  • 11. Data: 2009-05-24 21:36:38
    Temat: Re: Laptopy 12-13" z SSD
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Klaudia pisze:

    > No właśnie! Coraz częściej czytam: "Refurbished"! Co to dokładnie jest, jak to
    > robią i kto, czy tylko Dell?

    Znaczy tyle że sprzęt używany ale odnowiony :) Historia produktu raczej
    nieznana, przykładowo może być tak że klient kiedyś oddał zepsuty do
    producenta a ten postarał się żeby był "jak nowy" i dalej zapakowawszy
    sprzedaje. Praktyka taka całkowicie legalna i oficjalna i powszechna nie
    tylko u Della oczywiście.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 12. Data: 2009-05-25 07:13:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

> [...]

    Jeszcze nie ma sensownych dysków SSD. Poza koszmarnie drogimi
    profesjonałami. Proponuję się wstrzymać zamiast prosić się o kłopoty.

    > Osobiście uważam że szybkie HDD są lepsze niż SSD, i wolę wymienić kilka
    > razy HDD niż wsadzić SSD. Zresztą nie ma tak dużych SSD żeby zastąpić
    > HDD.

    W pełni popieram, zwłaszcza, że raczej trzeba mówić o wymianie kilku SSD w
    czasie życia jednego HDD. A nie odwrotnie.

  • 13. Data: 2009-05-25 09:34:15
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W pełni popieram, zwłaszcza, że raczej trzeba mówić o wymianie kilku SSD w
    > czasie życia jednego HDD. A nie odwrotnie.

    To jest ciekawostka, bo producenci dyskow SSD, np serii OCZ VERTEX, daja 1
    500 000 godzin MTBF...
    Wlasnie przymierzam sie do zakupu pod system wersji 30GB takiego dyskacza...
    i troszku sie wacham ;)

    --
    doom3

  • 14. Data: 2009-05-25 09:42:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr M" gvcel9$s03$...@i...gazeta.pl

> [...]
    sprzedaje. Praktyka taka całkowicie legalna i
    > oficjalna i powszechna nie tylko u Della oczywiście.

    Czyli tekturowe pudełko będzie nowe? To najważniejsze... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-05-25 09:45:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mzmich88" gvbvja$bon$...@i...gazeta.pl

    > czym sprawdzam reallocated sectors?

    Tym, co czyta SMARTa. Ja do tej pory nie miałem ani jednego takiego sektora.
    Ciekawe, w jakich to dyskach Twój przedpiśca miał. ;)

    Teraz mam zapuszczony CrystalDiskInfo -- potrafi pokazać herezje,
    ale jedna chwila po przywołaniu go do porządku i jest OK.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-05-25 09:46:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Saiko Kila" j...@s...pl

    > Może przykład programu pod windę: CrystalDiskInfo, jest wersja przenośna
    > której nie trzeba instalować, podaje dane SMART HDD i SSD, sprawdza
    > język systemowy i wyświetla dane po polsku w polskim systemie (z
    > wyjątkiem niektórych nazw pól).

    U mnie wszystko wyświetla po polsku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2009-05-25 09:52:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "doom3" gvdomp$2par$...@n...ipartners.pl

> [...]

    godzin MTBF...
    > Wlasnie przymierzam sie do zakupu pod system wersji 30GB takiego dyskacza... i

    IMO obecne dyski (czy HDD, czy SSD) notebookowe są prawie niezniszczalne,
    o ile nie są prane w pralkach automatycznych czy rozjeżdżane czołgami. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-05-25 11:16:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To jest ciekawostka, bo producenci dyskow SSD, np serii OCZ VERTEX, daja 1
    > Wlasnie przymierzam sie do zakupu pod system wersji 30GB takiego

    Dysk SSD nie pracuje na godziny. Zużywa się od zapisywania. Więc taki
    parametr jak MTBF nie ma większego sensu.

  • 19. Data: 2009-05-25 15:32:33
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jest ciekawostka, bo producenci dyskow SSD, np serii OCZ VERTEX, daja 1
    > 500 000 godzin MTBF...

    Tyle tylko że problem dysków SSD leży w ograniczonej ilości cykli zapisu a
    nie czasie działania więc paramtert IMO bez sensu.

  • 20. Data: 2009-05-25 15:35:56
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Klaudia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam ponownie! Rozglądam się za laptopem mobilnym 12-13" i zauważyłam, że
    > pojawiły się laptopy z dyskami 64 GB SSD -dyskami flash. Co o tym
    > sądzicie? Czy
    > te dyski są trwałe?

    A jaką odpowiedź można dać na takie pytanie skoro technologia upowszechia
    się dopiero od roku ? Czy info że wytrzymują rok jest dla ciebie pomocne ?
    pamiętaj też że czas życia dysku SSD zalezy od tego do czego go uzywasz -
    maja ograniczoną ilość cykli zapisu (fizycznie zuzycie) i jeden zajedzie
    taki dysk po 5 latach a inny szybciej .....