  • 1. Data: 2010-11-01 17:50:42
    Temat: "Laseroooptyka"
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    Mam wielka prosbe do wszechwiedzacych elektronikow.
    Potrzebuje zmodulowac swiatlo czerwonego lasera stabilna czestotliwoscia w
    granicach 80-90 MHz.
    Wyobrazam to sobie jako zmontowanie czy wyluskanie z jakiegos odbiornika
    czestotliwosci oscylatora w tym zakresie, wzmocnienie jej na jakims
    odpowiednio szybkim wzmacniaczu tak aby na wyjsciu uzyskac te kolo 2V
    amplitudy i okolo 10 ma pradu i tym zasilac diode laserowa...
    Tylko nie wiem czy ta diodka zdazy sie zapalic i zgasnac te 80 milionow razy
    na sekunde.
    Moze sa jakies inne metody, ktorych nie znam.
    Potrzebna mi jest wiazka swiatla czerwonego przerywana z ta czestotliwoscia;
    czas przerwy moze byc rowny czasowi swiecenia. Konieczna jest dobra stabilnosc
    czestotliwosci natomiast ksztalt moze troche odbiegac od prostokata.
    Jak sie do tego zabrac?
    Pzdr.
    Tornad

  • 2. Data: 2010-11-01 18:37:39
    Temat: Re: "Laseroooptyka"
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Tornad wrote:
    > Tylko nie wiem czy ta diodka zdazy sie zapalic i zgasnac te 80
    > milionow razy na sekunde.

    wątpię

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2010-11-01 18:41:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    VSS wrote:

> [...]

    Mam takie, które można zapalić i zgasić 18 miliardów razy na sekundę. A
    lasery pikosekundowe jeszcze częściej. Więc się da, kwestia tylko czy się po
    pierwsze primo taki laser ma, a po drugie czy się ma driver do takowego.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-11-01 18:51:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > lasery pikosekundowe jeszcze częściej. Więc się da, kwestia tylko czy się
    > po pierwsze primo taki laser ma, a po drugie czy się ma driver do

    Tu masz gotowca:
    http://www.omicron-laser.de/deutsch/laser/diodenlase
    r/modulierbare-
    laser/a350.html

    Waldek

  • 5. Data: 2010-11-01 19:03:11
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > pierwsze primo taki laser ma, a po drugie czy się ma driver do takowego.

    Dzieki za odzew i info.Mnie chodzi o taki chyba pseudo-laser swiecacy punktowo
    np w "waserwadze" laserowej. Jest to polprzewodnikowa struktura swiecaca
    punktowo, scislej jest to mikroskopijny prostokacik i za pomoca soczewki to
    swiecenie zamienione jest w cienka smuge jak w zwyklej latarce. To co piszesz
    to zapewne najnowsza technika swiatlowodowa na zakresie podczerwonym. Niestety
    ja musze miec zakres widzialny. No i o zmodulowanie tej czerwonej czy
    niebieskiej smugi mi chodzi. Czyli chyba ten driver do tego bedzie konieczny.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-11-01 19:32:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-01 20:03, Tornad pisze:
> [...]
    > niebieskiej smugi mi chodzi. Czyli chyba ten driver do tego bedzie konieczny.
    Bardzo wątpię że uda się pompować taką diodę laserową z taką
    częstotliwością. Zauważ że to spora struktura, będzie miało sporą
    pojemność, którą musisz przeładować. Będą duże prądy, grzanie się - a
    prąd płynący musisz stabilizować termicznie, więc okaże się ze budujesz
    termostat na 90MHz...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-11-01 19:34:36
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > A lasery pikosekundowe jeszcze częściej. Więc się da, kwestia tylko
    > czy się po pierwsze primo taki laser ma, a po drugie czy się ma

    wiadomo, ale mam wrażenie, że nie operujemy na tym pułapie finansowym.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 8. Data: 2010-11-01 19:37:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 01 Nov 2010 20:32:45 +0100, BartekK wrote:
    >Bardzo wątpię że uda się pompować taką diodę laserową z taką
    >częstotliwością. Zauważ że to spora struktura, będzie miało sporą
    >pojemność, którą musisz przeładować.

    Jakos sie jednak robi te nadajniki do swiatlowodow, teraz to chyba juz
    10Gb/s czy wiecej.

    Ale jak to nie wiem - zasilanie lasera czy modulator wiazki ?

    Nie wiem - moze ktos robi i czerwone.

    J.

  • 9. Data: 2010-11-01 20:02:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Tornad wrote:

> [...]
    > zakresie podczerwonym. Niestety ja musze miec zakres widzialny. No i o
    > zmodulowanie tej czerwonej czy niebieskiej smugi mi chodzi. Czyli chyba

    To co mam to dostałem do zabawy, bo co poniektóre struktury są dupnięte.
    Konkretnie są to diody VCSEL, 12 sztuk na jednym substracie do dość szybkich
    międzymordzi (18GByte/sec).
    Co do diody laserowej "z dolnej półki spadnięte ze stołu" to będziesz miał
    problem. Mi się udało do 5MHz. W każdym razie musisz zdrowo pompować ładunek
    do i ze struktury i to stałym prądem. Spróbuj podłączyć do drivera TTL,
    jakiegoś 74V245 lub podobnego i podkręć częstotliwość w górę od 100kHz.
    Oscyloskopem prąd mierzyć.

    Ma to być linia laserowa na soczewce cylindrycznej? Co robisz?

    Waldek

  • 10. Data: 2010-11-01 20:19:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > ładunek do i ze struktury i to stałym prądem. Spróbuj podłączyć do drivera
    > TTL, jakiegoś 74V245 lub podobnego i podkręć częstotliwość w górę od

    Jeszcze jedno. Tu masz to, co potrzebujesz, czyli modulator elektrooptyczny.
    Do kupienia też dla twojego lasera.

    http://www.thorlabs.de/NewGroupPage9.cfm?ObjectGroup
    _ID=2729

    Przed otwarciem linka walnąć setę i wygodnie usiąść.

    Waldek