  • 1. Data: 2009-05-24 09:25:59
    Temat: Laptopy 12-13" z SSD
    Od: "Klaudia" <m...@o...pl>

    Witam ponownie! Rozglądam się za laptopem mobilnym 12-13" i zauważyłam, że
    pojawiły się laptopy z dyskami 64 GB SSD -dyskami flash. Co o tym sądzicie? Czy
    te dyski są trwałe? Ponadto jakie lapki 12-13" posiadają te napędy i są bez
    wewn. napędów DVD? B. proszę o naprowadzenie.
    Ten:
    http://www.allegro.pl/item642922891_dell_xps_m1330_c
    2d_2_5ghz_64ssd_led_torba_1019.html

    jest fajny, ale ma DVD i trochę za drogi :) Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-24 13:06:19
    Temat: Re: Laptopy 12-13" z SSD
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Klaudia pisze:

    > jest fajny, ale ma DVD i trochę za drogi :) Pozdrawiam

    fajny = drogi

    a dodatkowo jeszcze używany bo "Refurbished by Dell"

    --
    pzdr, Piotr M

  • 3. Data: 2009-05-24 13:27:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Klaudia pisze:
> [...]
    > http://www.allegro.pl/item642922891_dell_xps_m1330_c
    2d_2_5ghz_64ssd_led_torba_1019.html

    > jest fajny, ale ma DVD i trochę za drogi :) Pozdrawiam
    To kup tańszy, a dysk SSD kup osobno.
    Skoro obecnie sensowne dyski SSD kosztują po 500-1000zł conajmniej, i są
    to nowości, to czego oczekujesz w laptopie 'refurbished' czyli
    odnawianym czyli mającym ileśtam już miesięcy, plus ileś miesięcy od
    wyprodukowania dysku do jego zamontowania itd. W skrócie - to nie będzie
    nowość. Ani też nie ma co się spodziewać dysku za 1000zł w laptopie za
    1999zł ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-05-24 16:52:17
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces BartekK <s...@N...org> zwrócił błąd:

> [...]
    > wyprodukowania dysku do jego zamontowania itd. W skrócie - to nie będzie
    > nowość. Ani też nie ma co się spodziewać dysku za 1000zł w laptopie za

    Sam Refurbish nie oznacza że dysk jest do d. - ja kupowałem kilka lapków
    refurbished i wszystkie miały nowe dyski (sony i hp). Ten z którego
    piszę posta kupiłem właśnie w ten sposób, jakieś 7 lat temu. Przy czym
    ja zawsze wymieniam HDD kiedy zaczyna mieć za dużo reallocated sectors
    (choć każdy z tych dysków jeszcze mi służy w innej roli), nie wiem
    jednak w jaki sposób zużycie raportują dyski SSD. Tam może być trudniej
    ocenić ile czasu zostało do poważnej awarii.

    Osobiście uważam że szybkie HDD są lepsze niż SSD, i wolę wymienić kilka
    razy HDD niż wsadzić SSD. Zresztą nie ma tak dużych SSD żeby zastąpić
    HDD.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 5. Data: 2009-05-24 17:19:33
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    czym sprawdzam reallocated sectors?

    m.

  • 6. Data: 2009-05-24 17:40:36
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces mzmich88 <U...@p...fm> zwrócił błąd:
    > czym sprawdzam reallocated sectors?

    Na kupionym lapku refurbished najlepiej sprawdzić trzy rzeczy:
    reallocated sectors (ma być zero), pending (też zero) i ile razy był
    włączany/cyklowany (powinno być mało, kilka lub kilkanaście chyba że
    przyznają że dysk używany). To dane ze SMARTa dysku więc trzeba użyć
    programu do tego, w systemie windows chyba nie ma w standardzie.

  • 7. Data: 2009-05-24 17:50:38
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> zwrócił błąd:
> [...]
    > przyznają że dysk używany). To dane ze SMARTa dysku więc trzeba użyć
    > programu do tego, w systemie windows chyba nie ma w standardzie.

    Może przykład programu pod windę: CrystalDiskInfo, jest wersja przenośna
    której nie trzeba instalować, podaje dane SMART HDD i SSD, sprawdza
    język systemowy i wyświetla dane po polsku w polskim systemie (z
    wyjątkiem nazw pól).

  • 8. Data: 2009-05-24 17:51:52
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    której nie trzeba instalować, podaje dane SMART HDD i SSD, sprawdza
    język systemowy i wyświetla dane po polsku w polskim systemie (z
    wyjątkiem niektórych nazw pól).

  • 9. Data: 2009-05-24 20:34:04
    Od: "Klaudia" <m...@o...pl>

    > fajny = drogi
    >
    > a dodatkowo jeszcze używany bo "Refurbished by Dell"
    >
    > --
    > pzdr, Piotr M

    No właśnie! Coraz częściej czytam: "Refurbished"! Co to dokładnie jest, jak to
    robią i kto, czy tylko Dell?

  • 10. Data: 2009-05-24 20:40:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 24 May 2009 13:40:36 -0400, Saiko Kila napisał(a):

    > reallocated sectors (ma być zero)

    Tu nieco przesadzasz, ja na fabrycznie nowym dysku od WD miałem chyba 4.
    I to w niczym nie przeszkadzało, nowe się nie pojawiły przez dobrych
    parę lat.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138