  • 1. Data: 2013-07-09 01:05:55
    Temat: Opel astra - dwa problemy
    Od: PiotReK <p...@g...com>

    Witam,

    od tygodnia czasami podczas jazdy delikatnie tli mi się kontrolka oleju - widoczne
    tylko wieczorami i nocami, czasami zaświeci się mocniej na sekundę i znowu się lekko
    tli. Poziom oleju oczywiście ok.

    Zastanawiam się czy to nie sam czujnik, czy kontrolka - jakby coś było nie tak z
    olejem to chyba normalnie by się paliła, a nie minimalnie tliła - jakby minimalne
    napięcie dostawała.

    Gdzie szukać przyczyny? elektryk, czy raczej mechanik?

    drugi problem:

    zaświeciła mi się kontrolka silnika :arrow: po odczytaniu błędu - czujnik spalania
    stukowego.

    Elektryk powiedział, że muszę mieć 1-pinowy czujnik w swojej astrze, byłem w 9
    sklepach, tam szukano po różnych hurtowniach i nie ma nigdzie 1-pinowych, są 2 i
    3-pinowe.

    Pytanie moje teraz, czy faktycznie mam mieć 1-pinowy skoro takich nie ma w sprzedaży
    i w hurtowniach o takich nie słyszeli ;/

    Astra I, 1996r. silnik 1.6 52kW 8v X16SZ

    Pozdrawiam,

    Piotrek

  • 2. Data: 2013-07-09 07:20:00
    Temat: Re: Opel astra - dwa problemy
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    Dnia Mon, 08 Jul 2013 16:05:55 -0700, PiotReK napisał(a):

> [...]
    > nie tak z olejem to chyba normalnie by się paliła, a nie minimalnie
    > tliła - jakby minimalne napięcie dostawała.

    Oczywiście może to być uwalony czujnik - wyciągnij z niego kabelek,
    zobacz czy nie widać oleju w złączu, może przeciekać.

    Dla świętego spokoju sugerowałbym dodatkowo poszukać mechanika, który
    manometrem zmierzy faktyczne ciśnienie oleju - nigdy nie wiadomo...

    --
    Wojtek