    ram, 2.4GHZ, 250GB, GF9400m - czy ten sprzęt da rade z OS Xem to obrobić?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 2. Data: 2009-04-12 22:35:15
    Temat: Re: Obróbka filmów fullHD - jaki sprzęt?
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    ulong pisze:
> [...]
    >
    > Następnie chciałbym zgrać materiał, obrobić w programie oraz zakodować w
    > np. x264 i fullHD oraz w x264 oraz 720p.

    W zasadzie całą winę ponosi procek, ale nvidia CUDA w najnowszych
    kartach daje podobno sporego kopa przy obróbce video, ale nie miałem
    tego w rękach więc piszę że PODOBNO.

    Obróbka filmów w 720p czy 1080p na najnowszym sprzęcie nawet 4
    rdzeniowym to i tak męka. Weź pod uwagę że zwykłe DVD-Video to obraz PAL
    720x576 a mimo to ripowanie godziny filmu do h264 zajmuje w zależności
    od jakości efektu końcowego minimum godzinę ( 2-pass ). Obraz HD to
    kilka razy więcej danych do przetworzenia więc nie dziw się że 30
    minutowy film z kamerki z dodanymi efektami robi ci się 4 godziny.
    Ja bym sobie sprawił dwa kompy , jeden do zgrywania filmów z kamery (
    czyli zwykły komp ( może być laptop) z usb i firewire + 500 GB WD RE, i
    drugi do samej obróbki zgranego już materiału - komp 2 albo 4 rdzenie z
    grafą nvidia 9xxx, i minimum dwoma dyskami WD RE.
    Laptopy sobie daruj bo tutaj nawet dyski 7200 obrotów nie pomogą bo gdy
    w grę wchodzi mobilność to wydajność zawsze jest na końcu.

  • 3. Data: 2009-04-13 07:28:12
    Od: mt <m...@m...pl>

    ulong pisze:
> [...]
    > ram, 2.4GHZ, 250GB, GF9400m - czy ten sprzęt da rade z OS Xem to obrobić?

    Komputer jest Ok ale wypadalo by sie zaopatrzyc w sprzetowy
    koder-dekoder x264 .

  • 4. Data: 2009-04-13 08:33:47
    Od: ulong <w...@w...pl>

    mt pisze:
    > Komputer jest Ok ale wypadalo by sie zaopatrzyc w sprzetowy
    > koder-dekoder x264 .
    Hmmm, coś więcej na ten temat?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 5. Data: 2009-04-13 09:38:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Brodi" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > samej obróbki zgranego już materiału - komp 2 albo 4 rdzenie z grafą nvidia

    2 rdzenie to za mało. Przerabiam dvd->x.264 na CoreDuo i mam tylko 10-12 fps.
    Tutaj quad by nie wyrabiał. Raczej brałbym core i7 (4 rdzenie z HT). To już
    powinno zadowolić tempo. Niestety drogo, więc mało opłacalne. :(

  • 6. Data: 2009-04-13 09:48:50
    Od: mt <m...@m...pl>

    ulong pisze:
    > Hmmm, coś więcej na ten temat?

    Najprosciej bylo by kupic kamere ktory nagrywa strumien w x264,
    strumien DV zakladam ze zgrywasz przez Firewire i teoretycznie z
    odtwarzaniem takowego nie powinno byc problemu na tym sprzecie.
    Sprawdz czy nie masz jakichs antywirusow albo innych smieciowych
    aplikacji uruchomionych ktore wywoluja efekt rwania, zdefragmentuj dysk
    itp. Na koder sprzetowy raczej nie bedzie cie stac wiec zacznij od
    optymalizacji systemu. Ewentualnie kup na allegro tani koder x264 i nie
    bedzie rwalo i bedzie realtime oczywiscie o jakosci zapomnij, zreszta ta
    kamera z taka rozdzielczoscia to zabawka nie HD.

  • 7. Data: 2009-04-13 10:14:12
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > W zasadzie całą winę ponosi procek, ale nvidia CUDA w najnowszych
    > kartach daje podobno sporego kopa przy obróbce video, ale nie miałem

    NIby jak?

    zyga

  • 8. Data: 2009-04-13 16:07:03
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    nie rob renderingu takiego materialu, po co!
    zastanow sie, w starych kamerach SD sie cos poprawialo nie w HD
    nie rozumiem po co caly film przerabiac

  • 9. Data: 2009-04-13 18:05:41
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Seba_Fan pisze:
    > nie rob renderingu takiego materialu, po co!
    > zastanow sie, w starych kamerach SD sie cos poprawialo nie w HD
    > nie rozumiem po co caly film przerabiac
    Hmm... chodzi mi o to, żeby zakodować go w x264, aby mniej zajmował oraz
    inne osoby mogły go bez problemu oglądać.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 10. Data: 2009-04-13 18:56:56