  • 1. Data: 2013-07-09 23:50:27
    Temat: Lato w pełni, więc.. jakie zimówki do SUVa? :)
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    Hell-oooo :)
    Lato nam się pięknie rozwija, więc najwyższy czas zakupić zimówki.

    Kupiłem sobie zeszłego lata Hyundaia Tucsona na wielosezonowych Goodyear
    Wrangler. Oponki były już dość mocno dojechane, przejeździły zimę (i
    sprawiły się słabo), teraz już prezentują sobą (w mojej opinii) obraz
    nędzy i rozpaczy, zbliżając się do znaczników i piszcząc przy każdym
    zakręcie czy dynamiczniejszym ruszaniu.

    Jako, że wyznaję pogląd, że jak coś jest do wszystkiego
    ("wielosezonowe") to jest do dupy - chcę (póki zima przeceniona) kupić
    przyzwoite zimówki (a w styczniu kupić przyzwoite letnie ;) )

    Rozmiar: nominalnie 215/65 R16 (i chyba w tym kierunku pójdę, choć do
    teraz autko mam na "zamienniku" 235/60 R16).

    Z dotychczasowych samochodów (ale tylko "osobowe") mam pozytywne
    wrażenia z użytkowania zimowych dunlopów, pirelli, michelinek (chociaż
    mogą się okazać drogawe 4me), dębic frigo.. i negatywne porównanie z
    poprzednimi z użytkowania opon Fulda i continental.

    Polećcie coś, podpowiedzcie. Eksploatacja w 90% w mieście, ale czasem
    trzeba na wieś do rodziny skoczyć albo pojechać na narty.

  • 2. Data: 2013-07-10 11:43:20
    Temat: Re: Lato w pełni, więc.. jakie zimówki do SUVa? :)
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-07-09 23:50, scobowski pisze:
> [...]
    >
    > Polećcie coś, podpowiedzcie. Eksploatacja w 90% w mieście, ale czasem
    > trzeba na wieś do rodziny skoczyć albo pojechać na narty.

    Michelin Latitude
    Bridgestone Blizzak
    Continental ContiCrossWinter
    Barum Polaris3

  • 3. Data: 2013-07-11 10:23:33
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

> [...]
    > ("wielosezonowe") to jest do dupy - chcę (póki zima przeceniona) kupić
    > przyzwoite zimówki (a w styczniu kupić przyzwoite letnie ;) )

    jesteś pewny że tak będzie taniej? ja jakiś czas temu porównywałem i
    tanio to można było kupić zimówki po rozpoczęciu sezonu (a może pod
    koniec) - pewnie mieli już duże stany i chcieli się pozbyć na lato.
    Latem trafiłem na sporo droższe

> [...]
    > mogą się okazać drogawe 4me), dębic frigo.. i negatywne porównanie z
    > poprzednimi z użytkowania opon Fulda i continental.

    miałem do czynienia z osobówkowymi fulda cristall montero 2 14" i conti
    winter contact TS830 16" wrażenia jak najbardziej pozytywne (może ty
    miałeś inny model opon)

    Lukasz

  • 4. Data: 2013-07-14 00:35:11
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-07-10 11:43, AL pisze:

    > Michelin Latitude
    któres konkretnie? sa trzy rózne (tz. internet mówi, że były 2 sezony
    temu, teraz praktycznie nigdzie nie ma)

    > Bridgestone Blizzak
    nie, bo to bridgestone :) Naciąłem się raz, więcej nie chcę.

    > Continental ContiCrossWinter
    nie, bo to conti :) Naciąłem się raz, więcej nie chcę.

    > Barum Polaris3
    a te są pozycjonowane już jako śrenio-niższa półka (kiedyś w NRD były
    produkowane opony Barum). Mają być "premium" ;)

  • 5. Data: 2013-07-14 00:36:56
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-07-11 10:23, ddddddd pisze:

> [...]
    > tanio to można było kupić zimówki po rozpoczęciu sezonu (a może pod
    > koniec) - pewnie mieli już duże stany i chcieli się pozbyć na lato.

