  • 61. Data: 2010-11-04 21:43:22
    Temat: Re: "Laseroooptyka"
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > 3 wymiary? Wg mnie średnica bębna z nawiniętą taśmą będzie taka sama
    > niezależnie czy rura ma długość 10cm czy 10m. O ile oczywiście taśma ma
    > szerokość całej rury.

    Wiesz, podszedł praktyczniej dla siebie, przeszedł przez wagę :)

    Miłego Adamie.
    Irek.N.

  • 62. Data: 2010-11-05 20:48:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-04 22:43 Irek N. napisał(a):

    > Wiesz, podszedł praktyczniej dla siebie, przeszedł przez wagę :)

    :-o

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 63. Data: 2010-11-07 10:21:07
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2010-11-02 20:16, Irek N. pisze:

    > Ech konstruktorzy,fachowcy...
    > Szukam takowych i parę osób przewinąłem przez _testy_.

    Szukasz takich jak opisałeś gdzieś tam kiedyś w wątku o znajomości uC?
    Bo piszesz tu znów o ślusarzach...

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 64. Data: 2010-11-07 13:01:38
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Szukasz takich jak opisałeś gdzieś tam kiedyś w wątku o znajomości uC?
    > Bo piszesz tu znów o ślusarzach...

    Tym razem nie, wakat już obsadzony.
    Ja natomiast z 3 wakatów u siebie (w B-B) w pół roku zdołałem obsadzić
    tylko jeden. Nadal szukam ślusarza maszynowego oraz operatora CNC
    (frezowanie).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 65. Data: 2010-11-13 00:07:49
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Ciesz&ecirc; si&ecirc; &iquest;e mog&sup3;em pomóc :)
    >
    > Gejzero

    Jesli mozna to chce jeszcze ponudzic. Zestawilem prosty uklad; diode swiecaca
    (niby laserowa) i fotodiode PIN podobno szybka. Te fotodiode podlaczylem
    bezposrednio do koncentryka, ktorego drugi koniec wlaczylem do oscyloskopu 100
    MHz. Uklad podobny o ile nie identyczny do jedengo ze schematow w tym co mi
    poleciles.
    I niby dziala ale zupelnie inaczej niz sobie to wyobrazalem. Te diode swiecaca
    laserek, musze zasilac pradem "zmodulowanym".
    Jesli zasile ja z baterii, fotodioda nie daje zadnej odpowiedzi. Na zakresie
    2 mV na ekranie linia, maly szum. Innymi slowy jesli swiatlo generowane przez
    ten laserek swieci swiatlem ciaglym, fotodioda nie reaguje.
    Czy to jest normalne? Gdy na drodze swiatla ustawiam przeslone i ja odslaniem
    powstaje duzy impuls, ktory natychmiast zanika.
    Gdy mi sie bateria wyczerpala zasililem ten laserek z zasilacza. Wtedy
    fotodioda dawala rozne przebiegi czesto losowe, raz byla to pila innym razem
    cos sinusoidopodobnego. Po analizie okazalo sie, ze otrzymywalem sygnal
    tetnienia pradu zasilacza zasilajacego ten laserek.
    Z tego wniosek, ze dioda swiecaca musi byc zasilana napieciem modulowanym,
    chocby tetniacym, wtedy reaguje.
    Chyba powinna dac jakis przebieg, chocby szum gdy ja oswietle swiatlem
    ciaglym, niemodulowanym.
    W niedziele jade na miesiac do Polski chetnie bym Cie naszedl jesli na
    jakichs warunkach oczywiscie moglbys mi cos doradzic czy pomoc w realizacji
    mego hobby. Prosze o ew. odpowiedz na priw, adres jest korekt.

    Pzdr.
    Tornad

  • 66. Data: 2010-11-13 09:35:54
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/11/2010 00:07, Tornad wrote:
> [...]
    > MHz. Uklad podobny o ile nie identyczny do jedengo ze schematow w tym co mi

    Fotodioda powinna byc spolaryzowana i wlaczona zaporowo. Jest wtedy
    znacznie szybsza (bo pojemnosc zlacza jest spolaryzowana). Jak chcesz
    jescze szybciej to podlacz ja do opampa, np uklad 5 z tego linku:
    http://sales.hamamatsu.com/assets/applications/SSD/s
    i_pd_circuit_examples.pdf

> [...]
    > 2 mV na ekranie linia, maly szum. Innymi slowy jesli swiatlo generowane przez
    > ten laserek swieci swiatlem ciaglym, fotodioda nie reaguje.

    Cos musisz miec zle. Nie masz tam nigdzie szeregowo kondensatora?

    > Czy to jest normalne? Gdy na drodze swiatla ustawiam przeslone i ja odslaniem
    > powstaje duzy impuls, ktory natychmiast zanika.

    Dokladnie - rozniczkujesz gdzies sygnal.

> [...]
    > cos sinusoidopodobnego. Po analizie okazalo sie, ze otrzymywalem sygnal
    > tetnienia pradu zasilacza zasilajacego ten laserek.

    Moze problem nie jest z fotodioda tylko z Twoim zrodlem swiatla? Sprobuj
    na poczatek oswietlac fotodiode zwyklym LEDem i obserwowac rezultat - to
    musi dzialac.

    --
    Jerry1111

  • 67. Data: 2010-11-13 17:34:43
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jerry1111 napisał:
    > Cos musisz miec zle. Nie masz tam nigdzie szeregowo kondensatora?

    Na wejściu oscyloskopu - blokowanie składowej stałej. Może to ten
    kondensator?

  • 68. Data: 2010-11-13 18:33:40
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > U&iquest;ytkownik Jerry1111 napisa&sup3;:
    >
    > Na wej&para;ciu oscyloskopu - blokowanie sk&sup3;adowej sta&sup3;ej. Mo&iquest;e to
    ten
    > kondensator?

    No chyba tak, dzieki za trafna diagnoze. Na wejsciu oscyloskopu mam kilka
    opcji w tym jedna DC czyli prad staly. A ja mierzylam na wszystkich za
    wyjatkiem tego wlasnie... Na pewno te wejscia m.in z filrami gorno i dolno
    przepustowymi maja w szeregu jakies kondensatory.
    Wlasciwie to sie sam sobie dziwie, ze na to nie wpadlem bo sonde czyli
    koncowke kabla musialem rozbebeszyc by zewrzec malenkie kondensatorki i
    wypieprzyc jakies rownie mikroskopije rezystorki i dwie diodki do tego. Tak,
    ze uzyskalem galwaniczne sprzezenie z wejsciem oscyloskopu, ale jakos uszlo
    mojej uwadze to co napisales. Dziekuje zarowno Tobie jak i Jerremu za odzew i
    trafne diagnozy.
    Niestety jutro na miesiac jade do Polski i moj projekt bedzie spokojnie
    czekal na moj powrot na polce, az tu wroce. Ale przynajmniej bede spokojnie
    kombinowal co dalej.

    Pzdr.
    Tornad