    Nie jestem :) ale pobieżny przegląd stron oponiarskich wskazuje, że zimą
    było 10-15% drożej. Nie wiem, czy bardziej wpływa pora roku, czy wahania
    kursów.

  • 6. Data: 2013-07-18 12:49:53
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-07-14 00:35, scobowski pisze:

    > któres konkretnie? sa trzy rózne (tz. internet mówi, że były 2 sezony
    > temu, teraz praktycznie nigdzie nie ma)

    jak zimowe to Alpin np. LA2
    sa najdrozsze - czy najlepsze?
    mam jeszcze takie letnie (fabryka dala) i jest OK.

    > nie, bo to bridgestone :) Naciąłem się raz, więcej nie chcę.

    nie wiem skad, skoro w SUVach Blizzak zbiera wlasnie jedne z najlepszych
    not.

    > nie, bo to conti :) Naciąłem się raz, więcej nie chcę.

    taki kupilem - sa klasy premium i dobrze oceniane

    > a te są pozycjonowane już jako śrenio-niższa półka (kiedyś w NRD były
    > produkowane opony Barum). Mają być "premium" ;)

    sugerowalem sie wynikami ADAC, gdzie Barum Polaris w tej polce o ktorej
    piszesz byly na szczycie. Maja swoje wady ale i zalety: cene umiarkowana.
    Ja mam letnie 18"/225/55 a zimowki 16"/215/70 - cena w oponach kolosalna.

    tu wybierz sobie cos:
    http://www.oponyturbo.pl/advanced_search_result.php?
    rodzaj_opona=4x4&sezonNo=2&sezon1=zimowe&sezon2=zimo
    we&sezon3=&manufacturers_id=&rozmiar_opona=215%2F70R
    16&x=46&y=9

    moze Nokian?

  • 7. Data: 2013-07-18 13:07:37
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-07-14 00:36, scobowski pisze:

    > Nie jestem :) ale pobieżny przegląd stron oponiarskich wskazuje, że zimą
    > było 10-15% drożej. Nie wiem, czy bardziej wpływa pora roku, czy wahania
    > kursów.

    jest jeszcze inny aspekt: rok produkcji opony.
    Jak kupisz teraz to maz szanse kupic taniej - ale opona bedzie z
    2012roku (co wcale nie umniejsza jej wlasciwosciom).

  • 8. Data: 2013-07-21 22:16:13
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-07-18 13:07, AL pisze:

    > jest jeszcze inny aspekt: rok produkcji opony.
    > Jak kupisz teraz to maz szanse kupic taniej - ale opona bedzie z
    > 2012roku (co wcale nie umniejsza jej wlasciwosciom).

    No właśnie. nie popadajmy w paranoję.

  • 9. Data: 2013-07-21 22:20:56
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-07-18 12:49, AL pisze:

> [...]
    rodzaj_opona=4x4&sezonNo=2&sezon1=zimowe&sezon2=zimo
    we&sezon3=&manufacturers_id=&rozmiar_opona=215%2F70R

    No dobra...
    A czemu nie "osobowe" opony? Są dostępne w takim rozmiarze.
    Ktoś zna praktyczną równicę między oponami "osobowymi" a tymi,
    opisywanymi "4x4" albo "SUV" ?
    Jak zaznaczyłem w pierwszym poście: nie jeżdżę w terenie. SUVy nie po to
    są :)

  • 10. Data: 2013-07-25 22:53:45
    Od: qber <a...@w...pl>

    W dniu 2013-07-21 22:16, scobowski pisze:
> [...]

    Nie pitol, Scobu, tylko na jesien przetocz swe cialo do mnie (a raczej
    naprzeciwko mnie) i cos razem ukminimy.

    Qbcio.